• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan: Jag känner mig gravid men sista sprutan tog jag i fredags. Ömma bröst, metalsmaken i munnen, mensvärk liknande och nästan svimmar om jag inte få vatten/mat regelbundet. Alla tecknen finns där men hur mycket av det är spruta eller utrogestan och hur länge det håller? Jätte rädd att allting försvinner innan söndagen.

• NinaCamilla

Det hoppas jag med! Jag köper Hcg-blodprov till måndagen oavsett. Sambon är övertygad att det är nån som boar där men vet inte. Idag känns det normalt igen även om sov 1,5 timme efter jobbet med frossa och darrande händer. Symptomen verkar komma och gå. Söndagen kommer snart... Spännande och läskigt!

• NinaCamilla

Redan: arg ledsen och uppgiven! Testet var negativt efter 5 timmars sömn. Jag var helt övertygad och fortfarande har jag metallsmak i munnen och ömma bröst. Vet inte om det är nån ide att göra blodprovet imorn. 6 ÄD och bortkastat tid och pengar - livet hånar och jag vill veta vad är "lärdomen" av den här skiten! Jag vet att det är sämre chanser på FET men de var 3 toppen blastos som alla klarade upptiningen. Hur ska man gå vidare?!

• NinaCamilla

Frk Röd: jag är ruvardag 13 med 5 dgr blasto så att ingen hopp. Vi har 3 st i frysen i Finland men vet inte omvi ska satsa på det eller en ny donatorn i Grekland. Livet känns så jävla orättvist och att ÄD funkar inte! Det skulle bli säkra kortet men icke...

• NinaCamilla

Det är med surrogat oxå att det är inte heller 100% säker. Jag vet en person som har inte fått sitt längtade barn efter 2 st surrogat med donerade ägg. Hysto blir det nästa steg för oss enligt Penny. Vilken skit dag.

• NinaCamilla

Redan: Penny sa att det blir hysto igen för min del. Endo och adenomyos och utomkveds har förstört igen så mycket. Du gjorde hysto nu men måste man vänta på nästa försök?

• NinaCamilla

Bullenochgrisen: Jag skulle fråga om jag skulle öka intaget för östrogen. Det är jätte viktig att du har en tjock slemhinna. Jag fick ta nu 4 st progynon per dag samt 2 st vaginalt vid sängdags. Då hade jag 11,6 mm tjock vid insättning. Det är viktig att du tar dem en på morgonen, eftermiddagen, kvällen och natten enligt min klinik - jämn fördelning.

• NinaCamilla

Redan: fy den som ger upp eller hur? Vi ska köra på nu direkt hysto och ett försök direkt efter och hoppningsvis innan jul i så fall. Nä ska du till hysto igen? Behöver man ha sin man med sig? Vid laproskopi hade jag inte klarat utan honom men vet inte om hysto?

• NinaCamilla

Bullen: som Redan säger ska slemhinnan vara fin för att få bästa förutsättningar. Precis gjorde försök i Grekland och jag fick knappra på 4 progynon per dag plus 2 st i vaginalt vid läggdags. Då hade jag slemhinna från 7 mm till 11,6 mm. Lycka till med VUL och stå på dig!

• NinaCamilla

Bullen: Fint att det löser sig och ta 2 st på natten för att du får ytterligare tjockare slemhinna. I utomlands vill man helst ha minst 9 mm slemhinna så att kör på östrogen nu att det blir tjock och fin.  Lycka till med allting!

Jag har bokat hysteroskopi den 13 november och jag hoppas på att det blir av med nu. Sedan en ny donator ASAP och kör på!

TyckOmmig: progynon kan tas också vaginalt men tydlingen står inte det på bipacksedeln och inte i FASS heller. Jag stoppade in progynon först men jag fick en recept på Femanest från gyn. Lite lättare med större piller.

• NinaCamilla

Tyckommig: tydligen kan man använda progynon vaginalt oxå även om det står inte på bipacksedeln. Det gjorde jag sist vid läggdags.

• NinaCamilla

Redan: Jag har idag gjort hysto i Aten och det är som vanligt, måste rensas och hjärtformat med mellanvägg. Du nämnde om ditt fall att du måste göra hysto oxå? Gärna berätta mer. Idag är det ingen bra dag.

• NinaCamilla

Bullen: Det låter som riktig bra tecken! du är gravid. Tänk att Hcg stiger varje vecka som går så att du fick nu ett utslag är ett bra tecken! Härligt!

• NinaCamilla

Som Redan säger skulle jag välja bort en klinik. Jag ångrar mig att vi fortsatt i 3 år och 4 försök på en klinik som sa att vi behöver tur (lotteri) att bli gravida. Idag vet jag att jag har fel i min kropp som behöver mycket mer stöd från en kunnig läkare och klinik. Spendera inte tid eller pengar på fel klinik, tiden går och man måste ha tillit på sin klinik.

• NinaCamilla

Då är vi på samma fas ungefär. De hittade ju massor i hysto och jag har varit jätte nere med allting. Alla försök som vi gör betyder att jag måste göra hysto efteråt. Nu väntar vi oxå en My donator men livmoder ska vila nu från endo och adenymous. Vi kommer oxå frysa in allting att jag behöver inte stressa min kropp utan tar det lugnt. Skönt faktiskt! Jag ska börja mina anti-virus mediciner och antibiotika den 28 dec så att FET blir nog januari. Jag tror att de tar betalt per rör nu igen men hoppas på att vi får flera nu. Frys inte mer än 2-3 per tub eftersom de kan inte överföra mer än 2-3 st.

• NinaCamilla

Redan: hur mår du med 40 mg?? Jag mådde inte alls bra med 30 mg och tänk att öka till 40 mg huh... Vet inte om jag klarar det.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014