• liindalus

yngre kvinnor och män som är barnlösa?

Jag och min man ( 21 och 24 år) har svårt att få barn, Vi har tagit prover och jag har precis börjat äta provera och pergotime, men märker att äldre barnlösa par, och även vården ser annorlunda på oss för vi har "gott om tid" att skaffa barn, Vi har ändå försökt i 2 år, och det är ju påfrestande fysiskt och psykiskt trotts ålder.

Skulle gärna komma i kontakt med fler yngre iaf :)

• Svar på tråden yngre kvinnor och män som är barnlösa?
  • Thotis90
    Rockabilly skrev 2013-09-17 09:57:40 följande:
    Jag fyller 23 i dec och min man fyller 24 i nov , vi har försökt i 2år och 2 månader men inte lyckas , och vi får ingen utredning vi är för unga säger dom.
    Vad irriterande! Hur gammal måste man vara där Ni bor?
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • PiOmiO

Sökte vård när jag var 24år gammal å mannen 23. Nu är vi 26 och 27år. Slutade med p-piller för 4år sedan och är vi fortfarande långt ifrån att bli föräldrar. Under dessa 2år (sedan vi sökte hjälp) har vi gjort 2st halvdana IVF försök där man tillslut konstaterade att min man inte har några spermier, så vi blev uppsatta i en donationskö på 1, 5år så där är vi nu.... Under våren och sommaren har vi provat lyckan i Danmark m donator insemination (4st försök) utan resultat... och ca 50000kr fattigare Det är sjukt påfrestande att bara "vänta" i en "kö"...

IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • liindalus

Man bör inte kommentera här om man är av den åsikten, det handlar inte om ålder, känner många som är 24 och långt

Rockabilly skrev 2013-09-17 11:27:30 följande:
    Man bör vara 24 år

• liindalus

Man bör inte kommentera här om man är av den åsikten, det handlar inte om ålder, känner många som är 24 och långt ifrån redo. Jag och min make är med om en enormt påfrestande resa och behöver knappast din löjliga kommentar! //24&21

Rockabilly skrev 2013-09-17 11:27:30 följande:
    Man bör vara 24 år

• läsförstnästagång

Liindalus!
    Rockabilly menade ju att dem på kommunen menar att man ska vara över 24 för att få hjälp. De försöker ju själva men är bara 22 resp. 23 år.
    Läs liiite mer noggrant nästa gång så slipper du hetsa upp dig och sprida dålig energi här inne......  

• Thotis90
    läsförstnästagång skrev 2013-09-17 13:10:39 följande:
    Liindalus!
    Rockabilly menade ju att dem på kommunen menar att man ska vara över 24 för att få hjälp. De försöker ju själva men är bara 22 resp. 23 år.
    Läs liiite mer noggrant nästa gång så slipper du hetsa upp dig och sprida dålig energi här inne......  
    Precis. Rockabilly svarade på min fråga om hur gammal man måste vara för att få göra en utredning... Tråkigt att det skall behöva bli missförstånd bara för att hon inte citerade mitt inlägg (många vet inte hur man gör).
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Rockabilly

Nej jag menar att vi man måste vara 24 år för att få en utredning här jag bor, vi har ansökt om utredning 3 gånger men får ingen pga att vi är yngre än 24 år, å jag är väldigt ledsen/ irriterad för att de ä så, jag å min man har försökt i 2 år

• liindalus

Jaja ursäkta då, det är jag som är trådstartaren, men ursäkta då att jag sprider dålig stämningng :s tycker inte att jag gör det pga ett missförstånd, men nu skiter jag i denna tråd tack och Hej  

• liindalus

Men gud har aldrig hårt något sånt! För oss var det inte några såna problem, beklagar verkligen :(( funderat på och flytta? För det kan väl inte vara vanligt att det är så? :0 Vi bor i Borås i Västragötaland

Rockabilly skrev 2013-09-17 13:31:27 följande:
    Nej jag menar att vi man måste vara 24 år för att få en utredning här jag bor, vi har ansökt om utredning 3 gånger men får ingen pga att vi är yngre än 24 år, å jag är väldigt ledsen/ irriterad för att de ä så, jag å min man har försökt i 2 år

Svar på tråden yngre kvinnor och män som är barnlösa?