• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Frk röd: jag har överaktiv immunförsvar och då tror grekiska läkare (och i andra länder än Sverige) att intralipid näringslösning hjälper mot det. Det är inte medicin utan används i Sverige vid anorexi och cancerpatienter att de får näring. I infertilitetsbehandlingar är det ganska vanlig i Grekland innan har autoimmuna sjukdomar.

• NinaCamilla

Ja, jag fick ordination att börja redan nu innan behandling. När jag gjorde ÄD i Finland provade jag både att ta innan vid ett försök och började direkt på högre dos vid insättning en annan gång. Det är en djungel med mediciner och jag hoppas på att flera på tråden lyckas med första 3 försök utan extra undersökningar. När man påbörjar ÄD svängen tror man att det är mycket lättare men det är ju många moment som måste vara rätt.

• NinaCamilla

Behöver råd från er. Ni som har varit nedreglerad, har ni haft tjockare slemhinna och follikal? Det känns att mina mens är på gång och skulle ta procren i börja av februari. Nu är jag orolig att ÄD går i pipan om min kropp vill ha mens och inte jag eller kliniken. Det här är jätte skumt och efter 4 mån nedreglering borde inte kroppen vara så aktiv men tydligen känner det att vi är på gång igen.

• NinaCamilla

Jenkis: läkare sa att jag behöver inte ta en procren till. Jag tog en den 3 januari och trodde att jag skulle ta en till innan Progynon start. Tackar för svaret. Slemhinnan var 4 mm och vet inte vilka follikel läkaren såg. Det var mest löpande band 5-10 min och fick inga svar. Jag gjorde operation i oktober och har varit nedreglerad sedan dess.

• NinaCamilla

Jag hoppas på svar i veckan när ska jag börja med progynon. Det är annorlunda att ha kontakt med grekisk läkare än med finsk koordinator. Hon är duktig att svara på mina email tack och lov.

• NinaCamilla

Jenkis: det var intressant läsning. Stressen är boven och det hjälper knappast att folk omkring säger att slappna av när de har fått 2 kids på 3 år... Men vi kämpar och turår är år 2014!

• NinaCamilla

Redan, fäste embryo och höll 14 dgr? Hur gjorde du testet då eller blodprov? Jag misstänker att jag har varit gravid men vid TD händer nått.

• NinaCamilla

I Finland vill de ha över 9 mm slemhinna. Det har varit gränsen där. Jenkis peppar peppar nu!

• NinaCamilla

Äntligen börjar vi vår resa mot Aten och äggdonation där. Pengar är skickade och behandlingsschema är utprintat. Nu är det bara att hålla koll på alla mediciner som jag kommer ta fr o m på fredag UL är planerat den 8 januari och vet inte än när vi måste resa men hoppningsvis kommer vi ha en fin allahjärtasdag i soliga Aten.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014