Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-08 11:20:16 följande:

Japp, allt är invandrarnas fel. Borde ha förutsett det svaret. Självkritik är inte Sd/SvP:s starka sida.
    Nej är det något vi har fått lära oss från media så är det att allt är svenskens fel. Rasismen som genomsyrar samhället förstör för alla.

www.dn.se/debatt/missbruka-inte-kampen-mot-framlingsfientligheten/

England består visst av 77% rasister.

www.express.co.uk/news/uk/452422/Almost-80-per-cent-of-Britons-want-a-cut-in-immigration

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-08 11:29:48 följande:

Referenslitteratur från 1994, högaktuellt alltså. Är det inte bättre med statistik från en mer seriös källa som tex SCB?
    På sidan finns siffror från 2012 även. Sidan uppdateras.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-08 11:31:30 följande:

Du och Sd pratar ofta om att alla problem löser sig bara vi tar emot färre människor. Hur?
    Du förstår inte själv att integration blir bättre med färre individer? Hur är det möjligt? Vi är näst sämst i Europa på integration men du tror att vi blir bättre av större volymer?

Ullenhag: Tar tio år för en kvinna

Enligt integrationsminister Erik Ullenhag tar det i snitt sju år för en man och tio år för en kvinna att komma ut på arbetsmarknaden och försörja sig själv i Sverige. Siffrorna han hänvisar till kommer från Långtidsutredningen 2011, och bygger på statistik över kommunmottagna flyktingar och anhöriga fram till 2008. 

– Det var snittet. Sen vet vi också att det kommer ännu mer lågutbildade nu, så det betyder att det tar betydligt längre tid, sa han till Sveriges Radio i september.

Färskare siffror från SCB visar att det i dag sker en något snabbare etablering. Enligt statistik till 2010 för kommunmottagna jobbar hälften av männen efter fem år och hälften av kvinnorna efter elva år.

• Errol Flynn

www.sydsvenskan.se/sverige/bidragen-riskerar-att-roja-gomdas-adresser/

Flera kommuner funderar på att följa Malmös exempel och ge papperslösa barnfamiljer möjlighet att söka och få försörjningsstöd – det som förr kallades socialbidrag. Nyordningen skapar ännu en målkonflikt mellan myndigheter. En person som en myndighet (polisen) ska förpassa ur landet får hjälp av en annan (socialtjänsten) att rota sig i Sverige.

Bara i Sverige.....varför bemöda sig att söka asyl när man till slut väljer själv. De fredade zonerna blir alltfler.

• Errol Flynn
    pidda skrev 2014-01-08 16:10:21 följande:
    Det är verkligen skrämmande utveckling att våra politiker skänker bort våra surt förvärvade skattepengar till människor som vistas illegalt i landet. De har genomgått prövning hos migrationsverket och två migrationsdomstolar som alla tre instanser kommit fram till att de inte har rätt att stanna i Sverige. Detta myndighetsbeslut struntar alltså Malmö kommuns socialkommunalråd i och delar lättvindigt ut våra skattepengar till dessa papperslösa människor.

Mycket anmärkningsvärt att en myndighet trotsar ett myndighetsbeslut. Mycket anmärkningsvärt att man skänker svenska skattepengar till människor som ej är svenska medborgare och som dessutom blivit utvisade ut landet.
    Läsvärt!!

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/

Men när Mikaela Hagan pratar om barnens rätt till fritidsaktiviteter ”utan rädsla” handlar det om att ungarna ska kunna spela fotboll och hänga på fritidsgården utan att riskera att polisen dyker upp. Eftersom hon också vill ge föräldrarna rätt till försörjningsstöd ska de gissningsvis också kunna promenera till socialkontoret utan fruktan. Precis som de ska kunna vara hemma i den lägenhet de fått anvisad. Eller besöka simhallen med barnen.

Det Rädda Barnen inte säger, men som jag förmodar är organisationens uppfattning, är att huvudproblemet inte är var polisen letar, utan att den letar. Men säg det då.

• Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-08 16:31:06 följande:
    Ingen har ifrågasatt att arbetslösheten, liksom alla möjliga sociala problem, är högre blnd flyktingar än bland infödda svenskar. Konstigt vore det väl annars, även utan strukturell rasism krävs det ju mer av den som saknar pengar, relevant nätverk och språkkunskaper. 

Men det du skriver bevisar ändå inte att invandring leder till högre arbetslöshet, analysen är grovt förenklad eftersom arbetslösheten beror på så mycket annat än invandring. Med en misslyckad integration och med strukturell rasism - det vill säga ett allmänt fördomsfullt beteende mot människor av annan kulturell eller etnisk bakgrund - tar det åtminstone tid innan invandring ger positiva effekter för arbetsmarknaden. I en mer lyckad integration kan det snabbt vara positivt, eftersom det då bidrar till tillväxt.

Om du på allvar intresserade dig för arbetslösheten skulle du se ett strukturellt problem i hela Europa med att företagen skriker efter kompetens som de sökade inte har. Och det gäller verkligen inte bara utrikes födda. Det är i själva verket en ganska rimlig gissning att flera av de bittra människor som röstar på SD är just sådana som har fel kompetens och känner sig vilsna i kunskapssamhället. Undersökningen som gjordes för en tid sedan om den typiske SD-väljaren stöder ju detta (lågutbildad glesbygdsmänniska). Deras kompetens är inte längre efterfrågad och istälet för att ta itu med kompetensbristen skyller man på en annan svag grupp, invandrarna. 

Om det vore så enkelt som du tycks tro att arbetslösheten beror på invandringen - skulle man ju se en tydlig korrelation mellan länder med hög invandring och hög arbetslöshet. Så är absolut inte fallet.

Vem som har eller inte har grundläggande kunskaper överlåter jag till läsaren att bedöma.
    Är det någon skillnad på en högutbildad schweizare eller en somalier som är analfabet? Den aspekten måste man ju ta hänsyn till och inte bara klumpa ihop alla invandrare.

Angående SDs röstare så anlagas ju alltid Avpixlat för att vara dess fotfolk. När tidningarna har outat dessa bla i sin avpixling var det en docent, en högt uppsatt chef och egna företagare de skrapade fram. Eller som de beskrev det "väletablerade i samhället". När de skulle avslöja donatorerna till Avpixlat var det forskare, läkare, chefer och direktörer. "Samhällstoppar" kallades de.

www.sydsvenskan.se/opinion/aktuella-fragor/sd-parti-for-medelalders/

motargument.se/2013/01/12/enkatundersokning-av-sverigedemokraternas-valjare/

Här har någon gjort en egen liten undersökning. Helt ovetenskaplig.

Punkten som fascinerade mig mest är frågan om Yrke, då jag också tidigare har trott att de allra flesta som röstar SD var arbetslösa som eventuellt tycker att deras livssituation skulle bli bättre med mindre invandring. En del var studerande och en del hade gått i pension, men de flesta av de som svarat har ett yrke. När jag läser igenom listan av yrken så blir jag lite ställd. Som jag skrev innan är det absolut inte säkert att de som har svarat talar sanning, men om det stämmer så förvånar det mig vilka ”högstatusyrken” vissa av de som svarat har. Projektledare på ett större företag, IT-konsult, Civilingenjör, Affärsbiträde, Undersköterska, Personlig assistent, Forskare, Psykolog, Tandläkare, Matematiker, Egen företagare med 25 anställda, Statstjänstemän, Ekonom, Advokat, Statsvetare, Lärare, Lagerarbetare, Receptionist, Byggarbetare, VVS-tekniker, Producent, IT-chef, Snickare, Kock, Bibliotekarie, Professor, Kompositör, Akademiker, Journalist, Författare och Revisor, dessa är ett urval av alla yrken som de svarande i enkäten har och som ni ser är variationen stor.

• Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-08 16:57:40 följande:
    Förstår inte vad du snackar om, vad är problemet med hur andra klär sig, äter, ber till sina gudar eller dansar, så länge de följer svensk lag? Och varför skulle man inte kunna både vara en stolt svensk och bejaka sitt ursprung? Har du varit i USA någon gång? Amerikaner är otroligt patriotiska och samtidigt ofta oerhört stolta över sitt etniska ursprung. Varenda invandrargrupp har sin egen parad där de viftar med amerikanska flaggor varvat med någon ursrpungsflagga. Tycker du USA saknar en tydlig amerikansk kultur?

Jag förstår ärligt talat inte vad alla ni främlingsfientliga är så oerhört rädda för?
    Tycker du att patriotiska USA går att jämföra med Sverige där politiker och media tävlar om vem som kan skriva ner svenskarna mest?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-09 00:59:22 följande:
    Tänk dig i stället att det handlar om att barn inte ska behöva gå runt hela dagarna och vara rädda för att polisen ska hämta dem. Vi vill väl inte förvandla dem till psykfall. Om en familj ska tvångsutvisas är det väl lämpligt att barnen är med föräldrarna och inte blir hämtade av främlingar utan att föräldrarna är med. Dessutom är det olämpligt att hämta barnen i skola och förskola för ALLA barnen som är närvarande kan traumatiseras av att det kommer poliser och hämtar någon.
    Eller att föräldrarna reser frivilligt då de faktiskt fått avslag. Det är föräldrarna som utsätter sina barn för trauma.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-08 17:46:20 följande:
    Men vilket makalöst gnäll.

Du kan inte definiera bort den stora majoritet av oss svenskar som inte har för vana att jämra oss för jämmerns egen skull.

Ärligt talat, det finns väl ingen som skriver ner svenskar. Vissa anser visserligen att den stora folkmajoriteten är indoktrinerad eller förrädare eller medlöpare - men det är väl mer förståndsrelaterade yttringar (brist på) från jämmerocheländegänget än tecken på sverigedemokratiskt svenskförakt.

Så min uppfattning är nog att sverigedemokrater i grunden inte är svenskfientliga utan mer fientliga till det nutida Sverige - medan anständigt folk inte bryr sig så mycket om gnällgängets uttryck men men till skillnad från dem är vi väl alla Sverigevänner, skulle jag tro.
    Fredrik Reinfeldt: Det ursvenska är blott barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Mona Sahlin: Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.

Maud Olofsson: Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var människor som kom utifrån.
    Invandrarna är mer företagsamma än vi svenskar, de är mer högutbildade.
    Invandrarna bär upp välfärdens kärna.

Om en amerikansk/fransk/Nya Zealändsk politiker fällt liknande kommentarer om ursprungsbefolkningen hade han fått löpa gatlopp. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?