Inlägg från: Förväntanstid |Visa alla inlägg
  • Förväntanstid

Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

Renatisen skrev 2017-05-15 14:14:48 följande:

Jag är 13 och det händer konstiga saker i mitt hus. Mamma har konstiga drömmar, jag hör viskningar om natten och min lillasyster har sagt något riktigt creepy. Ett par veckor sen vaknade lillsyrran efter hon hade nattskräck och så hade vi en märlig konversation:

"Hej Renata?" (Renata heter jag) sa Lizette

"Ja" sa jag

"Varför är du här?" Sa hon

(Jag var tyst, jag menar, vilken konstig fråga)

"Jag trodde att han tog dig" sa hon

"Vem?" Frågade jag

"Mannen vid fönstret" konstaterade hon

Jag tittade ut och tror jag såg en skymt av något men den försvann nästan efter en sekund efter jag tittade på den...

"Vem var det Lizette?" (Hennes namn är Lizette) frågade jag

"Han sa ju att du kände honom" sa hon

(Hur kunde hon höra honom genom det stängda fönstret?! Och varför pratade han med henne?!)

Efter det är jag lite orolig för att den där "mannen" ska komma hit igen????

Hjärnan kan spela en ett spratt när man är nyvaken. Mellan sömn och vakenhet har hjärnan svårt att skilja mellan verklighet och fantasi/dröm. Du behöver inte oroa dig även om det kan kännas väldigt otäckt.

Jag kommer själv ihåg en kompis som brukade sätta sig upp i sängen och prata eller mumla när han sov, han svarade ibland om man pratade med honom, men han sa konstiga grejer, och en annan som gick omkring och sa konstiga saker, det är normalt och ganska vanligt bland barn/tonåringar.
Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?