• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Ska boka en kontroll Scan idag. Har fått feedback fr Aten. De vill ixå få bekräftat vilen kvalité, tredkikt eller ej, om jag blödde ut ordentligt förra månaden. Min transfer i Aten är redan betald, varför vi vill göra den först. Och då blir det transfer 1/9, om det ser ur som nu, helt okey, enl Aten.

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-08-20 13:10:13 följande:

Ja då får du lita på dem. Det är ju annorlunda då man är nedreglerad. Såg inte din gyn igår om den var treskiktad? Det är ju lika viktigt att kolla det som att kolla tjockleken? Kram

Jag vet faktiskt inte.... Om hon såg det. Jag frågade inte. Jo det är ju därför jag är nedreglerad för att ha lite extra dagar. Så 1/9 är ok, som hon sa, skulle den va 15 då, funkar det ocå..,, inte vet jag. Jag läst att mellan 8-12 är bästa.
  • Redan47

Absolut, omega 3 ich folsyra, kroppen behöver mer vitaminer och mineraler då vi faktiskt står under stress både mentalt ich fysiskt ( äta hormoner ). Jag äter; q10, d- vitamin, ett b- komplex anpassat för stress, calcium/magnesium, folsyra, omega3 , 100mg E-vitamin för slemhinnan, och mivitotal kvinna. Däremellan tar jag chlorella i omgångar för att stödja levern att rena från hormonerna. De flesta vitaminer är vattenlösliga , så kroppen tar det den klarar av. Utöver detta startar jag dagen med ett stort glas citron vatten/ äppelcidervinäger.

Ang hormoner så som villsåg ixå säger; ingen konstig ordination med 6mg. Man vill ju att slemhinnan ska växa och bli redo relativt fort. Lycka till håller tumme för stt det blir ägg till er oxå! Nu är det nära iallfall.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-08-22 11:07:41 följande:

Redan: Jag har glömd när du hade FET? Hur länge ska man förbereda på det med progynong etc.? Jag har gjort 1 st FET men det var nog 2 år sedan och försöker kolla min kalender att jag inte bokar något när det är dags.

Läskigt men spännande att vara på gång igen.

Peny vill gärna slemhinnan blir klar på 15dgr typ... Om vi inter är nedreglerade följer vi vår cykel, har lite hormoner i bakgrunden som påverkar. Så strax efter ÄL blur det transfer då. Nedreglerad som jag tror du är, så är det ju ändå slemhinnans tjocklek som styr.

Jag vet just inget säkert just nu. Hoppas få till en kontroll VUL må/ti. Sen vet jag mer, hoppas jag... Men början på sept blir det!
  • Redan47

Så härligt att höra ifrån dig! Att dagen d är så nära. Tiden går så fort. Ser fram att höra ifrån dig sen oxå! Jätte kram

• Redan47

Nina: enligt de efterforskningar jag gjort är det 5000 IE/ spruta fragmin 0.2ml eller innohep 4500 anti Xa. Som motsvarar 4000 clexane 0.4ml.

Det verkar som innohep är billigare... Dvs mer statsfinansierat. Kolla fass och jämför du. Just nu kör jag fragmin.

Mycket fascinerad... Har ej fått blåmärken alls hittills med fragmin.

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-08-26 15:40:27 följande:

Hur har det gått idag Redan? Kram

Det visade 5mm, denna gång (Förra veckan 10, hos min gyn på orten). Och det verkar mer rätt m 5mm då det är så det brukar vara vi denna tidpunkt. Så det följer väl egentligen planen varför jag oxå är nedreglerad , för att kunna stimuleras lite längre. Ska kolla flyg och drar ner till Aten för att göra mina vaginala behandlingar där före transfer. Lite tråkigt känns det naturligtvis, hade ju gärna sett någon förbättring efter hysto. Men att döma av blödningen så är den 2-3dgr, punkt slut och det talar ju för att slemhinnan är svag i utvecklingen what so ever. Jaja, nya tag! Kram och tack för omtanke.
  • Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-08-26 22:51:28 följande:

Oj, min iPhone kan visst inte stava. Skulle stå son smile1.gif

Hon idag sa att den inte va tre skiktad... Men jag vet ärligt inte om det heller går stt lita på heller. Lite avslagen blev jag, men får ta reda på det....
  • Redan47
    Snart lycklig skrev 2014-08-27 17:38:10 följande:

Jag hoppar in här. Jag har flera gånger varit till samma som du varit till (Nacka eller hur)?

Hon säger alltid att jag inte har treskiktad, men när jag kommit till D så är det så tydligt att den är treskiktad, vilket jag alltid också själv sett hos honom.

Hon brukar väl också säga att det inte är så viktigt att den är treskiktad, eller?

Jag litar inte på någon gyn just nu. Jag ser på bilden själv att den inte är tillräcklig... Tre skikt eller ej, fattar inte hur hon skulle kunna se det överhuvudtaget när den är typ 3+2 mm. Svaret/ kommentarer fr Aten är att den behöver inte ha utvecklats till det ännu. Och även om den inte är det så kan transfer genomföras men inte med samma höga rating att lyckas. Men, den ska upp i tjocklek framför allt, för att då bedöma skikt utveckling, de menar ju oxå att blactocyt kan fästa precis vart som helst, innanför huden, buken, livmoder äggledare osv. Fördelen Nacka är att jag ser bättre på bildskärmen och recepten.

Du raring, hur mår du?

Blir det ÄD ? Sätt igång! Ta med dig mannen igen, om det inte finns sperma kvar förstås;) det är krävande att göra detta, men med fräscha ägg är min övertygelse att du kommer få din bebis! Du har ju uppenbarligen blivit gravid!!!! Ge två-tre försök iallafall. Det är du värd! Kram
  • Redan47

SL: jag förstår din sorgeprocess... Det är som ett avsked från alla drömmar och förhoppningar. Kom ändå ihåg att du kämpat i motvind med egna ägg i vår ålder. Du har satsat allt- du har sådan styrka, klart du känner dig matt och urlakad. Så fort du blir gravid kommer du inte ångra din ÄD! Ich med bebis i famn du kommer gråta av lycka ! Tro mig, gör det nu, tiden går sååå fort. Aten öppnar i september igen. Så glad att höra av dig. Har rek en tjej att inboxa dig om fakta som jag tror du har koll på.

Vet ej var jag ska bo.... Har inte en aning. Har du nåt tips? Tänkte bo typ Aten till början när det ska behandl och sedan efter transfer tänkte jag ta mig till havet... Eller tom ta båt till någon ö någon dag . Blir där 31/8-15/9. Du vet med flygpriset så blev det billigare bo kvar och jag tänkte ta lite egen sem med mig själv. Mannen jobbar utomlands,just den veckan så ingen hemma ändå.

Kram.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014