Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Längtar12345 skrev 2014-04-02 15:39:01 följande:
    Ruvardag 12 och idag kom liten blödning. Känns kört nu. Ont i brösten sedan 3 dagar tillbaka.

Håller med Jenkis! Då jag blivit gravid med ÄD har jag blödit rätt mkt båda ggr. Jättevanligt att kroppen reagerar så pga hormoner osv. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-04-03 15:02:44 följande:
    Härligt! Stort grattis! Riktigt guldägg du släppte vid 42 års ålder Det är som Triss. Plötsligt händer det! Även hos oss ÄD-folk kan det dyka upp guldägg när man mist anar

Ja eller hur!! Hann fylla 43 precis innan KUB så bara min ålder gav en risk på 1/35. Gulp!! Skönt att iaf blodprover och nackspalten sänkte risken till 1/600 men förstår nu vad min bm menade då hon sa att åldern gör att efter 40 är det teoretiskt omöjligt att få ett jättebra KUB-resultat (med dottern hade vi 1/20000) oavsett hur bra blodprover och nackspalt man har. Och gör man ÄD med ung donator behöver man inte ens göra KUB, ska isf bara vara för att se bebben, så förstår hur ni resonerar. Nu håller vi tummarna för våra RUL! Kram
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-04-04 11:12:00 följande:
    Till er som har blivit gravida. Jätte grattis!!!! Jag förstår oron, men njut av här och nu. Får man fråga hur många försök ni gjorde med äggdonation innan det lyckades? Kram från en som står i kön

Du kan läsa i min presentation så får du vår historia Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-04-05 21:45:31 följande:
    Villsågärna ; Nix... Har ju sprutat m hcg , pregnyl så sent som den 2/4. Så det blir att hållas på halster till typ to/fre. Fre o mån tar jag blodprov! Jätte nyfiken. Trött, Fast jag tar mitt utrogest/ progestoron vaginalt. Sim sagt det går inte gissa vad det är när kroppen faktist är kemisk-gravid! Men jag är vid gott mod ! Skönt du mår bättre från illamående.

Aha, har du tagit ägglossningsspruta? Då förstår jag. Ja den brukar ju sitta i 10 dagar. Så spännande!! Trött brukar man ju bli av progesteronet men hoppas att det är lite gravidtrötthet också!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-04-06 21:25:51 följande:
    Ja, pregnyl kan i högre dos användas till trigger shot, men i lägre doser efter transfer flr att skjutsa oå progestoron produktion i äggstockar ich har ixå ett immunförsvar roll, vilket för att det ger bättre chans att låta embryon få implantera i lugn o ro...! Ingen äggplock här!

Nä det förstod jag Men för oss gamla ivf:are kallas Pregnyl för ägglossningsspruta. Hoppas det går vägen nu! Kram
  • villsågärna38
    Längtar12345 skrev 2014-04-07 09:35:16 följande:
    Ruvardag 17 forfarande ömma bröst och ett stort plus på Stickan igår. Känner mig helt snurrig i huvudet. Det är första gången jag plussar och känner mig orolig för ma men det kan jag ju inte tänka på nu. Det får jag ju ta då i så fall. Känslomässig turbulens..... Och lycka!

Oh grattis!!! Kram
  • villsågärna38
    Sakura77 skrev 2014-04-07 09:44:01 följande:
    Hej! Följer tråden med jämna mellanrum. Stort grattis till alla er som är gravida!! Helt fantastiskt. Hoppas ni kan njuta av graviditeten. När jag var gravid efter allt kämpande var jag så klart väldigt glad och förväntansfull men hade också mycket oro och många hjärnspöken.  Irma01 -iiiih så kul att RUL såg bra ut.  Vsg - stort grattis till bra KUB. Jättekul! och skönt :) Längtar 12345 - hurra!!! Minns själv hur konstigt jag tyckte det var när jag äntligen plussade. Tror jag tog typ 8 grav test. Hur kan det vara plus när det varit minus så många gånger?!?! Så kommer oron direkt om att något ska gå fel. Helt förståeligt men försök att njuta! NinaCamilla - tycker så oändligt synd om dig. Fy tusan vad du har gått igenom. Så fruktansvärt orättvist. Hur mår du nu? kram

Tack Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-04-07 22:30:23 följande:
    Kan man få missfall av att vara osams som F... Och vara så trött så jag faller samman???? Grattis!!!

Klart man inte kan få missfall av det. Inte av oro heller. Och att du är så trött att du håller på att falla samman är ju ett väldigt bra tecken!!! Och även om du är instabil i humöret Håller tummarna! Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-04-07 16:20:46 följande:
    Sakura: Jag mår bättre och Hcg sjunker som det skulle men lång väg till noll eller nytt försök. Hjälper inte med att chefen berättade idag att hon väntar på sin fjärde barn.

Nä fy va jobbigt!! Kram till dig!!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014