Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-10 18:59:07 följande:

Ja eftersom ad inte direkt är kända för att vara snälla mot invandrare så är det inte svårt att se vad "falska uppgifter" innebär. Om någon uppgett fel ålder tex, bye bye och Åkesson hälsar: kom inte tillbaka. Eller tex de syrier som flyr från ett brinnande krig, inte lätt att komma ihåg sina uppgifter. Har de ett enda fel: bye bye.

Med andra ord, de som bäst behöver hjälpen får inte stanna. Precis så som Sd vill ha det.
    Men nog minns man sitt namn, födelseår, födelsestad osv även om man flyr från krig? Vi behöver inte fördumma flyktingarna.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:21:21 följande:
    Låter också vettigt!
    Dessvärre är det lika illa om 2-3 pass är på rymmen från olika individer men det är svårt att göra något åt saken utan att straffa de medborgare som INTE sålt sitt pass. Grundliga polisförhör vid de fall där man misstänker något fuffens kanske skulle hjälpa lite grann.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-10 18:13:58 följande:
    Det har jag inte heller påstått. Jag har tagit upp hur man gör med familjer som fått utvisningsbesked och jag tycker vi gör rätt som inte hämtar barn i skolan. Jag vill inte ändra på något där.
    Fast var ska vi dra gränsen?

Hon vill bland annat också att kommunerna ska åläggas en skyldighet att erbjuda boende och mat i enlighet med socialtjänstlagen. Och att barnen ska erbjudas frizoner, där de kan ägna sig åt sina fritidsaktiviteter ”utan rädsla” . Kort sagt vill Rädda Barnen ge familjer som fått sin asylansökan avslagen ungefär samma rättigheter som familjer som beviljats uppehållstillstånd.
    Alla som har uppfattningar om var polisen inte bör få leta efter personer som ska avvisas kan väl berätta vilka ställen som är okej. Det finns skäl att inrätta ett slags frizoner, till exempel på sjukhus, för att förhindra att människor dör för att de inte vågar söka hjälp.
    Men när Mikaela Hagan pratar om barnens rätt till fritidsaktiviteter ”utan rädsla” handlar det om att ungarna ska kunna spela fotboll och hänga på fritidsgården utan att riskera att polisen dyker upp. Eftersom hon också vill ge föräldrarna rätt till försörjningsstöd ska de gissningsvis också kunna promenera till socialkontoret utan fruktan. Precis som de ska kunna vara hemma i den lägenhet de fått anvisad. Eller besöka simhallen med barnen.
    Det Rädda Barnen inte säger, men som jag förmodar är organisationens uppfattning, är att huvudproblemet inte är var polisen letar, utan att den letar. Men säg det då.
    Låt oss diskutera om vi ska ha ett system där vi bakvägen avskaffar principen om reglerad invandring. Låt oss diskutera poängen med domstolsprövning om det i slutändan ändå är individen som avgör om man ska åka hem eller inte. Låt oss diskutera konsekvenserna av ett sådant system. Och avkräv dem som strävar efter en sådan förändring, men som inte står för det öppet, en analys av hur en sådan nyordning skulle påverka vårt välfärdssystem.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:27:59 följande:
    Behöver inte arbeta mer än så. Tar varken emot bidrag eller står skriven i arbetsförmedlingen, ett i samhället friktionsfritt leverne - "osynlig" i statistik som kan beröra Sverige negativt och belastar inte kommunen i onödan. Något slags ekonomiskt överflöd, vilket en större del arbete skulle utgöra, berör senare perioder i livet.
    Det låter trevligt. Själv blir jag galen om jag inte arbetar.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:50:22 följande:
    Känner allt igen det, speciellt det allmänt sociala som fås via ett arbete lider. Fördelen med att alltid (så gott som) ha en förälder hemma väger dock tyngre. Fungerar dock inte så jättebra ute i samhället vilket som - människor har har en tendens av att känna sig hotade av relativt extrem anspråkslöshet, antar att det inte ger någon slags social hävstång eller bättre beskrivet på engelska social "leverage" - och lägger därmed överblivet krut på nästa generation istället. Det kan väl ses som en slags kompensation för brister.
    Eftersom vi har eget företag och jobbar mycket hemifrån så kan vi snickra ihop det rätt bra ändå. Barnen är på skola/dagis 8:10-15.30 och resten av tiden med oss.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-10 20:51:40 följande:
    Personligen drar den den före Mikaela Hagans gräns. Jag tycker det räcker med de insatser med skola och vård barnen får nu och att man varken ska öka eller minska.
    Det håller jag med om. Om allt ska bli fredade zoner i princip kan folk strunta i att söka asyl och göra lite som dom vill.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:50:22 följande:
    Känner allt igen det, speciellt det allmänt sociala som fås via ett arbete lider. Fördelen med att alltid (så gott som) ha en förälder hemma väger dock tyngre. Fungerar dock inte så jättebra ute i samhället vilket som - människor har har en tendens av att känna sig hotade av relativt extrem anspråkslöshet, antar att det inte ger någon slags social hävstång eller bättre beskrivet på engelska social "leverage" - och lägger därmed överblivet krut på nästa generation istället. Det kan väl ses som en slags kompensation för brister.
    Jag var föräldraledig i 4 år. Jag höll på att bli galen. Man saknar andra vuxna människor. Att börja arbeta igen var rena himmelriket.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 20:54:51 följande:
    Jo. Tycket att något i stil med Naranjos förslag i inlägg #3411 också lät vettigt, även om det kan ses som "straffande" för resten. Själva saken med en "värdehandling" känns dock rimlig överlag.
    Jag har aldrig tappat ett pass och det känns ganska orimligt att tappa ett helt gäng varje år. Det är märkligt att passen bara kan spärras i Sverige men då fortsätta att användas i resten av världen. Såg att en man i Göteborg fått ut 12 pass på en 6-månaders period. Orimligt.

www.d-intl.com/2013/06/20/svenska-pass-heta-pa-svarta-marknaden/

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=1710826

www.svd.se/opinion/ledarsidan/svenska-pass-riskerar-att-misstros_8874436.svd

meritwager.wordpress.com/2007/11/27/om-svensk-slapphanthet-vad-galler-svenska-pass/

Vi ska inte glömma terrordådet i Madrid, t.ex. Plus att när 250.000 svenska pass är ”på vift”, varav många är sådana som tillhör människor med arabiskt ursprung, så måste man också förstå att andra länder blir vaksamma.

Jag vet att vissa inte gillar Merit Wager men jag tror hon har ganska bra insyn.

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 21:06:52 följande:
    Om tidigare nämnda vistelsekommun Botkyrka upplevs som en plats "långt ifrån dom mångkultruella och berikade områdena" så visst. Kan tillägga en uppväxt i Trollhättan och i stadsdelen Kronogården.

Nej, inte direkt välställd i relativa termer men människor som skulle kunna föra ett leverne som går att jämföra med igelkottars, tenderar att inte kosta så mycket. Om man dock slutar att relatera till utomstående så upplever sig den här människan sig extremt förmögen och anser sig ha en destruktiv fallenhet för överkonsumtion i allmänhet.
    Ha ha. Ja Botkyrka är ju rätt flott.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-10 22:30:19 följande:

Nej då inte alls, det gör Sd tillräckligt. Varför skulle dessa uppgifter vara så himla viktiga att behöva återkalla medborgarskap för om de inte stämmer? Nä det för sig snarare om svepskäl för Sd att kunna slänga ut folk på lösa grunder. Det är ju deras våta dröm som de är för PK för att våga säga.

Bla pga detta:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/domd-till-livstid-for-folkmord/

Han och frun kom in på falska identiteter. Och kan inte utvisas till Rwanda så han får det straff han förtjänar. Vi behöver inte terrorister eller folk som flyr undan straff i sina hemländer. Hur kan det inte vara viktigt att de uppger sina rätta identiteter? Det var bland det dummaste jag hört.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?