Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

La haine des Arabes skrev 2014-01-03 20:18:25 följande:
    Har du ett liv?
    Nä jag lever hela mitt liv genom familjeliv. Det är här det händer.
    Men nu blir jag datorlös om 5 minuter då vi för tillfället bara har en hemma och sambon ska jobba lite.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-03 20:33:27 följande:
    Har du ingen aning om "neger" är ett rasistiskt uttryck eller är du bara inte intresserad av att ta avstånd från att någon av "dina kära vänner på FL" använder rasistiska uttryck när de diskuterar här?

Konstigt, så många SDare här i tråden och INGEN har reagerat, men när någon påstår att SDare uttrycker sig rasistiskt då jävlar blir det reaktioner inte minst från dig själv.

Personen som fällde kommentaren "neger" tycker själv att "rasistkortet" ska lämnas tillbaka till olika årtionen var gång någon påstår att något är rasistiskt. Hen kör med denna repriskommentar så personen själv  - en mycket passionerad SDare - tycks inte (vilja) förstå att "neger" är ett rasistist sätt att uttrycka sig på. Är det på samma sätt med dig?
    Visa mig var jag reagerar STARKT mot att folk anklagar Sdare för att vara rasister? Jag bryr mig nämligen inte särskilt mycket om vad folk tycker och tror.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 22:18:21 följande:
    Tyvärr verkar du ha rätt, åtminstone kortsiktigt. Främlingsfientliga populistiska partier synes ha ganska lätt att nå upp mot 20% av rösterna i många europeiska länder oavsett avsaknad av riktiga idéer. Jag antar att det finns gott om vilsna människor som inte känner igen sig i ett modernt, snabbrörligt globalt samhälle och längtar efter enkla lösningar och en idealbild av ett samhälle som egentligen aldrig funnits. Men på lång sikt tror jag på människan. Samhällsutvecklingen är positiv och rasism och främlingsfientlighet kommer minska. SD-anhängarnas barn kommer resa runt världen, få bredare perspektiv och ta avstånd från föräldrarnas inskränkthet. Kvar blir ett gäng gnälliga gubbar.
    Jag har både rest och bott utomlands. Även mina barn. Vad tror du det förändrar?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 17:32:09 följande:

Försoning? Visste inte att det var krig.
    Jag försöker bara påvisa sd's rasism och varför man inte bör rösta på ett sådant parti.
    Tror inte du kan påverka någon på FL. Du är "preaching to the choir" så att säga.
  • Errol Flynn
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 18:02:14 följande:
    Tycker du bör hålla dig undan egna åsikter istället för att skapa dem. Fl är inte för alla, FL är för oss förnuftiga
    Jag förstår inte vad du säger.
    Men en sak vet jag, FL är knappast känt för förnuft.
  • Errol Flynn
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 18:11:56 följande:
    Hjärnann består enbart ett par gråa substanser utan kopplingar till intellektet. Börja inte anaysera varför tråden är utdömd...
    Tur att även de med ett begåvningshandikapp är välkomna på FL så att du får lufta dina åsikter.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 19:53:04 följande:

Men förklara gärna vad det är för landshat du pratar om? Varför är jag en landsförrädare (så brukar ni uttrycka er) om det enda jag vill är att alla medborgare och som har uppehållstillstånd i Sverige ska få samma möjligheter till utbildning och arbete? Dvs ingen ska diskrimineras pga sitt ursprung, kön, etnicitet eller sexuell läggning. När jag skriver så brukar det bli tyst på såna som du men du kan säkert ge ett nyanserat svar, författare som du är.
    Svenska medborgare alltså. Gott så.
    Vad tycker du om alla rättigheter illegala invandrare har då? Är det lika ok att våra skattepengar går till människor som vägrar åka hem efter utredningar och överklaganden in absurdum?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-05 02:15:23 följande:
    Ser att Suffering har hunnit avverka ett antal nya nick senaste dygnet och att hen nådde det sedvanliga stadiet där det hätska hatet för vad hen betecknar som "negrer" hann jobba upp sig till nästan full styrka.
    Såg ett gäng märkliga nick som avreggats men jag kunde inte ens förstå vilken sida människan var på.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 12:11:14 följande:

Alla rättigheter? Redogör gärna för dessa, för min uppfattning är att de har väldigt få rättigheter.
    Skola, förskola, tandvård, sjukvård. Numer socialbidrag. Facklig hjälp vid tvister. För människor som inte får befinna sig i Sverige överhuvudtaget.

arbetet.se/2007/10/02/illegala-invandrare-ska-kunna-f-hjlp-av-facket/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?