Inlägg från: Shevi1 |Visa alla inlägg
  • Shevi1

Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?

Shevi1 skrev 2018-07-02 15:18:00 följande:

Vet det är ett stort ansvar för 7 åringen men tror ändå att han borde klara lite iallafall

Men sjuåringen borde ju veta ifall de kan t.ex. komma upp dit om de inte kan så gör de ju inte den saken.
  • Shevi1
    Annita skrev 2018-07-02 18:23:42 följande:

Men så här i efterhand är det väl onödigt att gå och må dåligt. Det gick ju bra, antar jag... eller?

Däremot vet du ju nu att du förmodligen inte kommer att låta en sjuåring passa din treåring igen.

Jag träffade en kompis som kom med sina barn och då så tänkte jag att kag kunde släppa min son 3år då med en 7 åring. Hon tpg med sig 3 barn, 2år, 7 år, och 9 år. Det var ungefär 5 år sen vi träffades. Jag var först med mitt barn men sedan så ville jag prata med min kompis så släppte iväg min son med 7 åringen och han sa att han skulle vakta honom. Vet att 7 åringar inte kan vakta så bra men det klarade sig.
  • Shevi1
    Annita skrev 2018-07-02 18:23:42 följande:

Men så här i efterhand är det väl onödigt att gå och må dåligt. Det gick ju bra, antar jag... eller?

Däremot vet du ju nu att du förmodligen inte kommer att låta en sjuåring passa din treåring igen.

Som jag minns så lät kompisen 2 åringen leka med dem också
  • Shevi1
    Annita skrev 2018-07-02 20:18:05 följande:

Men detta hände för fem år sedan, alltså?! Alltså jag har inte läst hela tråden, men den är ju fem år gammal, handlar hela tråden om samma händelse?

Asså jag menar att jag träffade henne näst senaste gånger för 5 års sen men händelsen utspelar sig för 3 år sen
  • Shevi1
    Limajo skrev 2018-07-02 21:00:41 följande:

Eh... oj? Väckte du upp en fem år gammal tråd för att du fick ångest över något du gjorde för tre år sedan som gick bra? Jag trodde du hade varit på leklandet i förrgår.

Ja det är ju de som är problemet för allt gick bra och jag får drömmar om att t.ex 7 åringen kastar ner min son ned för rutchkanan eller att han låter andra barn slå honom:(
  • Shevi1
    Limajo skrev 2018-07-02 21:00:41 följande:

Eh... oj? Väckte du upp en fem år gammal tråd för att du fick ångest över något du gjorde för tre år sedan som gick bra? Jag trodde du hade varit på leklandet i förrgår.

Vad ska jag göra????????
  • Shevi1
    IrriteradMamma skrev 2018-07-02 21:28:39 följande:

Men snälla! Nu har du dragit igång en fem år gammal tråd samt startat två nya om samma grej! Vad är frågeställningen? Om du bör känna ångest?

Släpp det och gå vidare.

Så du tycker att jag inte borde känna någon ångest över detta??
  • Shevi1
    whtevr9 skrev 2018-07-03 19:10:04 följande:

Svaret är uppenbart

Så jag borde inte känna de??
  • Shevi1

Svaret är uppenbart

• Shevi1

Svaret är uppenbart

Svar på tråden Är jag överbeskyddande? Släppa treåring fri på lekland?