• liindalus

yngre kvinnor och män som är barnlösa?

Jag och min man ( 21 och 24 år) har svårt att få barn, Vi har tagit prover och jag har precis börjat äta provera och pergotime, men märker att äldre barnlösa par, och även vården ser annorlunda på oss för vi har "gott om tid" att skaffa barn, Vi har ändå försökt i 2 år, och det är ju påfrestande fysiskt och psykiskt trotts ålder.

Skulle gärna komma i kontakt med fler yngre iaf :)

• Svar på tråden yngre kvinnor och män som är barnlösa?
  • liindalus

Nä inget direkt fel, mer än att mina ägg mognar olika fort och i konstig takt, förstod inte riktigt men förstod att det gör att jag inte har äl varje månad.

Vi har försökt två år och fick då höra av barnmorskan att det inte är så lång tid och med det här tillståndet så skulle det nog funkat naturligt tillslut om vi inte sökt oss till vården, blev himla ledsen av de :/

ska nu försöka med pergotime i ett år, aldrig hört om någon som försökt med samma sak så länge, men vi "har tid" antar jag :(

Så himla starkt av er att ta er igenom missfallen, det hade nog knäckt mig totalt

styrkekram<3

strumpan123 skrev 2013-08-18 22:35:10 följande:
    Är 26 och min sambo 28, har försökt i 1 år och 4 månader med 2 ma och 2 missfall under denna tid. Vi väntar nu på fertilitetsutredning, vi är lovade att få en tid innan 22.a september. Det värsta är att få höra att man är ung och har tid...det spelar ju ingen roll på åldern om man har något fel :/ Der är riktigt jobbigt, och folk som inte varit med om detta förstår inte. Jag förstod inte alls varför folk mådde så dåligt över detta innan det hände mig...det finns ju tid och nån gång kommer det ju brukade jag tänka. Men usch så det tär på en. Så dom hittade inget fel på er? Jag har tagit lite hormonprover vilket inget avvikande syntes men har däremot haft en hög sänka i 8 månader som läkarna inte vet vad det beror på som säkerligen ställer till det.

• liindalus
    Empan88 skrev 2013-08-19 20:33:29 följande:
    Jag är 25 min man är 35.vi har försökt få barn i tre år. gjort en utredning, misstänkte att jag inte ägglossar själv. ätit pergotime i 3 olika perioder vilket inte har lett till något alls. nu väntar vi på att de ska skickas en remiss till ivf... hoppas verkligen att de ska funka för oss... 
    bara tre kurer med pergotime? ja ska hålla på med dem 1 år  minst :/ drygt om det inte funkar, så det hoppas jag verkligen att det gör, hoppas det går fort med remissen  för er! allt går verkligen i snigelfart med sånthär! 
  • liindalus

Man bör inte kommentera här om man är av den åsikten, det handlar inte om ålder, känner många som är 24 och långt

Rockabilly skrev 2013-09-17 11:27:30 följande:
    Man bör vara 24 år

• liindalus

Man bör inte kommentera här om man är av den åsikten, det handlar inte om ålder, känner många som är 24 och långt ifrån redo. Jag och min make är med om en enormt påfrestande resa och behöver knappast din löjliga kommentar! //24&21

Rockabilly skrev 2013-09-17 11:27:30 följande:
    Man bör vara 24 år

• liindalus

Jaja ursäkta då, det är jag som är trådstartaren, men ursäkta då att jag sprider dålig stämningng :s tycker inte att jag gör det pga ett missförstånd, men nu skiter jag i denna tråd tack och Hej  

• liindalus

Men gud har aldrig hårt något sånt! För oss var det inte några såna problem, beklagar verkligen :(( funderat på och flytta? För det kan väl inte vara vanligt att det är så? :0 Vi bor i Borås i Västragötaland

Rockabilly skrev 2013-09-17 13:31:27 följande:
    Nej jag menar att vi man måste vara 24 år för att få en utredning här jag bor, vi har ansökt om utredning 3 gånger men får ingen pga att vi är yngre än 24 år, å jag är väldigt ledsen/ irriterad för att de ä så, jag å min man har försökt i 2 år

Svar på tråden yngre kvinnor och män som är barnlösa?