sthlm, mottagande kvinna, först ta prover HIV mm och blodgrupp, sedan, jag tex, kan starta första cykel med att synkroniseras med donator. det kan då behövas att nedregleras, sedan äta östrogen för att bygga slemhinnan, mäta m VUL 1-2 ggr/cykel, avsluta med progesteron för att förbereda slemhinnan att ta emot embryot. Jag äter också trombyl, prednisolon och fragmin, omega3, folsyra, plus utöver det div vitaminer. ET mellan dag16-25, beroende på medicinering och slemhinna.
antal resor bero ju på om du lyckas på första försök. många kliniker startar med dialog över nätet, mail, skype, eller besök/info ibland provtagning där. vi åkte tillsammans jag och min man första resan, han lämnade sperma vid äggplocket och vi gjorde transfer 5 dgt senare, däremellan hade vi "weekend"semester. Så det blev en resa då.
vid fet, dvs fsök 2, åkte jag en gång, bara jag, då embryon fanns.
Utöver det så är det att ha gyn att mäta slemhinna hos här på hemmaplan.
öppen ÄD Finland, island, (danmark tror jag) övriga europa anonym donation.
statistik behöver du fråga resp klinik om. för faktum är att det är även klinik beroende, då det även hänger på att de har skickliga embryologer samt teknisk utrustning, sedan behöver du höra och se skillnad på statistik som visar graviditet och på live birth, samt FET. genomsnitt vad jag kan se generellt så ligger success rate på 55-60% globalt. 40% då att misslyckas, vilket kan beror på olika faktorer. det finns olika som immunproblem, bortstötning pga organtransplantation,endometrios, polyper, ärrvävnader, skador på äggstockar, manlig faktor, TSH, mm mm.
Är ditt FSH o AMH inte tillräckligt för att lyckas egen hand, IVF? Elller vad är analysen att det inte tar sig? Hur utvecklas era embryon? klarar de att bli blacocyter?