Juliette F skrev 2014-02-19 15:14:26 följande:
Har fått ett långt och fint svar från Serum i dag. Jag har berättat allt om mina sköldkörtelrproblem (autoimmun), och de rekommenderar först att jag skickar mensblod, sen åker dit för en aqua scan - och om det visar på problem - en hysteroskopi.
Jag har redan fått remiss från min nya gynekolog idag på olika saker som ureaplasma, mykoplasma etc etc som jag ska testa asap. Väntar in mensen så jag kan göra alla blodprover på cykeldag 3, för jag har en hel arsenal med hormonella prover att ta igen (då jag gör i naturlig cykel), samt de gamla vanliga könssjukdomarna som de alltid kräver (HIV, Sylfiilis etc). Tar allt på en gång känner jag. Så Penny inte behöver testa för precis allt, även om hon säger att vissa tester kan ENDAST ses med mensblod, inte via blodprov..
Vill åka till Penny typ NU. Men det är MINST dag 8 i cykeln som gäller för hysteroskopi, och om mitt hcg-blodprov visar negativt (får besked kl 17 idag, jag tror det blir minus), så ställer jag in mig på en resa till Aten så fort det bara går. Är på BIM +7 men ingen mens o inget plus...
Jag kan få remiss till Hysteroskopi här också, min nya kvinnliga gyn är helt underbar (halverade sitt arvode när hon hörde vad vi gått igenom) och har rekommenderat en duktig läkare som kan göra hysteroskopi här. Men samtidigt är Penny Den Stora Experten, så jag vet inte om jag vågar chansa.. det hon inte ser, det finns liksom inte. Andra kan nog missa ett o annat, men inte Penny! Tror jag..
Det enda negativa med Serum är deras låga chans för FET med donerade ägg. 3 ägg ger bara 30% chans till plus, de har inte heller embryoscope. Men jag kanske ställer mig på kö hos Preprofit och Gennet under tiden. De har ju goda odds och bra priser. Får se vad Penny säger - kanske kommer FET funka hos henne efter livmoder makeover?? Hur som helst så har jag så goda vibbar när det gäller den kvinnan. Och svar fick jag snabbt - mycket utförligt dessutom!! Ska fylla i formuläret som skickades, så Penny kan skräddarsy min behandling. Det börjar dessutom bli härligt varmt i Grekland.
Hoppas hoppas..
Vad är Dexaton för något? LYCKA TILL NU!
Ååå. Du låter så positiv och glad! Härligt!
Hoppas verkligen, verkligen, verkligen att det är NU alla pusselbitar faller på plats för dig!!!
Styrkekram!