Inlägg från: Danni 83 |Visa alla inlägg
  • Danni 83

gravida från gruppen planering till nr 3

Hej på er! Jag går in in i v29 imorgon. Hoppas att liten kommer ut någon vecka före bf, för nu börjar det bli tungt. Här också känner mig som en Michelingubbe, foglossning gör att jag inte kan motionera särskilt mycket, går och simmar en dag i veckan och gör lite sjukgymnastövningar hemma men thats it. Vad duktig du är Madeleine som tränar pt pass fortfarande!

Vad många av er som har köpt ny bil! Har ni köpt privat eller ny eller bilhandlare? Vår Renault gick igenom besiktningen igår så vi funderar på att sälja den. Kommer bli extremt trångt med tre bilstolar i bak i den. Den är från -01 dessutom och lagad 100 gånger så jag är lite trött på den också. Vill ha en med antisladd också för säkerheten. Nåja, vi får se hur vi gör.

• Danni 83

Förlossningen ja. Jag fasar ärligt talat inför den. Har haft bra förlossningar innan, inga komplicerade men jag fixar inte smärtan. Är så rädd, så rädd. Har inte haft Eda tidigare eftersom jag är rädd för att sprutan ska göra ont, att bedövningen ska slå fel, att jag inte ska kunna gå, jobbigt med kateter efter om det behövs osv, osv så jag har bara haft lustgasen. Vi gick på profylax inför andra förlossningen och ska gå på en repetitionskurs nu. Sen har jag lånat dvd:er på biblioteket- yoga inför förlossningen och profylax. Det finns en bok som heter föda utan rädsla som jag hört mycket bra om så den står jag på kö till på biblioteket. Sen försöker jag att inte tänka alltför mycket på det för jag bara ångar upp mig. Det finns ju ingen annan väg. :-/

• Danni 83

Lycka till Nawifa! Tänkte det när du skrev gynundersökningar att det gjorde på mig i v37+0 för vi trodde att vattnet hade gått och dagen efter föddes vår andra son. Tror att det kom igång av undersökningen faktiskt, är man redan öppen så blir det ju extra känsligt. Jag var öppen 2 cm då men de sa att jag kunde gå så i flera veckor också. Fast så blev det ju inte

• Danni 83

Lupin84: jag ringde MVC och sa hur jag mådde och att jag ville bli sjukskriven så bokade hon in mig på en tid via läkaren de har kopplat till sig. Om de inte har en läkare eller det är lång väntetid så kan du boka in en tid hos läkare på vanlig VC. Är det jobbigt nu? Lycka till!

• Danni 83

Grattis Nawifa!! Hoppas att ni alla mår bra och får en fin, lugn start tillsammans trots lite turbulent början! Jättefin liten tjej!!

Madeleine: trean kan vara ganska lurig harbjag hört, med förvärkar. Man är inte säker på när förlossningen har startat och den kan stanna av igen spännande iallfall, är ju inte långt kvar för dig hur som helst.

Lupin84: ok, vad synd att man ska behöva ta till en sjukskrivning för att fånga barnet på fsk. Är ju verkligen en tid man behöver samla kraft och ork för allt det nya som kommer.

Med syskon på fsk så behöver vår familj ha möjlighet att låta barnen både vara hemma och i fsk. Jag kan känna att om barnet är vant med sina rutiner och trivs på fsk så är det nog bra att få komma iväg en stund, och inte vara hemma med en trött, mjölkläckande , hormonkänslig mamma hela tiden och nya bebisen som skriker och äter. Då kan det nog vara rätt skönt att få komma iväg till sina kompisar och vana miljö i fsk. Men som sagt man måste ju känna efter själv hur allt funkar.

• Danni 83

Åh Nawifa, vilken jobbig start ni har!! Tänker på er och hoppas att det blir en dag i taget mot rätt riktning. Kram!

Svar på tråden gravida från gruppen planering till nr 3