Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Minnah77 skrev 2014-06-08 22:52:37 följande:
    07.45 ultraljud imorgon måndag!! Hoppas slemhinnan har tjocknat. Jag tror att crinonet har stoppat blödningen.. Jag fattar inget.. Jösses att det ska krångla.. Jag fick inte ligga kvar när vi fick återföringen.. De sa, - ne herregud de åker inte ut nu.. Redan47 går ruvningen bra, känner du något?

Det där är ju så olika dvs om man ligger kvar eller ej. Och nej, det trillar inte ut, livmodern är ju platt som en dubbelvikt pannkaka Och det kan ta dar tills det fäster. Men däremot är det ju mysigt att få ligga kvar en stund. På Linnekliniken där vi gjorde flera ivf fick man ju eget rum och efter ET/FET vilade man där efteråt och fick cider, ost och kex för att fira återföringen. Var väldigt mysigt kommer jag ihåg! Man är ju faktiskt gravid då. Frågan är bara om det stannar kvar!!! På Huddinge var det lite mer löpande band och där vilade man bara efteråt i sitt "bås" om man gjort äggplock. Stort lycka till nu! Kanske bara var ett blodkärl som brustit sist för att man blir skör av alla hormoner!! Nog ingen fara!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-11 08:19:03 följande:
    Ja du, vad ska jag svara på det.... En ruvning är en ruvning, med vad det innebär, du vet! Men jag tar det med ro, visst är det så , tog sista sprutan igår så får ge mig till tåls ytterligare en vecka :) Jag känner att mitt humör fortf är taggigt, men minskade bara till 6mg+2mg vag. Hade E2 på 4000pg/ml- så det var ju högt. Men vågar inte just nu gå ner till 4mg+vag... Ich det är ok för peny. Men, det faktum att vara beroende av mannen mfl pga min handled gör mig grinig ixå, blommor som ej kommer ner i jord, prylar att flytta lyfta osv. Jobbade m bokföring igår och handleden pulsar inatt o idag... Så grinigt känns det. Är nog oxå lite nervös för jag vill ju så gärna det blir plus denna gången.... Min hund är inte heller sig lik- nerverna utanpå - tänker att jag smittar henne- dvs hon är kvitto på mig själv typ???spegling. Idag blir en sol o bad dag om vädret håller sig! Kram Och hur mår du darling?

Usch, jobbigt med ruvning. Hormonsvall och så förväntan på det plus nervositet. Jag vet såväl, man vill bara att tiden ska gå. Jobbigt med handleden också förstår jag. Hunden speglar dig säkert, de brukar ju vara bra på det. På samma sätt som barn. Det är bra med mig, lite krämpor här och där men det får man nog räkna med som gravid över 40 så bara att gilla läget Stora lycka till kramar!! Nu är det din tur, känner det på mig!!
  • villsågärna38
    Minnah77 skrev 2014-06-12 19:25:56 följande:
    Ruvardag 1 åhhhhh.. Det överlevde 1 av 3 och det är långtidsodlat.. Ja de e ju bara o hoppas.

Håller tummarna!! Kram
  • villsågärna38
    Frk Röd skrev 2014-06-14 12:38:16 följande:
    Jag ska på ultraljud på torsdag och kolla hur min slemhinna har växt till sig, sen blir det ET veckan efter midsommar. Har dock inte fått bekräftat exakt vilket datum än. Har hela tiden varit så inställd på att jag ska sätta tillbaka tre (gjorde det vid förra försöket), men nu har jag ändrat mig. Det blir max 2 eftersom det är långtidsodlade denna gång. Förra gången var det 3-dagars.

Låter smart! Man måste ju ändå känna att det är ok om alla tar sig och större chans med blastisar. Håller tummarna!! Kram
  • villsågärna38
    Frk Röd skrev 2014-06-14 15:20:48 följande:
    Tack snälla du. Hur långt innan började du med prednisolon (och i vilken dos) den gången du blev gravid med din dotter?

Då tog jag 15 mg per dag (på morgonen) och började ca en vecka innan ET/FET. Kram och lycka till!!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-18 14:38:43 följande:

Minus blev det denna 5 gången oxå. Hade en liten mycket liten att det skulle vara plus då Stickan visa plus igår morse. Men, det var tydligt att det trots allt var rester Av pregnyl kvar i systemet även om penny menar inte. För gårdagens hcg blodvärden visade kl 14.00- B-hcg 4.

Ledsen sorg mycket . Vill ju!

Kramar här med vännen!! Men håller med NinaCamilla. Testa igen om nån dag. Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-18 21:40:28 följande:
    Så blir det! 6 blir vår tursiffra. Kram Jag behöver resa ca 30 mil för att ta provet. Så jag vill helst få plus på sticka först... Sedan testa blod. Nu gjorde jag undantag för att få visshet omg, pga av skiftande resultat.

30 mil?? Finns det ingen vårdcentral närmare som man ta ett prov? Ja då förstår jag att du vill ha plus på sticka isf. Sticka är ju också tillförlitligt men kan ju ta längre tid. Vänta några dar och ta en sticka igen isf tycker jag. Just in case. Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-06-18 23:10:19 följande:
    Nix. Ej välkommen där med hcg... Behöver remiss för det. Har fått remiss av min gyn, men snigelposten gör att jag får svar efter en vecka... Det räcker inte för mig.

Va jobbigt! Förstår absolut att du inte vill vänta på det!! Jag hade tagit ett digitalt test på lördag. Visar det inget heller så är det nog kört. Håller tummen fortfarande!! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014