Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?
Men snälla! Nu har du dragit igång en fem år gammal tråd samt startat två nya om samma grej! Vad är frågeställningen? Om du bör känna ångest?
Släpp det och gå vidare.
Men snälla! Nu har du dragit igång en fem år gammal tråd samt startat två nya om samma grej! Vad är frågeställningen? Om du bör känna ångest?
Släpp det och gå vidare.
[quote=78856855][quot23e-nick]Ess skrev 2018-07-05 09:07:56 följande:[/quote-nick]
Nä du ska inte känna ångest över detta.
Visst finns det dumma, elaka barn men de flesta är faktiskt väluppfostrade och bra.
Äldre barn hjälpte våra ner från klätterställningen när de inte hittade vägen, och även våra har hjälpt yngre barn när de slagit sig eller inte hittat.
[/quote]
Har du också släppt iväg dina barn eller?
Självklart har jag inte sprungit efter en treåring oavbrutet.
Nä.
Nä det tycker jag inte. Du skriver att 7 åringen är en person som kan säga till om det är något, så jag tycker det är lugnt.
Hade 7 åringen koll på barnet och ni vuxna fanns tillgängliga om det skulle va nåt, så är du ingen dålig person.
Hade 7 åringen koll på barnet och ni vuxna fanns tillgängliga om det skulle va nåt, så är du ingen dålig person.
Då är det lugnt!
Vi är med vår fyraåring och det för att hon inte kan freda sig mot andra barn som inte beter sig schysst. Det är alltid minst ett gäng killar i 5-10-års åldern som har noll respekt för andra på vårt Leos. Leka och klättra grejar hon bra så det är inte det.
Dom klarar mer än vad man tror.
Sitter man på samma ställe så barnen vet vart man sitter, så kan de ta sig dit även om de gråter.
Du kommer aldrig kunna va med ditt barn precis hela tiden, antingen så löser barnet det själv eller så finns det hjälpsamma både vuxna och barn.
Mina barn har fått hjälp av andra barn på leklandet och jag har själv hjälpt främmande barn att hitta sin förälder när de slagit sig.