• Webbredaktör Annelie

Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

Barn säger ju så mycket saker, ibland är det inte bara roligt saker utan nästan lite obehagliga och kusliga. På en amerikansk familjesajt har de samlat ihop några saker som barn sagt som ger en lite kalla kårar.
    "Before I was born here, I had a sister right? Her and my other mom are so old now. They were ok when the car was on fire. But I sure wasn't!"

Och en vän till mig, hennes son sa:
    - Mamma när du dör kan jag få lite av din aska då och ha i en burk?
    - Ehh, ja, men vad ska du med de till?
    - Jo men jag tänkte ha en burk med dig och en burk med pappa. Sen en burk där jag ska bland er.

(Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är lite gulligt ändå eller det mest är kusligt)

Har ditt barn eller något barn i din närhet sagt något som gett dig lite kalla kårar?

• Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?
  • Bong

Min svärmor gick bort för snart tio år sedan så hon fick aldrig träffa min dotter. Trodde jag.

En tidig morgon nu i veckan när vi skulle åka till förskolan stannade min dotter till bredvid cykeln och tittade upp på den mörka himlen.

Hon pekade på en stjärna som lyste väldigt klart och sa
    - Där uppe sitter min farmor och vinkar till mig.
    -Ja, svarade jag, det kanske hon gör.

Efter en stund vinkade hon lite och sa
    - Hej då farmor, vi ses!
    - Nej, sa jag. Farmor är död, då kan man aldrig träffas.

Då möter min kloka unge min blick och svarar helt lugnt
    - Men mamma, farmor brukar ju komma och pussa mig pannan ibland på natten.

• Lexiie
    Bong skrev 2013-11-29 20:59:52 följande:
    Min svärmor gick bort för snart tio år sedan så hon fick aldrig träffa min dotter. Trodde jag.

En tidig morgon nu i veckan när vi skulle åka till förskolan stannade min dotter till bredvid cykeln och tittade upp på den mörka himlen.

Hon pekade på en stjärna som lyste väldigt klart och sa
    - Där uppe sitter min farmor och vinkar till mig.
    -Ja, svarade jag, det kanske hon gör.

Efter en stund vinkade hon lite och sa
    - Hej då farmor, vi ses!
    - Nej, sa jag. Farmor är död, då kan man aldrig träffas.

Då möter min kloka unge min blick och svarar helt lugnt
    - Men mamma, farmor brukar ju komma och pussa mig pannan ibland på natten.
    Men vad läskigt! :)
  • Mickan76
    Lexiie skrev 2013-11-30 18:50:18 följande:
    Men vad läskigt! :)

Varför läskigt? Jättefint tycker jag.
  • Lexiie
    Mickan76 skrev 2013-12-02 09:42:43 följande:

Varför läskigt? Jättefint tycker jag.
    Det var fint ja :) men personligen skulle jag tycka det var läskigt om jag själv skulle se någon som har dött pussa mig på pannan :(
  • Noname00
    Lexiie skrev 2013-12-03 00:36:28 följande:
    Det var fint ja :) men personligen skulle jag tycka det var läskigt om jag själv skulle se någon som har dött pussa mig på pannan :(
    Varför?
    De kommer ju tillbaka som änglar för att vaka över de efterlevande.
  • betapetmail

Igår sa min son det obehagligaste han sagt hittills.

"Om pappa slår dig igen, då kommer jag att vakta jag dig. Och säger STOPP PAPPA! Så du behöver inte vara rädd längre."

Mitt hjärta krossades, jag har en så fin, fin, fin och illa behandlad son. Han är mitt allt och jag är glad att varken han eller jag har med hans sk pappa att göra längre.

• puppi
    betapetmail skrev 2013-12-03 12:57:11 följande:

"Om pappa slår dig igen, då kommer jag att vakta jag dig. Och säger STOPP PAPPA! Så du behöver inte vara rädd längre."

Mitt hjärta krossades, jag har en så fin, fin, fin och illa behandlad son. Han är mitt allt och jag är glad att varken han eller jag har med hans sk pappa att göra längre.

Usch, jag får ont i magen av att läsa sånt där! :( Önskar dig och sonen all lycka tillsammans. Utan pappan.
  • Emma 606
    betapetmail skrev 2013-12-03 12:57:11 följande:

Åh, stackars er! Glad att höra att ni tog er ur det.
  • Renatisen

Jag är 13 och det händer konstiga saker i mitt hus. Mamma har konstiga drömmar, jag hör viskningar om natten och min lillasyster har sagt något riktigt creepy. Ett par veckor sen vaknade lillsyrran efter hon hade nattskräck och så hade vi en märlig konversation:

"Hej Renata?" (Renata heter jag) sa Lizette

"Ja" sa jag

"Varför är du här?" Sa hon

(Jag var tyst, jag menar, vilken konstig fråga)

"Jag trodde att han tog dig" sa hon

"Vem?" Frågade jag

"Mannen vid fönstret" konstaterade hon

Jag tittade ut och tror jag såg en skymt av något men den försvann nästan efter en sekund efter jag tittade på den...

"Vem var det Lizette?" (Hennes namn är Lizette) frågade jag

"Han sa ju att du kände honom" sa hon

(Hur kunde hon höra honom genom det stängda fönstret?! Och varför pratade han med henne?!)

Efter det är jag lite orolig för att den där "mannen" ska komma hit igen????

• Förväntanstid
    Renatisen skrev 2017-05-15 14:14:48 följande:

Jag är 13 och det händer konstiga saker i mitt hus. Mamma har konstiga drömmar, jag hör viskningar om natten och min lillasyster har sagt något riktigt creepy. Ett par veckor sen vaknade lillsyrran efter hon hade nattskräck och så hade vi en märlig konversation:

"Hej Renata?" (Renata heter jag) sa Lizette

"Ja" sa jag

"Varför är du här?" Sa hon

(Jag var tyst, jag menar, vilken konstig fråga)

"Jag trodde att han tog dig" sa hon

"Vem?" Frågade jag

"Mannen vid fönstret" konstaterade hon

Jag tittade ut och tror jag såg en skymt av något men den försvann nästan efter en sekund efter jag tittade på den...

"Vem var det Lizette?" (Hennes namn är Lizette) frågade jag

"Han sa ju att du kände honom" sa hon

(Hur kunde hon höra honom genom det stängda fönstret?! Och varför pratade han med henne?!)

Efter det är jag lite orolig för att den där "mannen" ska komma hit igen????

Hjärnan kan spela en ett spratt när man är nyvaken. Mellan sömn och vakenhet har hjärnan svårt att skilja mellan verklighet och fantasi/dröm. Du behöver inte oroa dig även om det kan kännas väldigt otäckt.

Jag kommer själv ihåg en kompis som brukade sätta sig upp i sängen och prata eller mumla när han sov, han svarade ibland om man pratade med honom, men han sa konstiga grejer, och en annan som gick omkring och sa konstiga saker, det är normalt och ganska vanligt bland barn/tonåringar.
Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?