BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Ha ha! Ja, jag skulle nog gå på som en virvelvind! Nu rensar jag bland, smycken, smink mm! Herregud vad saker man har!
Precis, väldans jobbigt jag brukar va såååå hungrig där tidigt på morgonen. Ska dricka massvis med nyponsoppa fram tills två timmar innan så kanske jag överlever hehe :)
Jo det blir det.. Jag har läst man gör planerat snitt 7-10 dagar före BF så nästa vecka isåfall då :) Känns lite konstigt men hade samtidigt varit skönt att få ett datum.. plus att man slipper ju gå över tiden hehe..
Tack så mycket för alla lyckönskningar sitter och väntar på läkaren nu som ska göra ultraljud... har tagit ctg precis.. jättehungrig o trött är jag :-P
Uppdaterar sedan
Nu sitter jag på BB och äter frukost och vilar upp mig lite bricanylen gick in snabbt och kände av darrningar och hjärtklappning, va ganska obehagligt. Sen så började läkaren men gick ej att rubba huvudet. Det tog liksom stopp. Så de är nåt anatomiskt liksom att min livmoder är byggd så.. så de gick inte.
Blev så himla upprymd och känslorna tog över verkligen. Nu blir det planerat kejsarsnitt 2 oktober. Känns faktiskt bra nu vet vi precis när vi kommer få träffa vår lilla bäbis, känns nervöst men otroligt spännande
Men åh.. detta med Försäkringskassan! SUCK!... När det handlar om pappan/partnern.. För idag så tog han ju ledigt från jobbet för att kunna vara med mig på vändningsförsöket och nästa fredag kommer han ju följa med på inskrivning på sjukhuset och då får han ju också ta ledigt från jobbet. Jag trodde helt säkert att han fick ta ut Föräldrarpenning för dessa dagar.. men nu när jag frågar FK på deras FB-sida så säger han NEJ, pappan får bara börja ta ut sina dagar från barnets födsel :S Heldumt ju! Då förlorar han ju inkomst för TVÅ dagar och det är MYCKET pengar... han har inga semesterdagar att ta ut heller..
För som jag har förstått det så får ju parnern ta ut föräldrarpenning för föräldrarutbildning? Eller har jag förstått helt fel.. Någon som har koll? :S Tycker detta är helkonstigt!! ;/
Snart är vi alla där :)