Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 12:04:33 följande:
    Jaha, sjuttiofemman och allt vad ni heter, vad gäller framöver då? Är det hån, ironiserande och hat i fortsättningen också (vi ser ju hur det har påverkat röstsiffrorna) eller ska ni äntligen börja rannsaka er själva och inse att folk inte är mer rasistnazistfascistiska nu än förr (snarare tvärtom, skulle jag tro)? Ni tycker säkert ni tänkt och resonerat rationellt och förnuftigt när ni lade era röster på de partier ni valt i EU-valet. Jag gör det i alla fall. Och det gör säkert SD-röstarna också.

Och när man är så missnöjd att man rättfärdigar för sig själv att rösta på ett parti som av kreti och pleti utmålas som det sämsta sedan NSDAP, och dessutom delar det missnöjet med uppemot tio procent av alla som röstade i valet, borde det inte vara läge att börja fundera på vad som gör människor så desperata? Jag tror inte för en sekund att det har att göra med någon tro på den "vita rasens överlägsenhet" eller något annat rasbiologiskt dravel, inte heller med en längtan efter ett nytt tredje rike.
    Vad har ändrats? SD är precis lika rasistnazistfascistiska och de ligger och skvalpar runt 10%. Intet nytt under molnet.

Det har väl ofta att göra med att människor inte är nöjda med sina liv och måste hitta en syndabock. Klart de har tänkt rationellt och förnuftigt och valt ett invandrarfientligt parti för att de själva är invandrarfientliga.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-26 12:17:14 följande:

Jag tycker att Sverige bryter av kraftigt mot mönstret i övriga Europa
    Visst är det så, men vi kunde gott bryta av lite mer eller till och med mycket mer.
  • nihka
    grind skrev 2014-05-26 23:20:59 följande:
    ha ha ha

Men ärligt talat. Det finns en god anledning till varför journalister är bland de yrken som svenska folket har lägst förtroende för.
    Ja, för så har det alltid varit. Detsamma gäller politikeryrket. Både politikerkåren och journalistkåren har duktigt folk som gör ett ofta otacksamt jobb.

Gnällkåren gör ett dåligt jobb.
  • nihka
    grind skrev 2014-05-26 23:26:13 följande:
    Du får gärna belägga det. Så vitt jag vet har de slängt ut åtskilliga just för deras nazistiska åsikter. Ett nazistiskt parti som sparkar ut nazister rimmar illa.
    De sparkar ut och nya poppar upp. Inget har förändrats. Om du vill ha belägg får du läsa bakåt i tråden.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-26 23:32:15 följande:
    Det är bara veka män, utan stake, som sätter kvinnor på piedestal för att få ligga.

Jag såg valvakan i TV. De där nissarna på Fi:s valvaka ser ju ut som velournissarna på 70-talet, som dolde sin homosexualitet bakom skägg, sparkdräkt, och mer ull till barnen!

Jag är inte så intresserad av din livshistoria varken den utbildningsmässiga, den sexuella eller hur dina fördomar har utvecklats.
  • nihka
    grind skrev 2014-05-26 23:34:05 följande:
    Starka män sätter starka kvinnor på plats.
    Svaga män tofflar.
    Svaga människor har ett behov av att sätta människor på plats och blandar ihop följsamhet med vekhet.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-27 00:07:40 följande:
    Visst. Men det finns sånt som man kan tolka positivt - som att förstagångsväljarna i mindre utsträckning röstar på SD samt, för min del, att MP är största parti bland dem och Fi näst största.

Kommentaren kring Sd är rätt kul: För bestod partiet av unga arga män - nu är det bara arga män.
    Hahaha!

Fast skolvalet indikerar att det är ett jämt tillflöde av SDare och inte överraskande fler röster på PP. Det är väl musik som intresserar där.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/skolvalet-pp-och-fi-istallet-for-kd
  • nihka
    grind skrev 2014-05-27 00:11:52 följande:
    Domen har inte vunnit laga kraft. Att föregå rättssystemet är inte bara oklokt utan djupt odemokratiskt. 
    Blekinge tingsrätt dömde Michael Hess till villkorlig dom och 32 000 kronor i dagsböter för hets mot folkgrupp.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-27 07:01:30 följande:
    Kände du dig träffad? :)
    Träffad? Nej. Jag tycker inte att din person är intressant så sluta försöka kränga in dig själv och ditt liv i tråden. Tråden ligger under P som i politik och inte P som i Philipsson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?