Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-04-19 18:18:37 följande:

Nja. Klart det inte bara är slump.
    Allianspolitiken kanske inte är så kass trots allt
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-04-26 20:07:32 följande:
    [quoteOk 3099453][quote-nick]Gert skrev 2014-04-26 17:58:55 följande:[/quote-nick]Så var det dags igen för dem odemokratiska rösterna som försökte störa Jimmie Åkessons tal på Långholmen idag. Lyckligtvis grep polisen ett 15-personer eftersom de inte hade tillåtelse att störa Åkesson.Sammanlagt omkring 50 personer hade samlats för en demonstration som saknade tillstånd. En av dem sa så här till SVT:? Vi är här för att visa att deras åsikter inte är välkomna, sade Alice Eik till SVT. Hon kanske inte vet att åsiktsfrihet råder i Sverige. www.svt.se/nyheter/sverige/manga-g ripna-vid-sd-protest[/quote]

Vet du att åsiktsfrihet råder? ;)

Alice Eik har väl samma rätt att yttra sin åsikt som Jimmie?
    Visst, om Alice söker demonstrationstillstånd och ger fan i att störa andras politiska sammankomster. Varför kramar dumvänstern om alla dessa pajasar som går in för att störa andras politiska möten? Även om jag avskyr dumvänster av hela mitt hjärta skulle jag aldrig få för mig att gå och störa deras möten. Fy fan vilket imbecillt beteende.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-04-26 23:24:15 följande:

Men åsikten att SD åsikter inte är välkomna och ska hindras att spridas, den ska inte få uttryckas?
    Hur lyckades du tolka in detta? Svara gärna på det.

Det ska naturligtvis få uttryckas, fattar inte att folk inte kan inse att det är skillnad på yttrandefrihet och frihet att störa andras sammankomster/allmän ordning.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-27 16:50:12 följande:

Men det är ok att förfölja en politiker och kalla denne för landsförrädare efter ett tal? Det är ett sätt att kränka yttrandefriheten, dock mindre öppet.
    Hur lyckades du få till det så illa? Snälla du, ställ dina ___________ frågor till SD:arna.

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 12:15:29 följande:

Varför tror du att någon förföljer, kränker/hotar eller misshandlar någon som stått upp för sina politiska åsikter?
    Tror knappast att tonårstjejerna blev uthängda på avpixlat och i kommentarsfälten blivit hotade med våldtäkt för att de petat näsan på mattelektionen. Eller vad tror du?
    Har jag någonsin påstått annat? Återigen, ställ dina _____________ frågor till SD-klanen.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 12:38:11 följande:

Det är ett öppet forum, bara att svara för den som känner sig manad.
    Du kan börja med att låta bli dina halmgubbar och okynnesanmälande.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 14:20:11 följande:
    Vad är syftet med att mailbomba en hjälpsam medmänniska med hot om inte att få honom att sluta hjälpa?
    Så mycket är åsiktsfriheten värd i högerns näthatarvärld.

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/xxx...
    Bra att han polisanmält, vilka är förresten den höger du avser i din näthatarvärld? Allt höger om (S) eller bara aphögern?
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 00:04:27 följande:
    Nej, det gör det inte. Det är tydligt reglerat i lagen.

Nu svarar jag dig igen, fastän jag vet att risken att svaret raderas är överhängande. Har det någonsin slagit dig att det kanske är därför folk tänker både en och två gånger innan de besvarar något du skrivit?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 11:14:59 följande:
    Är det att respektera demokrati och yttrandefrihet genom att som politiker hetsa mot pride-festivalen samt mena att en person som byter kön är psykiskt sjuk..?
    www.interasistmen.se/granskning/sd-ordforande.../

Men personer som kritiserar och protesterar mot Sd är antidemokrater. Följer helt i linje med vissa personer här. Kanske finns Åkesson själv bakom nån av användarnamnen..?
    Det är yttrandefrihet att få säga varför man ogillar Pridefestivalen, låt väljarna/partimedlemmarna säga sitt, vill de ha en sån knallkork som representant för sitt parti är det upp till dem, vi andra undrar fortfarande vad detta har med dumvänsterns vrålapor som stör politiska möten att göra.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 11:50:15 följande:

Jag anser att man kan begära liiiiite mer av en folkvald politiker än av en pöbel som med handlingskraft och tveksam moral stör ut Sd´s möten. Hade Sd varit ett parti som andra utan mängder av såna uttalanden enligt länken så skulle pöbeln inte finnas där. Sd får de motståndare de förtjänar även om det inte är rätt sätt att motarbeta dem.
    Jag begär också mer än så av de politiker jag väljer att rösta på. Hade inte SD funnits hade vrålvänstern fortsatt att störa andra partiers möten vilket de gjort tidigare. Bl.a. genom att förstöra Centerpartiets lokaler.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?