Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 17:40:46 följande:
För att vara någon som gnäller om att kalla svenska kvinnor för slampor använder du dig själv av utrycket slampa ganska flitigt , det får stå för dig. Det jag har poängterat är att svenska kvinnor ofta beter sig annorlunda utomlands än vad de gör i sverige , om du väljer att kalla det "slampigt" är upp till dig... och att det är det som ger svenska kvinnor ett rykte om sig som promiskuösa utomlands , inte att de är promiskuösa , förstår du skillnaden ?
Jag poänterar bara ett faktum , om du sedan väljer att se det som att att förtrycka svenska kvinnor är upp till dig , personligen ser jag det som ett väldigt pubertalt sätt att tänka , att se all slags kritik på den svenska kvinnan som någon slags förtryck och återigen en bekräftelse på att vissa verkar ha extremt svårt att öht kunna acceptera att svenska kvinnor kan möjligtvis tänkas fela ibland
Eller menar du att det inte alls är så ? Att svenskar utomlands inte alls beter sig annorlunda än hemma ?
Varför ska jag inte använda det ordet? Jag lägger inga negativa värderingar i det, till skillnad från exempelvis du och bananen Jan där?
Varför behöver du poängtera att svenska kvinnor beter sig annorlunda utomlands? Vad vill du ha sagt med det? Att det därmed ska vara okej att nedvärdera oss, gärna i så pass generella slängar som Janne gör?
Jag ifrågasätter alltså varför du anser det vara fel att ha sex utomlands. Är det ordentligt tydligt nu?