• micromat

problem med läxläsning

Har du som förälder svårt med barnens läxläsning? Ja är det alltså jobbigt att sitta ner en stund och hjälpa barnen vid behov? Tycker du att barnen skulle få gå en timme längre om dagen i skolan för att slippa göra läxor hemma?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden problem med läxläsning
  • Mrs Green

Inte ännu, men dottern går bara i tvåan och har inte så mycket läxor. Jag röstade ändå ja eftersom jag tycker det vore bättre om de gjorde läxorna i skolan. Visserligen tycker jag om att se vad hon sysslar med, men det får man väl lösa på annat sätt i så fall.

• fluu

Jag vet att jag kommer ha problem att hjälpa henne i matte, teknik, kemi och fysik. Eller snarare jag kommer inte kunna hjälpa henne med det från typ högstadiet. Lyckligtvis är sambon bättre på i alla fall matte så det ordnar sig nog.

Nej, jag tycker inte att dagarna bör bli längre. Barnen går länge nog och lärarna jobbar redan skiten ur sig med planering, papper och sen själva undervisningen och allt vad det är. De ska inte  behöva ha ansvaret för att eleverna gör sina läxor.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Cornellia

Jag tror inte att jag kommer ha problem med att hjälpa mina barn med själva uppgifterna, men jag tror faktiskt att vi kommer få svårt att hinna med.

Jag har aldrig förstått varför man inte kan göra skolarbetet i skolan, där det finns både utrymme, tid och utbildad personal, istället för att hålla på med dom löjligt korta dagarna. 

• kaffeamanda
    LindaEfraim skrev 2013-09-12 23:09:43 följande:
    Läste Malin wollins blogg idag om läxläsning. En himla bra artikel. www.aftonbladet.se/wendela/kronikorer/malinwo...
    Håller inte alls med. Läxor ser jag som ett utmärkt tillfälle för mig att se var barnen ligger i skolan, vad de har problem med och vad de har lätt för. Tycker inte att det är jobbigt eller svårt att hinna med utan en del av vardagen.
  • Björnmossa

Är väl lika bra att börja med läxor från början och få in rutinen så det inte kommer som en chock längre fram.

• Lindsey Egot the only one
    micromat skrev 2013-09-12 23:24:32 följande:

Läste också den och det var lite därför jag tog upp det.. Jag håller inte med Malin
    Om du läser denna så förstår du Malin bättre! www.familjeliv.se/Forum-3-281/m71082370.html
  • kaffeamanda
    LindaEfraim skrev 2013-09-12 23:33:09 följande:
    Om du läser denna så förstår du Malin bättre! www.familjeliv.se/Forum-3-281/m71082370.html
    Förstår att svenskar över lag är usel i matte? Det gör det ju nästan ännu bättre för då får ju barn och förälder jobba tillsammans för att finna en lösning.
Svar på tråden problem med läxläsning