Inlägg från: Danni 83 |Visa alla inlägg
  • Danni 83

gravida från gruppen planering till nr 3

Madeleine: hur mår du nu? Hoppas att liten kommer ut snart!

Vår äldsta heter Alvin . Alvin Isaac, och vår yngsta heter Liam Noah. För en tredje kille röstar jag på Elliott som jag tycker är fint. Tjejer gillar vi Meya, Enya, Maya, Agnes. Men inget är bestämt.

• Danni 83

Grattis Konami!! Underbart.

Madeleine: men usch vad tufft, kan du försöka träffa en annan läkare?

• Danni 83

Kevinsmamma: fy vad tragiskt! Det känns så hemskt när det är någon nära som går bort, speciellt så ung och med barn. Livet är verkligen orättvist ibland.

• Danni 83

Hej tjejer! Hur går det för er? Vilken vecka är ni i nu?

Jag är i 33+4 nu, har fem evighetslånga veckor kvar att jobba. Jobbar bara 50% och är sjukskriven resten men hoppas nog bli 100 % om några veckor. Det känns tufft nu, tungt för fogar och bäcken, svårt att hitta bra sovställningar på natten, jobbigt att gå osv. Liten i magen verkar må bra iallafall, buffar och sparkar där inne. Längtar så efter att få se vem det är!!

• Danni 83

Madeleine: men usch, vad jobbigt!! Och att få ett sådant bemötande när man mår så dåligt, hjälper ju ingenting!! Har du bett om en hinnsvepning? Bortdomningar låter ju oroväckande! Mår du sämre skulle jag åka in på akuten, du måste ju få hjälp.

Tizi: oförskämt att vissa mår så bra och andra inte. Är ju såklart skönt att höra att någon mår prima, är glad för din skull. Själv har jag en dag från helvetet med fogarna idag, kunde knappt gå de 700 m från tåget till jobbet. Nu är jag på väg till specen för att träffa ny läkare. Vet ärligt inte hur jag ska få ihop allt, min vikarie började igår och är helt nyutexad, behöver massor av stöd och intro i alla system, har ingen erfarenhet från praktik eller liknande och jag har bara så vansinnigt mycket jobb. :-/ känner bara för att dra täcket över huvudet och inte gå upp förrän det är dags att åka till förlossningen.

45 dagar kvar till bf idag! Helt overkligt.

• Danni 83

Härligt Madeleine!!! Håller alla tummar att förlossningen går så bra den kan och att ni alla får en fin start tillsammans!

• Danni 83

Vad spännande Madeleine och Lupin84. Hoppas att det går bra för er båda och att vi snart får höra om våra nya trådbebisar .

Här är det 34+0 idag, exakt 6 veckor kvar

• Danni 83

Emelie: jo det går sisådär får jag väl säga. Jag har stora problem med fogarna nu efter några ganska lugna veckor. Tar mig fram på kryckor här hemma, men biter ihop när jag är ute. Är värst på kvällarna. Jobbar 50% och har fått löfte från vården att de sjukskriver mig på heltid när jag vill. Känns så himla skönt. Ska försöka jobba två veckor till men känner efter varje dag. Är ganska hormonell, känner mig så känslosam, gråter för minsta lilla och vaknar flera gånger per natt. Men men.. Snart är denna tiden förbi så jag försöker ändå att mysa och prata med bebis i magen, känna puffar och rörelser. <3 hur går livet som 3-barns mamma?

• Danni 83

Åååh grattis grattis till er båda Lupin84 och Madeleine! Tänk att er väntan äntligen är över.

Jättefin bild Madeleine- vad underbart att få en ny liten bebis igen, vilken sötnos.

Jag längtar ihjäl mig nu

Svar på tråden gravida från gruppen planering till nr 3