Inlägg från: Naranjos |Visa alla inlägg
  • Naranjos

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-09 21:35:29 följande:
    Avpixlat har mycket ont på sitt samvete. Hur man som politiskt parti vill sammankopplas med häxjakt på barn och allt annat osmakligt som skrivs där vet jag inte. Föresten det vill man inte generellt utan det är bara SD som känner sig samhöriga där. Och SvP förstås.

Suffering
    Vad är det Avpixlat har gjort när det gäller denna Lucia? (seriös fråga).
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-09 22:17:32 följande:
    Men snälla du. Det stod i artikeln. Det är inte jag i artikeln utan 11 unga killar och jag är inte förvånad över att människor som känner sig på samhällets bott upplever att andra är rikare. Det betyder inte att jag sanktionerar vad de gör. Jag ser brottsligheten i samhället, men det gör inte du. Du ser bara invandrares brottslighet i samhället  och du vet vad det kallas...

Där har du fel. Jag ser väldigt mycket av den brottslighet som sker i samhället idag. Tyvärr. Var det skiljer sig är vad vi anser man kan göra åt problemet.
    Svenska medborgare kan man (tyvärr i vissa fall) inte kasta ut ur landet. Det kan man göra om man bestämmer sig för det, i större utsträckning vad gäller icke svenska medborgare.

Här har vi t.ex. en som vi inte kan kasta ut. Men vi borde fanimig låsa in honom och kasta bort nyckeln. (Etnisk svensk vad jag vet):
    www.expressen.se/nyheter/frigavs-efter-valdtakt--mannen-haktad-igen/
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-09 23:28:47 följande:
    Jag vet att du vill titta på alla frågor utifrån perspektivet svensk-invandrare. Det är därför du är med i SD. Andra vill INTE det. De andra röstar på andra partier. Det är SÅ svårt för så många SDare att greppa detta.
    Om det är invandring man talar om så är det ganska naturligt att man tittar på just invandrare. Och jämför. Och funderar. Det enda politiska partiet jag varit medlem i är moderata ungdomsförbundet. På den tiden moderaterna var moderaterna.
  • Naranjos

Ta Mauricio Rojas som exempel. Han blev verkligen utfryst av media och sina partivänner när han berättade och berättade och varnade och varnade. Politiskt inkorrekt. Ut ur riksdagen. Ut ur landet efter 35 år. 
    Visst, frågan om problem med invandringen FÅR diskuteras. Konsekvenserna är stigmatisering och bannlysning. För vanliga arbetande människor kan konsekvenserna bli social utfrysning, förlorat jobb och andra lika intressanta konsekvenser. Som igår där en kvinna inte fick hålla en kurs i vaxmålning för ABF då det visade sig att kursledaren var medlem i SD.

www.jnytt.se/medlem-i-sd-da-far-du-inte-halla-kurs-hos-abf

Nedan citat från SVD om Mauricio Rojas. Länkar bifogas.

"Innan du flyttade från Sverige 2008 för att bli rektor i Spanien träffade SvD:s dåvarande politiske chefredaktör PJ Anders Linder dig för ett samtal som publicerades på ledarsidan. Ni pratade om att du inte bara lämnade Sverige för att Spanien lockade, utan för att du inte hade någon framtid som borgerlig integrationspolitiker. Hur förhåller du dig till allt det nu?

– På samma sätt som då. Mina borgerliga vänner ville inte ha en så ”besvärlig” person, och allt tyder på att det fortfarande är så. Tänk till exempel på att under de nästan fem år som gått sedan dess, har jag aldrig fått ens en fråga om vad jag tycker eller om jag har något att bidra med i integrationsfrågor. Det låter nästan overkligt, men så är det. Utfryst heter det…"

blog.svd.se/ledarbloggen/2013/09/09/intervjuad-mauricio-rojas/

meritwager.wordpress.com/2013/05/29/varfor-lyssnade-man-inte-pa-mauricio-rojas-for-95-ar-sedan/

Vi ser det idag. Varje dag. Regeringen går ut med sina tänkta skattehöjningar utan att någon bryr sig om elefanten i rummet. En utgiftspost som det aldrig sparas in på. I stället ger man sig på gamla, sjuka, pensionärer, studerande, pensionssparare och kräver blancocheckar av den den skattebetalare befolkningen.

Det är klart att man måste höja skatterna när man väntar sig en kraftig ökning av asylinvandringen. Upp med plånboken, sälj bilen, glöm pensionen och bli aldrig sjuk.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 17:20:07 följande:
    Bryr mig inte så noga oavsett, men att gnälla på att vi får in billig, utbildad arbetskraft och samtidigt förespråkar dyr, outbildad dito i form av bebisar... tja, då är det inte ekonomin man bryr sig om liksom.
    Var hittar du den utbildade arbetskraften? Med kunskaper som efterfrågas och kan appliceras på den svenska arbetsmarknaden?

Inte i de länder där majoriteten av invandringen kommer från i alla fall. Syrien? Afghanistan? Somalia? Irak?
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 17:51:04 följande:
    Majoriteten av invandringen kommer från våra grannländer eller andra euroländer. Sist jag kollade låg inte länderna du nämnde i norden eller Europa.
    Tror inte det finns en enda Sverigedemokrat som har något emot västeuropeisk invandring av människor som går direkt in i arbetslivet. Den bör vara en ren förtjänst. Det är asylinvandringen som är kostsam - samt den sociala turismen som också pågår.
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-20 19:12:33 följande:
    SD borde åka ner till Syrien och sätta alla flyktingarna i godståg bort från krigets hemskheter. Sedan kan man i uppsamlingsläger sålla ut de mest lukrativa exemplaren för PUT och märka upp de andra för återtransport till krigszoner. Det är ju ändå ingen förtjänst på dem för någon. Fast en liten hacka kunde man ju ändå tjäna på dem i form av en avgift för sightseeingturen t or.

Det är knappast SD:s uppgift. Men åk du själv.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 20:03:37 följande:
    Right. För SD välkomnar verkligen mörkhyade västerlänningar. Eller hur.
    Var har du sett att SD inte skulle välkomna mörkhyade västerlänningar? Länk? Står det något i partiprogrammet man har missat?
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-20 21:23:31 följande:

Exakt. Det kanske inte heller är SDs uppgift att tala om för Libanon att ännu fler flyktingar ska "hjälpas på plats"  - i Libanon och att man själv bara är intresserad av att "hjälpa" flyktingar "på plats" här om de garanterar snabb avkastning.
    Jag tror inte du kan ha missat det, men SD sitter inte i regeringen och har inget som helst mandat att för Sveriges räkning åka till valfritt land och lösa flyktingfrågan. 
    Om du anser att det behövs är det väl i så fall mer lämpligt att du vänder dig till företrädare för regeringen eller till utopisterna i MP som ju i praktiken bestämmer över Sveriges invandrings- och flyktingpolitik.

Sen tror jag inte heller att SD har några illusioner om att kunna påverka Libanon hur de handskas med de flyktingar som finns inom landets gränser. Däremot vill man - tvärt emot resten av riksdagen - öka biståndet till UNHCR i stället för att nalla av biståndet för att kunna spela goda på hemmaplan.

Se där, ett exempel på hur det skulle kunna gå att hjälpa många fler, just i Libanon.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?