Inlägg från: Naranjos |Visa alla inlägg
  • Naranjos

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-26 22:01:49 följande:
    Nej, det vore inte heller rätt mot de stora massorna av invandrare som sköter sig. Tyvärr speglar sådant här av sig negativt på andra som inte har det minsta med saken att göra och ett beslut att få stanna skulle få mycket olyckliga konsekvenser.
    Sedär. Jag håller med dig till 100%. (vart är världen på väg) ;)

Sen kan jag iofs anse att utvisningsvapnet används väl sparsamt. Om fler utvisningar skedde, t.ex. tredje gången gillt - eller vid fängelsestraff efter t.ex våldsbrott, tror jag att mycket av aversionen mot invandrare skulle försvinna.

I nämnda fall ville ju åklagaren inte ens yrka på utvisning från början med den knäppa tanken att om han utvisas till Somalia, kan han ju utsätta kvinnor för brott där också. Härdsmälta i skallen. Efter ett minidrev och skriverier i utländsk press ändrade han sig till slut.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 13:27:08 följande:

För att ta ett exempel, Sd säger sig vara för religionsfrihet men samtidigt skriver dess partiledare en debattartikel om att muslimer är det största hotet mot Sverige. Hur går det ihop?
    Just det där är något som upprepas gång på gång, men Åkesson har aldrig sagt detta. Det är en rubrik skapad av Aftonbladet.

Läs debattartikeln: www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12049791.ab
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-03-09 15:32:58 följande:

Kanske pga Åkessons avslutning?
    "Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år. "

Och? Du säger att Åkesson sagt att "muslimer är det största hotet mot Sverige", vilket han aldrig någonsin påstått.

Du, precis som de flesta andra håller Åkesson ansvarig för något Aftonbladet har hittat på för att få en klatschig rubrik.

Sen kan man ha diskussionen huruvida det är Islam eller muslimer som är ett hot. I första hand är det Islam som är inkompatibelt med väst och enligt min uppfattning ett stort hot mot det västerländska samhället på medellång sikt. (30-40 år).

Jag har personligen inte mycket till övers för någon religion men då det enligt till och med svenska lärda, Islam endast har en tolkning vilken grundar sig på vad någon hittade på för 1400 år sen, bör man nog dra öronen åt sig och fundera på om det i långa loppet är kompatibelt med t.ex. västerlandets lagar och traditioner.

Tänk dig att behöva leva ditt liv baserat på vad en fundamentalistisk religion säger. Brrr....

• Naranjos
    Gert skrev 2014-03-16 19:47:54 följande:
    Vågar man visa antal mord begångna av invandrare?
    Nä, men man kan få en liten fingervisning..... 

www.youtube.com/results%20för%20svenskfientligheten&sm=12
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-03-17 15:17:49 följande:

Nej men snarare är det förbjudet att skriva på det sättet, enligt svensk lag. Det är på tiden att Ekerots och Dagerlinds inblandning i den rasistiska sajten utreds. Förhoppningsvis görs det nu.
    En nykfiken fråga: Vilken folkgrupp är det man säger det hetsas mot? Vad jag ser är det någon som gjort en jämförelse mellan islam och nazism. Skulle således "islam" vara en folkgrupp och inte en religion/ideologi? Man kan möjligen få in det under blasfemi, men än så länge (trots idogt lobbyarbete i bl.a FN) är det inte förbjudet i Sverige och skulle det bli det, ryker Ecce Homo också - och vår civilisation.

Sen frågan om rasism... Vilken "ras" är det som avses? Islam igen? Hur och när blev en religion/ideologi en ras? Jag är genuint nyfiken om det har skett och var man i så fall kan läsa om det.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-03-17 22:35:13 följande:
    "Huruvida människoraser existerar är ett kontroversiellt område och det har inom västvärlden under samtiden avfärdats på grunder av mellanfolklig genetisk likhet. Rasism blir då ur ett taxonomiskt perspektiv inte relevant, eftersom människan är en homogen art (se människoraser). Inom antropologin råder konsensus om att det inte finns människoraser, och man anser att försök till identifiering av rasskillnader mellan människor är ovetenskapligt.[2][3][4]

Ordet rasism kan i många fall användas i överförd mening, exempelvis baserat på hudfärg, kultur, art eller härstamning. Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, utan det avgörande är principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter vad de gör. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[5] Rasism förekommer från majoritetsbefolkningen mot minoriteter, från minoriteter mot majoriteten och mellan minoriteter. Rasism som riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ibland omvänd rasism.

En annan form av rasism är kulturellt betingad. Kulturrasism innebär en essentiell syn på kulturer (bland annat att en viss kultur är något människan naturligt bär inom sig, föds med). Människan tros enligt denna vara uppdelad utefter essentiella kulturella markörer, ofta uttryckt i väsentliga kulturella egenskaper och föreställda distinkta kvaliteter, som också rangordnas socialt.

sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Om du vill kan jag även länka till sidor som förklarar "hets mot folkgrupp".
    Så, hur blir alltså islam en folkgrupp? Artikeln i Avpixlat gör en jämförelse mellan två ideologier. Den ena värre än den andra.
  • Naranjos
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-18 00:02:07 följande:
    Är islam en ras? Är religion överhuvudtaget en ras? Jag är så emot religion man kan vara. Hudfärg och dylika attribut rör mig inte i ryggen.
    Samma här.
  • Naranjos

Jag kan inte nog rekommendera att lyssna på Christopher Hitchens när han talar om sitt favoritämne - religion:

• Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 15:27:47 följande:
    Om du läser litet nationalekonomi så kommer du lära dig att antalet arbeten inte är något fixt. Om det kommer fler människor så blir det fler jobb. Arbetslösheten kanske blir procentuellt densamma, men det är inte så att alla som kommer hit automatiskt adderas till den arbetslösa skaran.
    Det där kanske hade funkat om vi inte hade så höga lägstalöner. Jag är i princip för helt fri invandring, under förutsättning att alla bidrag försvinner om det så innebär att man måste ha tre jobb för att klara sig. Inte ett samhälle jag egentligen vill se, men invandringen från t.ex. Mena hade minskat kraftigt om lägstalönerna hade legat på t.ex. 50 kr/timme och bidragen hade dragits in. Kvotflyktingar undantagna.
  • Naranjos
    Gert skrev 2014-03-18 20:37:24 följande:
    Justitiekanslern inleder förundersökning mot Expressens Thomas Mattsson för sin hetsjakt på sverigedemokrater. Tyvärr har jag inga förhoppningar att han blir fälld. Då tror jag mer på det andra åtalet. 

avpixlat.info/2014/03/18/jk-inleder-forunders.../
    www.friatider.se/jk-inleder-forundersokning-m...
    Och jag kan fortfarande inte begripa varför inte någon av de uthängda polisanmäler expressen och dess ansvarige utgivare. Då blir det en åklagare som får ta ställning till om någon skall åtalas eller inte. Först därefter borde det bli aktuellt med enskilt åtal och där insamlingen kan komma till användning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?