• kk kk

Är svenska kvinnor promiskuös?

Rosa Fluff skrev 2013-10-11 12:57:30 följande:
    Sen dras det upp exempel på att kvinnor lättare har tillgång till sex, kvinnors manliga vänner vill ha sex med dem, kvinnor kan starta en kö av män som vill ha sex med dem. Och då blir detta till vår nackdel och vårt "fel".

Amen lägg av!!!

Män kan inte hantera sin sex drift eller? Om män står i kö för att ha sex med samma kvinna är det fasen inte kvinnan det är fel på utan då ska man snarare fråga vad det är för fel på dessa män?! Har de ingen självbevarelsedrift? Om killar alltid vill ha sex med sina kvinnliga vänner undrar man ju om de enbart tänker på sex och är kåta idioter.. Som inte ens kan vara vän med en person av motsatt kön utan att vilja ha henne.. 

Killar kanske snarare borde titta hur de själva beter sig! Istället för att lägga skulden på "slampiga" tjejer. Enbart för att deras egna beteende ska vara normalt.. 
    män tänker mest på sex och sex är den kraft som driver män och samhället framåt i princip. om du inte gillar det så får du väl flytta, för män kommer inte att ändras.

att vara kåt betyder inte att man är idiot, jag fick för mig att du just hävdade motsatsen till det innan.

• kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 13:00:48 följande:
    För att förtydliga menar jag män som anser att kvinnor ska vara "fina flickor".

Det finns många helt normala underbara män och vi tackar gudarna för er! Hjärta

Resterande fnyser vi bara åt.. 
    och där har vi orsaken till att män i din närhet ljuger för dig om det här
  • kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 13:10:24 följande:
    Vad ljuger de om?
    de säger att de är väldigt liberala moderna och frigjorda och att de tycker att en kvinna som knullar runt är bara bra för det gör henne erfaren och bra i sängen. samtidigt har de nu bläddrat fram kk facket och lgt din fil där och stängt flickvänfacket för all framtid.

inget de säger dock. 
  • kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 13:09:24 följande:
    Om inte min man kan klara av att jag har haft sexpartners innan honom då är han inte mycket man att hänga i julgranen..

Likväl som jag accepterar att min man har haft ett liv före mig, likväl ska han acceptera samma sak. 
    fast din man accepterar inte det på samma sätt som du. för dig innebär det inte nån känsla alls nästan och blir inget att acceptera i princip. i din mans fall så är det irriterande och nåt som gör honom på dåligt humör att tänka på, och dessutom nåt han måste dölja eftersom han vet att du har åsikten du formulerar i din första mening här. summa sumarum får du ett sämre förhållande men du vet inte om det. 
  • kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 13:12:16 följande:
    Newsflash! Kvinnor tänker också på sex! Och tycker om att utföra sex! 
    vi vet det, annars vore diskussionen här poänglös
  • kk kk
    Anonym (.....) skrev 2013-10-11 13:17:05 följande:
    Men usch vilken syn på kvinnor din man verkar ha. Tycker folk är så efter när dom säger så, vad spelar det för roll om man är tjej eller kille? Personligen tycker jag att folk som bara ligger runt, tjejer och killar, det är inget för mig men folk gör ju som dom vill. Skiter i om det är tjejer eller killar men jag tycker inte om det iallafall. Jag frågade min kille och han sa likadant. 
    wow, ja då måste det vara så då, om han sa det
  • kk kk
    Pentagram skrev 2013-10-11 13:27:42 följande:
    Vi kan väl helt enkelt nöja oss med att konstatera att det finns en del lågpannade skitgrisar som tycker de har rätt att döma frigjorda kvinnor och hålla dem efter en strängare sexmoral än män, och som ser ner på de kvinnor de väljer att ha tillfälligt sex med. Det finns ingen anledning att ta efter den inställningen, tycker jag.
    du kan helt enkelt inte läsa va?

"se ner på" innebär en moral. det skulle innebära en värdering. det är alltså inte alls vad det här handlar om.

de flesta män gillar ju slampor, just för att de är slampor. så det är ju positivt om det nu finns nån värdering alls. 
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 13:41:15 följande:
    Varför skulle man ens fråga sin motpart om hur många han eller hon har haft sex med? Jag förstår verkligen inte...
    Det är väl inte dennes förflutna man blivit förälskad i? Utan personligheten, humorn, osv?
    Jag har förmånen att umgås med människor som fattar att vi lever i år 2013 och inte på medeltiden. Och min pojkvän skulle aldrig komma på tanken att bry sig om vilka jag haft sex med. <3
    ok, så en fråga som så oladdad och odramatisk att den inte kan nämnas ens?

kan du se hur det antagligen inte är sant?

om du ska gå och köpa mjölk i affären, är det då nåt du inte kan nämna för din man eftersom det är så odramatiskt och oladdat att ni "inte förstår varför nån skulle pratat om det".

verkligt oladdade saker kan man prata fritt om. sånt man döljer, ljuger om, mörkar är per defintion laddat. 
  • kk kk
    Pentagram skrev 2013-10-11 13:45:20 följande:

Seriöst, du är inte i en position att uttala dig för alla män. Vi är åtminstone ett par stycken som faktiskt inte har något problem med att en kvinna väljer att ha mycket sex och som inte tycker att hon blir bättre eller sämre flickvänsmaterial för det. Den åsikt du beskriver är säkerligen vanlig, olyckligtvis, men det innebär inte att den är allenarådande.
    behöver ju inte vara allenarådande för att vara en majoritetsuppfattning. 
  • kk kk
    Jan Banan01 skrev 2013-10-11 13:48:10 följande:
    Det lär bli intressanta hemma hos er när flickan kommer in i puberteten och börjar ifrågasätta saker. Som t ex. varför hon måste "hålla på sig" medan det är fritt fram för brorsan att knulla runt.  Jag hoppas att din man kommer att vara redo för dom samtalen Vad det förflutna beträffar spelar antalet tidigare sexpartners inte så stor roll så länge det inte påverkar förhållandet. Jag vet inte hur många sexpartners min fru har haft, men det det spelar ingen roll, för det påverkar inte vårt äktenskap alls. Hur promiskuös är svenskan? Tja...Det beror nog på vem man frågar. Befolkningen på semesterorterna nere vid Medelhavet har nog sina åsikter om svenskan Men jag tror att svenska är långtifrån värst på den punkten. Jag har i mitt yrke haft en hel del med engelskor och norskor att göra med och jämfört med dom ligger svenskan i lä i kategorin Lösa damer  
    men varför skulle nån hålla reda på "lösa damer" om det nu var totalt oladdat

sån kommunikation inom familjen sker dessutom ofta ordlöst så den diskussionen kommer nog inte upp. 
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?