Inlägg från: Shevi1 |Visa alla inlägg
  • Shevi1

Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?

IrriteradMamma skrev 2018-07-02 21:28:39 följande:

Men snälla! Nu har du dragit igång en fem år gammal tråd samt startat två nya om samma grej! Vad är frågeställningen? Om du bör känna ångest?

Släpp det och gå vidare.

Så jag borde inte känna någon ångest över detta?
  • Shevi1

[quote=78856855][quot23e-nick]Ess skrev 2018-07-05 09:07:56 följande:[/quote-nick]

Nä du ska inte känna ångest över detta.

Visst finns det dumma, elaka barn men de flesta är faktiskt väluppfostrade och bra. 

Äldre barn hjälpte våra ner från klätterställningen när de inte hittade vägen, och även våra har hjälpt yngre barn när de slagit sig eller inte hittat.

[/quote]

Har du också släppt iväg dina barn eller?

• Shevi1
    Ess skrev 2018-07-29 18:02:59 följande:

Självklart har jag inte sprungit efter en treåring oavbrutet. 

O Du har inte fått ångest över de?
  • Shevi1
    Ess skrev 2018-07-30 16:35:52 följande:

Nä.

Är jag dålig som person som har släppt min son 3 år med en 7 åring. 7 åringen är en person som kan säga till och ifall någon gör nått som är dåligt för han eller andra som han känner säger han till de barnet. Och de här va ca 30-40 min.
  • Shevi1
    Ess skrev 2018-08-12 11:27:39 följande:

Nä det tycker jag inte. Du skriver att 7 åringen är en person som kan säga till om det är något, så jag tycker det är lugnt.

Så jag behöver inte tänka att jag är en dålig person? Jag har bara släppt min son en gång och i ca 30 min för jag träffade en kompis som jag nt träffat på 5 år.
  • Shevi1
    Ess skrev 2018-08-12 16:35:40 följande:

Hade 7 åringen koll på barnet och ni vuxna fanns tillgängliga om det skulle va nåt, så är du ingen dålig person.

Ok för vi satt på en soffa där man kan se nästan hela leos lekland
  • Shevi1
    Ess skrev 2018-08-12 16:35:40 följande:

Hade 7 åringen koll på barnet och ni vuxna fanns tillgängliga om det skulle va nåt, så är du ingen dålig person.

Ok för vi satt på en soffa där man kan se nästan hela leos lekland
  • Shevi1
    Ess skrev 2018-08-12 21:22:07 följande:

Då är det lugnt!

Ok jag är mest rädd för mitt barn ska åka stora rutchkanor
  • Shevi1
    elyse skrev 2018-08-12 20:56:31 följande:

Vi är med vår fyraåring och det för att hon inte kan freda sig mot andra barn som inte beter sig schysst. Det är alltid minst ett gäng killar i 5-10-års åldern som har noll respekt för andra på vårt Leos. Leka och klättra grejar hon bra så det är inte det.

Men jag tycker att de är inte ok att lämna så små barn ensamma men ifall man känner en kompis/kusin som är ungefär 7-8 år och kan hålla ett öga på 3-4 åringen är de ingen fara
  • Shevi1
    Ess skrev 2018-08-13 16:10:05 följande:

Dom klarar mer än vad man tror.

Ja men vad händer ifall barnet slår sig och sedan behöver hjälp
  • Shevi1

Jag är oxå rädd för att 7 åringen ska släppa barnen helt fritt
  • Shevi1

Jag är oxå rädd för att 7 åringen ska släppa barnen helt fritt
  • Shevi1
    Ess skrev 2018-08-25 09:39:57 följande:

Sitter man på samma ställe så barnen vet vart man sitter, så kan de ta sig dit även om de gråter.

Du kommer aldrig kunna va med ditt barn precis hela tiden, antingen så löser barnet det själv eller så finns det hjälpsamma både vuxna och barn.

Mina barn har fått hjälp av andra barn på leklandet och jag har själv hjälpt främmande barn att hitta sin förälder när de slagit sig. 

Så du säger att de finns vuxna som nån gång har släppt sitt barn 3 år i lekland eller annan stans. För några säger att man är en dålig förälder för man inte är med barnet.
Svar på tråden Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?