Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Katt12 skrev 2014-07-13 20:09:05 följande:

Förresten, vsg, jag har fragmin som blodförtunnande - vet du om innohep är bättre ur immunperspektiv?

Vad jag förstått är de likvärdiga. Jag har tagit både och. Inte exakt samma dosering dock som Redan skriver. Kram
  • villsågärna38
    Jag är bara jag skrev 2014-07-22 21:03:04 följande:

2 veckors paus från F.l och allt ED-planerande...  Fick ett märkligt mejl från min gamla klinik-man kan tydligen inte bli gravid alls om man mår psykiskt dåligt/är deppad!! Jaha ja,då har vi ingen chans då! Klart man är deppad när man inte kan få barn och kämpat i åratal!! Så himla dumt sagt! Och vem är inte psykiskt stressad  både före,under och efter en ED-behandling,det säger ju sig självt att man är! Tappat förtroendet för dem känner jag trots att de innan vart så tillmötesgående. Mejlat Unica,verkar ju bra med hög chans,vi får väl se. Mycket dyrare dock.

Vilken dålig ursäkt och taskigt att skuldbelägga dig!! Konstigt att man kan bli gravid i krigssituationer, vid våldtäkter osv isf?? Ren bullshit enligt mig och de läkare jag har träffat iaf. Byt klinik som NinaCamilla skriver!! Och stort lycka till nästa gång! Jag mådde inte bra alls när jag blev gravid med dottern, var def stressad men hade däremot fått mkt mer tilläggsmedicinering än tidigare plus antibiotika. Är helt säker på att det var det som avgjorde och att stressen varken gjorde till eller ifrån. Stora kramar
  • villsågärna38

Inte jag heller. Vill de att du ska ta östrogen i två månader innan ET? Det låter helt galet. Eller är kanske tanken att du äter en låg dos nu för att underhålla livmodern. Tar progesteron, får en blödning och sen börjar igen med östrogen 4 mg ett par veckor innan ET. Det förstår jag isf Kram och lycka till!!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-14 12:40:33 följande:
    Nedreglerad. Startat östrogen och första veckan i sept hoppas vi på fet, beroende på slemhinnan. Kommer kombi tabl och plåster. Men nu har vi även tid att åka ner innan till Aten för att boosta slemhinna intrauterin m östrogen om det skulle behövas. Sim sagt, peny är noga med att inte gå med slemhinnAn för länge även om kroppen är nedreglerad. Skönt va igång . Nu har kroppen bråkat med en lunginflammation och handleden så varit sänkt en tid. Äntligen fått remiss till handen, hoppas det går kvickt! Hoppas att detta dipp kan vara positivt ändå med immunförsvar lite svagare. kommer inte starta kortisonet än dock, väntar lite. Du villsågärnsa räknar ner nu kan jag tro! Vad underbart. Tufft i värmen, tänkte på dig och läste era inlägg. Kram

Usch va jobbigt du haft det!! Lunginflammation och handled. Hoppas du får hjälp snart med handen och att det blir positiva bieffekter för immunförsvaret nu när du varit sjuk. Så det iaf kommer nåt gott ur eländet. Roligt att höra att du är på gång igen och att det närmar sig. Hoppas nedregleringen gör susen för din slemhinna!! Jo nedräkning här nu. Gått in i v 33. Tiden bara rusar fram. Känns jättebra ingen foglossningsvärk heller eller direkt några krämpor än trött och kissar mkt Kram
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-08-15 14:13:32 följande:

Jag äter Progynon för att få i mig hormoner er. Istället för mina hormonplåster jag hade tidigare ( Estonia depotplåster) så jag tar en tablett progynon 2 mg om dagen i 20 dagar. Och sedan provera i 10 dagar för att framkalla mens. Hon sa att jag ska fortsätta med bara progynon nu tills hon hör av sig igen. Då höjer dom säkert Progynon en till 4 mg om dagen precis som när jag gjorde min testcykeln.

Så förstår jag Låter helt logiskt! Kram och lycka till!!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-18 10:40:38 följande:

Är det möjligt..,, ?

jag är nedreglerad, äter 6mg östrogen, jag känner en ägglossningsmol och typiska flytning i morse . Har ej kissat på Stickan för bekräftelse. Vad säger ni?

Jag har alltid fått ägglossningsflytningar då jag ätit Progynon/östrogenplåster och slemhinnan börjat bli tjock och fin. Det har inte betytt att jag fått ägglossning. Har ju grymt mkt tjocka flytningar nu som gravid också och ingen ägglossning så kanske är det bara ett tecken på att östrogenbehandlingen funkar? Alt så har du ägglossning trots allt, också hört om enstaka fall där det hänt. När ska du göra vul? Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-19 15:48:44 följande:

Det var inte ÄL!!! Puh! Men slemhinnan var 10mm. Jag fattar inget. Undrar om det verkligen är rätt mätningen. Hon har mätt förut och det stämt m kliniken. I och för sig en ny UL app.

Jag äter 6mg progynon. Enl gyn kan det faktiskt vara märket på östrogen som påverkar... Jag frågade. Har aldrig ätit den förut. Spännande har ny mätn nästa vecka.

Jättebra ju!! Var som jag trodde. En del reagerar ju också mkt bättre på östrogen då de är nedreglerade. Kan ju även vara det som påverkar!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-19 21:29:10 följande:

Ja visst är det häftigt. Men var inte så bra vid första nedregleringen. Men.... Som min gyn frågade/sa.... Ska du gå till 1/9 med denna slemhinna nu...? Ikväll ett rödflaggat mail till peny, så får vi se... Gläds å ena sidan... Och andra sidan misstänksam m tekniken...

Kom på stt jag hittat en gyn till i krokarna som ställer upp på VUL, ringer imorgon dit, göra en parallell kontroll.

Häftigt !

Ja det har du rätt i. Hade det varit Huddinge hade de bokat in FET inom ett par dar nu när slemhinnan såg så bra ut. Visst är det fet den här gången också? Kan ni tidigarelägga? Du skulle ju kunna göra det när som nu när du har 10 mm. Kram
  • villsågärna38

Ja då får du lita på dem. Det är ju annorlunda då man är nedreglerad. Såg inte din gyn igår om den var treskiktad? Det är ju lika viktigt att kolla det som att kolla tjockleken? Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014