• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Niumea: lycka till! Härligt, fet är ju effektivare... Behöver ju bara ta hänsyn till din cykel.

Machmu: finns det inte någon tråd m Spaniens kliniker? Jag har ingen referens att besvara din fråga. Fråga klinikerna och gör din bedömning efter det. Vad är din bakgrund/ vilka hinder att bli gravid? Det kan ju ixå påverka valet av klinik tänker jag.

• Redan47

Den klinik som kallar ÄD som ett lotteri , skulle jag välja bort. Oseriöst. Otryggt.

• Redan47
    Jag är bara jag skrev 2014-11-24 16:28:04 följande:

Så det vi gör finns inte...  Nähä. Kliniken kallar det embryodonation,men det är ET och inte FET och dubbeldonatorer. Förut gjorde vi FET av överblivna dubbeldonerade embryon.

Lämnar nog tråden,får inget stöd här. Lycka till ni gravida!

Vad är problemet, förstår inte?
  • Redan47

sthlm, mottagande kvinna, först ta prover HIV mm och blodgrupp, sedan, jag tex, kan starta första cykel med att synkroniseras med donator. det kan då behövas att nedregleras, sedan äta östrogen för att bygga slemhinnan, mäta m VUL 1-2 ggr/cykel, avsluta med progesteron för att förbereda slemhinnan att ta emot embryot. Jag äter också trombyl, prednisolon och fragmin, omega3, folsyra, plus utöver det div vitaminer. ET mellan dag16-25, beroende på medicinering och slemhinna. 

antal resor bero ju på om du lyckas på första försök. många kliniker startar med dialog över nätet, mail, skype, eller besök/info ibland provtagning där. vi åkte tillsammans jag och min man första resan, han lämnade sperma vid äggplocket och vi gjorde transfer 5 dgt senare, däremellan hade vi "weekend"semester. Så det blev en resa då.
    vid fet, dvs fsök 2, åkte jag en gång, bara jag, då embryon fanns.
    Utöver det så är det att ha gyn att mäta slemhinna hos här på hemmaplan. 

öppen ÄD Finland, island, (danmark tror jag) övriga europa anonym donation.

statistik behöver du fråga resp klinik om. för faktum är att det är även klinik beroende, då det även hänger på att de har skickliga embryologer samt teknisk utrustning, sedan behöver du höra och se skillnad på statistik som visar graviditet och på live birth, samt FET. genomsnitt vad jag kan se generellt så ligger success rate på 55-60% globalt. 40% då att misslyckas, vilket kan beror på olika faktorer. det finns olika som immunproblem, bortstötning pga organtransplantation,endometrios, polyper, ärrvävnader, skador på äggstockar, manlig faktor, TSH, mm mm. 

Är ditt FSH o AMH inte tillräckligt för att lyckas egen hand, IVF? Elller vad är analysen att det inte tar sig? Hur utvecklas era embryon? klarar de att bli blacocyter?

• Redan47

Sthmsrhkn, jag skulle nog "utreda" ställa frågan och satsa på en ivf utomlands, Aten tex som har många spec områden. Och checka upp ditt immun. Ditt AMH allena kan inte påverka din ev äggkvalite. En Annan reflektion, kan det va så att Sverige är sämre på att hantera o odla embryon som blir "dåliga" och jag har oxå hört att överstimulerar du, vilket jag tycker 20låter som blir det inte super kvalité. Ska ju räcka att få fram 2bra.... Tänker jag. Och en spermieanalys m DNA fragmenteringsanalys oxå.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-11-26 21:15:56 följande:

Redan: Hur det går med dig? Här väntas det och är nedreglerad minst 2 månader.

Undrade just om du gått under jord! Ska ni svälta endo? Vänta vänta DET är det absolut drygaste i denna process. Vi är väl inge otåliga ???!!!

Jo, jag har väntat... Nu väntar jag på mens, och att Peny hittar sk rätt donator, så hoppas jag att det kan bli transfer i dec. Vi fryser in embryon så att vi inte stressar med min cykel spm är den kritiska. Slemhinnan växte till 5-knappt bitvis 7 mellan dag 14-20. Men jag litar ju inte på mätningar länge, dock var blödningen bättre, det kände jag skillnad på iallafall. Ny medicin i några dagar i början på cykel som ska inverka på äggstockar o kroppens egna östrogenproduktion o därmed manipulera receptorer. Har ju samma slemhinn med och utan östrogen. Så Peny vill inte jag tar östrogen denna cykel.

Inboxat dig!
  • Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-11-26 21:55:26 följande:

Då är vi på samma fas ungefär. De hittade ju massor i hysto och jag har varit jätte nere med allting. Alla försök som vi gör betyder att jag måste göra hysto efteråt. Nu väntar vi oxå en My donator men livmoder ska vila nu från endo och adenymous. Vi kommer oxå frysa in allting att jag behöver inte stressa min kropp utan tar det lugnt. Skönt faktiskt! Jag ska börja mina anti-virus mediciner och antibiotika den 28 dec så att FET blir nog januari. Jag tror att de tar betalt per rör nu igen men hoppas på att vi får flera nu. Frys inte mer än 2-3 per tub eftersom de kan inte överföra mer än 2-3 st.

jag/vi frös in i flera rör direkt, vill inte riskera annat. det visade sig bli bra. gör lika nu med. jag kan ju gärna vänta om det kan öka chansen för plus...!
  • Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-12-04 11:39:11 följande:

Oh va roligt Redan. Håller tummarna!! Kram

Tack gulle dig! Riktigt spännande omgång.
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2014-12-05 20:28:20 följande:
    Lycka till!
    Tack!! 7e ggn gillt! Japp, så blir det. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014