• kk kk

Är svenska kvinnor promiskuös?

FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 13:50:15 följande:
    Den är totalt ointressant. För den går oavsett inte att ändra på.

Om någon som tonåring hamnade snett t.ex, och använde sex som nån slags ångestdämpande, men senare i livet kommit på fötter och inte har sex som tillflykt längre- varför skulle den personen behöva förklara sig, eller antalet sexualpartners. Det går ju ändå inte att ändra på.

Det förflutna är det förflutna.
    en sak är inte ointressant bara för att den inte går att ändra på.

man kan inte ändra på sin ålder. det innebär inte att en 80 årig kvinna är speciellt attraktiv. 
  • kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 13:53:42 följande:
    För det första: Du har ingen aning om vad mina killkompisar pratar om.

För det andra: Du har ingen aning om hur många av mina vänner jag legat med.

För det tredje: Sluta ta för givet att du vet vad killar tänker och tycker. Du ser din sanning, men det betyder inte att det är den enda sanningen. 
    jag vte bättre än du vad e pratar om eftersom de inte säger samma saker när du är med. på samma sätt som kvinnor kan prata om nadra saer på tjejmiddagen efter stora mängder vin än de gör med sina föräldrar hemma i tv soffan.
  • kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 13:58:04 följande:
    Sluta kalla tjejer som har mycket sex för slampor! Fruktansvärt nervärderande!!!!
    varför det? om du anser att sex inte spelar nån roll måste ju slampa vara ett värdeneutralt ord.
  • kk kk
    Anonym (y) skrev 2013-10-11 14:09:11 följande:
    Och du vet inte vad dina killkompisar säger när du inte lyssnar. Vet de om hur många i vänskapskretsen du legat med? 

Håller inte med helt vad kk kk säger men det finns vissa korn av sanningar. Om en kvinnas sexuella historia inte hade haft någon betydelse så:

- Skulle det inte haft någon betydelse alls om en kvinna haft sex med alla män i bekantskapskretsen. Det skulle helt sakna betydelse. Men jag kan garantera att de flesta inte ser det som speciellt hög status att få hon som alla knullat med som flickvän. Gör henne inte till någon sämre person i mina ögon och jag hade klarat att stå över det men långt ifrån alla som gör det.

- "Slampor" skulle aldrig behöva ljuga om sin sexuella historia. Men det gör de i allra flesta fall. De mörkar och skäms över tidigare relationer. Även om man säger att det spelar ingen roll så ljuger de oftast. Speciellt då om kortare tidsperioder. Det är kanske största problemet att dejta slampor, att man inte riktigt kan lita på det de säger. Ljuger man om en sak är det nära till hands att ljuga om annat också. Sen finns det slampor som är ärliga med givetvis och tillräckligt självsäkra att veta att de är attraktiva även om de erkänner. Det är slampor man vågar ha en längre riktig relation med. 

word.

lögnen är den största sanningen. vi ljuger om sånt vi vet folk bryr sig om. om kvinnor inte visste om hur det här funkade skulle de aldrig ens bry sig om att hitta på historier. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:11:40 följande:

Tror du ja.
    finns en tråd här på fl med en omröstning som visar på det också. skapa en ny tråd om du vill veta svaret, men du kommer att få samma resultat.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:14:01 följande:

Ja, för jag kan ju omöjligen faktiskt TYCKA att jag skiter i hur många mina tjejer varit med. För alla män är PRECIS likadana, stöpta i samma form. Obestämd

Eller så är du bara livrädd för att andra är mer toleranta än vad du är, och därför är mer poppis. Men visst, kalla det internalisering, kalla det PK, kalla det vad du vill, jag får ligga.  
    vi får båda ligga. men om du har en uppfattning för att få ligga är du lite tragisk, man bör veta vem man är.

nej jag vet int ehur du funkar, du kan funka som du säger. 

ingen har sagt att alla är precis likadana.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:15:55 följande:

Precis. Inte många kvinnor som lär tänka att "ånej, han är ju min drömkille men han vill inte ha mig för han har 1800-talsmoral vad gäller sex!!!" Inte många alls. De flesta tänker nog snarare "puh, han var snygg, men han var ett chauvinistiskt, moralistiskt rötägg, tur att jag slapp undan!"
    såvida de inte redan är i ett förhållande när det där startar, och finner sig i en situation baserad på en komplex mängd parametrar vilket brukar vara hur de flesta reltioner ser ut. men det behöver man ju reltioenr för att veta dorian, och inte bara olika tjejer att ligga med.
  • kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 14:18:32 följande:
    Slampor som du så fint kallar det kommer alltid känna sig tvingade att ljuga och mörka sin bakgrund så länge det finns idioter som dömer dem och kallar dem slampor. Vi kanske borde börja kalla alla män som ligger runt för slampor också. För alla andra människor har ju uppenbarligen rätt att tycka och säga vad de tycker om dessa saker. Hur nervärderande och sårande det än är för den människan som blir utsatt för det. För som sagt, männens sexdrift är såååå mycket viktigare än kvinnans. Han ska få ligga runt men hon ska gärna inte göra det..

Är så dubbelmoral så jag kräks! Kräks

hur ska du ha det?

jag tyckte du sa att män inte bryr sig om sexuell historia? 
  • kk kk
    Tom Araya skrev 2013-10-11 14:18:41 följande:
    Även om man KAN prata om allt är det inte meningsfullt att prata om allt.
    "meningsfullt" är en annan sak. frågan gäller här om män bryr sig eller inte, och om man inte ens kan prata om en sak, så är det ju rätt indikativt att det är laddat.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:19:39 följande:

Jag bryr mig inte ens när jag känner något. Vilket jag gör - jag datear inte kvinnor jag inte är intresserad av på något plan (nej, enkom sexuellt fungerar inte så bra för mig).

Det har inget med naturlighet att göra, hennes barn och förflutna hade inget att göra med att vi inte blev ihop. Vi hade olika framtidsdrömmar, olika livssyn. Väldigt olika sorters humor. DET gjorde att vi inte blev ihop, inte att hon sålt sex eller att hon hade barn. Min nuvarande flickvän har barn, och såvitt jag förstått haft en del sex före mig (har inte ens brytt mig om att fråga hur mycket, för det är inte relevant för mig), och vet du vad, vi är ihop i alla fall. För sådant är inte relevant för mig. Mitt ego störs inte av att hon haft andra före mig, oavsett om det är fem, femtio eller femhundra. Hon vill vara med mig nu, och det är vad som räknas för mig.  
    ok, bra, du låter som en bra pappa för nån annan mans barn.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?