Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-05-31 13:28:52 följande:
    Märkliga prioriteringar man gör när man ägnar en massa energi åt att klanka ned på en f.d. kommunalpolitiker i Älmhult angående en sak som saknar betydelse för Sverige men inte säger nåt om hur Alliansen lät statliga Vattenfall köpa Nuon för 89 miljarder, och via det på fyra år gjorde så att Sverige förlorade 37,5 miljarder!

Är det att ha "ordning i statens finanser"?

Var finns sans & balans?
    Ja, mycket märkligt att man talar om dåliga saker SDare sagt och gjort i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?" Eller hur Drömmer.

Men det är intressant att du tycker att "saknar betydelse" att som SD-politiker uttala sig om att världen borde begränsa antalet barn muslimer får föda.

Som sagt, gårdagens nyheter, men tyvärr inte gårdagens åsikter.

Du är alltid lika serviceminded varje gång du poppar upp och exemplifierar samt beläggger innehållet i mina uttalanden. Jag tackar för det fina sammarbetet.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-06-02 11:46:59 följande:
    Sd's hatsvans är igång igen:
    nyheter24.se/nyheter/inrikes/769239-vande-ake...
    Det SD inte står för själva drar de till sig. Allsköns pack känner sig hemma med SD och spiller ut i verkligheten från Avpixlat och andra liknande kloaker.

Hoppas detta hot och förtal leder till åtal. Det är dags att statuera exempel!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-06-02 07:42:18 följande:
    Mot bakgrund att många sverigedemokrater brukar påstå att våra kommuner går på knäna på grund av det som de kallar massinvandring är väl rapporten alldeles utmärkt.

Att staten bidrar till Sandvikens vinst på invandringen är i detta sammanhang ovidkommande.

För övrigt är ju statens ekonomi inte alls dålig om man jämför med länder som har en betydligt mer begränsad invandring.
    Alldeles riktigt.

"Forskning" där man har bestämt sig för ett resultat och letar efter sätt att bekäfta sin teori ger jag inte mycket för.

Man kan räkna fram och tillbaka och på olika sätt, men en sak kan man vara säker på och det är att SD alltid vill belasta människor som kommer hit från andra länder för allt ont. Om det inte gäller ekonomi så är det moral. Är det mänskligt möjligt att fela på fler sätt: dålig och dyr? Det är bilden SD vill ge av invandrare och flyktingar.

Sedan att man kan tycka att invandring ska generera i stället för tära kan jag förstå, men hela idén om att flyktingmottagning ska ge klirr i stadskassan känns bara så grotesk.
  • nihka
    Breaking Bad skrev 2014-06-02 21:28:21 följande:

Grotesk? Det handlar om vad vi är beredda att offra för vår välfärd. Invandring kostar och vi måste finansiera det genom nedskärningar i andra sektorer.
    Nej, allt för många blandar ihop korten. Invandring kostar inte. Flyktingmottagning och möjligtvis anhöriginvandring kostar. Det som är groteskt är resonemanget att bistånd ska generera pengar. Klart det kostar att hjälpa nödställda människor. Jag har inget problem med det. Dessutom kan det en dag vara vi som behöver hjälp.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-06-03 16:37:40 följande:
    Endast 5% av de som invandrar till Sverige är flyktingar undan krig och förföljelse.
    Övriga 95% skall förstås ha samma krav på egen försörjning som alla vi andra medborgare.

Tyvärr ser det inte ut så med dagens asylpolitik.
    Arbetslösheten bland invandrare närmar sig nu ofattbara 20%.
    Nej så är det inte. Ett mindre antal är kvotflyktingar genom FNs kvotuttagningsprogram. Det betyder inte att övriga inte är flyktingar. De kan till ooch med ha uppfyllt kriterierna i FN:s flyktingkonvention utan att ha vandrat den vägen. Du tror väl inte att FN hinner utreda alla världens flyktingar för att kunna vaska fram vilka som är det, och om inte de har fått FNs godkändhetsstämpel så har de inte skyddsbehov?

Sedan omfattar inte FN:s flyktingkonvention exempelvis internflyktingar, så personer på flykt inom det egna landets gränser räknas inte enligt internationell rätt som flyktingar. Naturligtvis kan man ha skyddsbehov utan att tha korsat en gräns vilket är vanligt vid inbördeskrig.

Etc, etc, etc. som gäller för Sverige utan att gälla för FN

Jag tycker Sveriges mer generösa tolkning av vem som får flyktingstatus är bra.

Men det är ju fantastisk om det är sant. 80% är alltså inte arbetslösa.
  • nihka
    Kleo73 skrev 2014-06-03 22:34:31 följande:
    Vad spiller du ut i verkligheten från???? Aftonbladet och Expressen?
    Om du inte gillar något jag skriver, säg det istället för att försöka häfta på mig något annat du inte gillar.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-06-03 21:51:54 följande:
    Om bara 80% skulle arbeta så skulle vi drastiskt tvingas minska den välfärd vi är vana vid.
    95% är politikernas mål, även om det bara är tomt prat.
    "Om". "Skulle vi..."

Så baserat på vad du skriver handlar det om en tänkt situation vilket innebär att dina siffror är påhittade.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-06-03 23:35:33 följande:
    Ja, du kan själv studera de länder i Europa som har 20% arbetslöshet.

Det handlade om dina påstådda siffror för arbetslösheten bland invandrare i Sverige, inte arbetslösheten i stort i Europa.

Du har alltså inga belägg.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-03 23:46:16 följande:
    Jajaja, sluta låtsas att du inte förstår vad det handlar om. En massa danskar har gått med i SD i Skåne. Och en del puckade exjugoslaver som tror att de kommer skonas. Och några enstaka från mellanöstern som är ännu mer naiva än exjugoslaverna. Ofta droppar de senare av när de inser exakt hur rasistiskt SD faktiskt är. Den stora majoriteten av invandrare som ni syftar på när ni talar om invandrare i andra sammanhang, MENA-invandrare, utomeuropéer etc, röstar inte på SD.
    Det är naturligtvis mycket logiskt - för en SDare - att MENA-invandrare röstar på SD.

Välj vilken grupp du vill så är de på frammarsch inom SD - enligt SDare. Hahahahaha! 
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-06-05 16:26:17 följande:
    Det var du som tyckte att 80% i arbete var en mycket bra siffra.
    Den är katastrofalt dålig för ett välfärdsland.
    Nej. Jag tyckte att OM dina siffror stämmer, dvs att 80% av alla invandrare inte är arbetslösa, så är det riktigt bra siffror. Nyanlända drar ju kraftigt ner på statistiken så undantaget dem borde det se riktigt schysst ut i sådana fall.

Du har dock fortfarande inte visat några belägg för dina siffror. Gör gärna det i stället för fortsätta ducka runt i den här frågan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?