• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan: det är ju snart när ni åker ner! Vi ska vänta lite till eftersom jag inte vill knapra mediciner nu under semester utan låter kroppen vila. Den fick mycket skit vid utomkveds. Lycka till nu och håll oss uppdaterad hur det går!

• NinaCamilla

Redan: Allt är möjligt även om i ÄD svängen. Vet en här som blev spontan gravid med egna ägg under ÄD och hon var nedreglerad. Nedregleringsspruta funkar på mig lite si och så iaf slutet av förra perioden. Men kör en sticka för att vara i säkra sidan och att ingenting går fel om du har ägglossning under ÄD.

Jag kör på testrunda nu med 4 mg progynon, 5 mg folsyra, baby-aspering och 5 mg prednisolon och går till VUL på måndagmorgonen. Sedan fortsätter jag 10 dagar till och väntar på blödningen. Spännande med FET men så läskigt även om jag har gjort det här nu några gånger. Extra spänningsmoment är om det blir plusset, om det blir utomkveds och OM man kan behålla det....

• NinaCamilla

Redan: Jag har glömd när du hade FET? Hur länge ska man förbereda på det med progynong etc.? Jag har gjort 1 st FET men det var nog 2 år sedan och försöker kolla min kalender att jag inte bokar något när det är dags.

Läskigt men spännande att vara på gång igen.

• NinaCamilla

Tackar Redan. Jag kommer inte vara nedreglerad den här gången utan kör testcykeln nu och sedan väntar på mens. Efter det börjar vi direkt med mina mediciner. Jag svara inte så bra på  progynon när jag inte är nedreglerad  men sist hade jag ändå helt okej slemhinna utan nedreglering. September blir ju snart!

• NinaCamilla

Redan: Istället för clexane, vilken blodtunnande fick du av din gyn? Jag skulle få en recept men måste hitta motsvarande till clexane som Penny använder. Jag fick innohep när jag fick utomkveds men dumt nog tog inte fram styrkan eller sånt.

Bullenochgrisen: Hoppas att ni får komma fram. Det är jobbigt med alla hormoner om man behöver äta dem onödan, men vi hoppas den bästa  

• NinaCamilla

Hej allihopa. Vi är snart på gång igen. Jag har gjort testrunda med mediciner och mätt slemhinnan 2 ggr. Det utvecklas inte så bra utan nedreglering. Vi får se vad kliniken säger men det vore så skönt att göra FET i början av oktober. Jag vill inte vänta längre.

• NinaCamilla

Lina: Jag kör cyclocur vita tabletter 2 mg, motsvarande som progynon. Det är ju vår 6 ÄD försök och min slemhinna är bäst med nedreglering. Jag fick svar från kliniken att vi börjar med 2 st och ökar stegvis till 4 per dag samt får clexane-blodtunnande. Jag hoppas på den bästa. Nervöst även om vi har gjort det här några gånger.

• NinaCamilla

Bra Redan! Ta din tid att slemhinna hinner blir tjock och fin. Du är i goda händer känner jag! Konstigt att jag brukar ha 9-11 mm vid insättning men kanske min kropp orkar inte längre. Njaa det vore så skönt att vara där längre tid men mitt jobb ger inte chans till det, tyvärr.

• NinaCamilla

Oh vad lycklig jag blir att din man kan åka ner och att din slemhinna svarar så bra på sköljning. Då blir det insättning nästa vecka?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014