Varför hatar folk SD?
Suffering
Ta Mauricio Rojas som exempel. Han blev verkligen utfryst av media och sina partivänner när han berättade och berättade och varnade och varnade. Politiskt inkorrekt. Ut ur riksdagen. Ut ur landet efter 35 år.
Visst, frågan om problem med invandringen FÅR diskuteras. Konsekvenserna är stigmatisering och bannlysning. För vanliga arbetande människor kan konsekvenserna bli social utfrysning, förlorat jobb och andra lika intressanta konsekvenser. Som igår där en kvinna inte fick hålla en kurs i vaxmålning för ABF då det visade sig att kursledaren var medlem i SD.
www.jnytt.se/medlem-i-sd-da-far-du-inte-halla-kurs-hos-abf
Nedan citat från SVD om Mauricio Rojas. Länkar bifogas.
"Innan du flyttade från Sverige 2008 för att bli rektor i Spanien träffade SvD:s dåvarande politiske chefredaktör PJ Anders Linder dig för ett samtal som publicerades på ledarsidan. Ni pratade om att du inte bara lämnade Sverige för att Spanien lockade, utan för att du inte hade någon framtid som borgerlig integrationspolitiker. Hur förhåller du dig till allt det nu?
– På samma sätt som då. Mina borgerliga vänner ville inte ha en så ”besvärlig” person, och allt tyder på att det fortfarande är så. Tänk till exempel på att under de nästan fem år som gått sedan dess, har jag aldrig fått ens en fråga om vad jag tycker eller om jag har något att bidra med i integrationsfrågor. Det låter nästan overkligt, men så är det. Utfryst heter det…"
blog.svd.se/ledarbloggen/2013/09/09/intervjuad-mauricio-rojas/