• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

villsågärna38 skrev 2014-02-17 15:45:19 följande:
    Fått svar på hcg provet jag tog imorse. Hade ökat!!! Jippie Är 43500 nu och jag är nog i V6+3 - 6+5 ungefär. Vul nästa måndag. Kram ps. Jenkis, vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår bättre!!
    Vad kul!!! Grattis!

Jag ligger 1,5-2 veckor efter dig och har 5+0 i morgon. Plussade första gången på 3+4, så man kanske kan tro att jag ligger längre fram än vad jag gör.

Här mås det helt ok. Jobbade som vanligt idag och har tagit en rejäl promenad uppdelad i två delar. Först en rask till en kompis och så stanna där några timmar och så hem samma väg i ännu raskare tempo. Hon och hennes granne skulle springa 5 km och följde mig på vägen (ca 1,8 km) och ni vet ju vilket tempo hurtbullar kan ha när de promenerar i träningssyfte.... Mina graviditetsymptom är ju nästan obefintliga, men nu fick jag känna att jag trots allt är gravid. Fick ont i magen, men det försvann nästan direkt vid vila och än så länge inget blod, så det är nog ingen fara. För psyket är det dock bara bra att anstränga sig lite extra. Känns skönt i kroppen.
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-17 17:11:21 följande:
    Grattis villsågärna! Härlig att Hcg har ökat! Hut ofta tar du provet? Om jag plussar ska jag ta både Hcg och progresteron prov dag 2 och vet inte vem ska jag vända till. Mina gyn kontakter är lite si och så efter all kämp. Hoppas på en plus
    Har hört att de vanliga vårdcentralerna faktiskt kan var mer behjälpliga med hcg-prover än fertilitetskliniker, gynläkare o.s.v.

Det är klart du skall plussa!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-18 17:43:47 följande:

Men då är vi ju nästan i synk iaf Kul att du mår bättre nu!! Och bra att det inte är några blödningar som spökar. Mina symtom kom i helgen så vänta bara Mår lite allmänt illa om jag inte äter regelbundet och dödstrött!! Somnar 20 med dottern om kvällarna men der är ju dagens i-landsproblem!! Kram
    Förra gången började jag må illa v.6-7 sådär. Trött blev jag aldrig förra gången?! Vet inte om jag gick på högvarv p.g.a. alla blödningar, för jag vet att jag fick en rejäl trötthetsvacka när jag gick in i v. 13. Då gick väl all spänning ur...

Officiell testdag idag så jag brände ett CB-digital och höll tummarna för att jag skulle få se 3+ i displayen (v. 5+ alltså). Nu förstår jag själv att jag verkligen ligger och gränsar och egentligen kan ligga både på 2-3 och 3 + idag eftersom det är 5+0 idag, så båda är lika rätt.

Tyvärr var det inte så kul att jag kunde andas ut med 3+ utan jag fick 2-3. Mailade kliniken i alla fall, så får vi se på VUL om ett par veckor eller om jag köper ett nytt digital och gör i helgen igen.

Men rejält rund om magen har jag blivit. Magen ligger ca två veckor före ser jag när jag jämför bilder med förra gången. Fick mage fort då med, men inte såhär fort...
  • Jenkis

Översta bilden är på morgonen innan frukost och den nedre är en kvällsbild ett par timmar efter mat. Känner mig inte svullen, uppblåst eller förstoppad, utan det är bara ont om plats på något sätt.

• Jenkis
    kvickrot skrev 2014-02-19 08:35:39 följande:

När jag testade med CB-digital på testdagen fick jag 2-3 veckor. Sen testade jag efter 10 dar och det stod fortfarande 2-3 veckor. Testade två dagar senare och fortfarande 2-3 veckor. Då var det 4 dar till ultra och jag var helt säker på att embryot hade slutat växa, vi har haft en MA tidigare och då testade jag 2-3 veckor dan innan ultraljudet. Jag slutade testa.  Vid ultrat slog ett hjärta och allting var bra. Man kan nog inte riktigt lita på CB-testen. Men oron för att det ska sluta växa finns där.

Tack för ditt inlägg! Undrade just... Men då är det bara att vänta på VUL helt enkelt.

Vet att veckoindikatorn kan visa fel om man testar efter 5+6. Då kan den backa liksom enligt företaget. Anledningen till det är att den inte klarar av den större hormonmängden och får spel.

Det kanske kan vara så att vissa som har mycket hormon tidigt kan få testet att få spel???
  • Jenkis
    Juliette F skrev 2014-02-19 15:14:26 följande:
    Har fått ett långt och fint svar från Serum i dag. Jag har berättat allt om mina sköldkörtelrproblem (autoimmun), och de rekommenderar först att jag skickar mensblod, sen åker dit för en aqua scan - och om det visar på problem - en hysteroskopi.

Jag har redan fått remiss från min nya gynekolog idag på olika saker som ureaplasma, mykoplasma etc etc som jag ska testa asap. Väntar in mensen så jag kan göra alla blodprover på cykeldag 3, för jag har en hel arsenal med hormonella prover att ta igen (då jag gör i naturlig cykel), samt de gamla vanliga könssjukdomarna som de alltid kräver (HIV, Sylfiilis etc). Tar allt på en gång känner jag. Så Penny inte behöver testa för precis allt, även om hon säger att vissa tester kan ENDAST ses med mensblod, inte via blodprov..Obestämd

Vill åka till Penny typ NU. Men det är MINST dag 8 i cykeln som gäller för hysteroskopi, och om mitt hcg-blodprov visar negativt (får besked kl 17 idag, jag tror det blir minus), så ställer jag in mig på en resa till Aten så fort det bara går. Är på BIM +7 men ingen mens o inget plus...

Jag kan få remiss till Hysteroskopi här också, min nya kvinnliga gyn är helt underbar (halverade sitt arvode när hon hörde vad vi gått igenom) och har rekommenderat en duktig läkare som kan göra hysteroskopi här. Men samtidigt är Penny Den Stora Experten, så jag vet inte om jag vågar chansa.. det hon inte ser, det finns liksom inte. Andra kan nog missa ett o annat, men inte Penny! Tror jag..

Det enda negativa med Serum är deras låga chans för FET med donerade ägg. 3 ägg ger bara 30% chans till plus, de har inte heller embryoscope. Men jag kanske ställer mig på kö hos Preprofit och Gennet under tiden. De har ju goda odds och bra priser. Får se vad Penny säger - kanske kommer FET funka hos henne efter livmoder makeover?? Hur som helst så har jag så goda vibbar när det gäller den kvinnan. Och svar fick jag snabbt - mycket utförligt dessutom!! Ska fylla i formuläret som skickades, så Penny kan skräddarsy min behandling. Det börjar dessutom bli härligt varmt i Grekland. Solig

Hoppas hoppas.. {#emotions_dlg.flower}  Vad är Dexaton för något? LYCKA TILL NU! Solig
    Ååå. Du låter så positiv och glad! Härligt!

Hoppas verkligen, verkligen, verkligen att det är NU alla pusselbitar faller på plats för dig!!!

Styrkekram!
  • Jenkis

Färskt rött blod och så lite mensvärk helt plötsligt...

Ja, ja. jag var helt blodfri/färgad flytningfri i fyra dagar i alla fall

Hoppas att den växer så det knakar/påfrestar slemhinnorna bara.

Hittills, peppar, peppar har det alla fall varit bättre med blödningarna än förra graviditeten, så jag försöker slappna av och ta en vetekudde mot mensvärken, så jag slappnar av ordentligt.

• Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-19 16:11:26 följande:
    Tack för ditt inlägg! Undrade just... Men då är det bara att vänta på VUL helt enkelt.

Vet att veckoindikatorn kan visa fel om man testar efter 5+6. Då kan den backa liksom enligt företaget. Anledningen till det är att den inte klarar av den större hormonmängden och får spel.

Det kanske kan vara så att vissa som har mycket hormon tidigt kan få testet att få spel???
    Nu har samma hänt mig som Kvickrot...

CB digital vill inte visa mig fler veckor än 2-3. Testade i tisdags och i morse. tänker inte testa mer nu, utan väntar till VUL. Kan inte bränna mer pengar på usla dyra CB digital
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-21 18:23:18 följande:
    Det här är vår första blastocysto-behandling och jag undrar kan man känna något redan efter en vecka från ET? Jag mår väldigt konstig och säkert är det mycket mediciner som jag proppar i mig men känner att orken har försvunnit och magen är som ballong. Jag äter oxå prednisolon 20 mg som gör inte saken bättre. Grät över skadad excel-fil idag....jisses!
    Tyckte jag kände 7 dagar från ÄP och fyra dagar från ET (fick ett tredagars på ET-dagen), så med blasto borde man kunna känna ännu tidigare.
  • Jenkis

Jag är så förbaskat trött, så jag orkar inte riktigt ta mig igenom alla inlägg. Men styrka till de som behöver och tummen upp till de det går bra för

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014