• Frk Röd

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Grattis! Vart gör du dina behandlingar? Är det blastocyt el 2/3-dagars som du fått insatt?

• Frk Röd

Jag börjar med nedregleringsspray på lördag, sen är första VUL och provtagning inbokat 9/6 för att kolla E2 så jag är ordentligt nedreglerad innan Prognyon start. Räknar med ET runt midsommar.

• Frk Röd

Redan, det blev bara 3 embryon vid förra behandlingen och alla tre sattes in vid transfer, då var de 3-dagars.
    Ja, jag har fått igenom de krav jag hade på Embio för att även göra andra behandlingen där. Har även varit i kontakt med Serum och skickat mensblod dit.
    Denna behandling kommer jag använda prednisolon vilket jag inte fick göra första gången. Embio vill att jag ska börja med kortisonet vid transfer men jag tänker börja ca en veckan innan transfer. Sen har de höjt Clexanne dosen jämfört med förra behandlingen och så kommer embryona odlas till blastro denna gång.

Tack för lyckönskningar villsågärna38!

• Frk Röd

Tack snälla Redan och NinaCamilla! Nu är det våran tur att lyckas bli gravida och få våra så innerligt efterlängtade små barn. Analysen av mensblodet på Serum visade att jag inte har någon infektion så varken Serum eller Embio säger/tycker att jag behöver antibiotika. Jag hade gärna tagit en kur men eftersom mina läkare inte tycker att jag behöver antibiotikan så vet jag inte hur jag ska få det utskrivet.
    Jag kommer ta Albyl Minor som ett komplement till Clexanne.

• Frk Röd

Håller med Redan, det känns oerhört ledsamt. Måste känns fruktansvärt att mista sitt lilla barn efter allt kämpande, många gånger i flera år.

• Frk Röd

Jag ska höra med Serum igen om de kan skriva ut trots att de sagt att jag inte behöver ha antibiotika eftersom jag inte hade nån infektion efter deras analys. Embio ber jag inte en gång till, de har sagt nej två gånger om att jag inte behöver antibiotika.
    Hur fungerar det med EU-recept? Skickas de som bifogad fil i mail?

• Frk Röd

Tack gör erbjudandet men jag ska försöka få tag på det själv lite tidigare. Har du mailadress direkt till Penny?, de senaste gångerna som jag mailat till serums infoadress så är det en Katie som har svarat.

• Frk Röd

Jag ska på ultraljud på torsdag och kolla hur min slemhinna har växt till sig, sen blir det ET veckan efter midsommar. Har dock inte fått bekräftat exakt vilket datum än. Har hela tiden varit så inställd på att jag ska sätta tillbaka tre (gjorde det vid förra försöket), men nu har jag ändrat mig. Det blir max 2 eftersom det är långtidsodlade denna gång. Förra gången var det 3-dagars.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014