• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

eija76 skrev 2013-09-25 07:35:40 följande:
    Det verkar vara olika bud på föräldrautbildningen. Barnmorskan vi hade sa att det inte behövs kudde, istället kunde det bäddas med ett underlag som så att säga blev mjuk omkring kroppen så att det känns mer som i magen. Om vi hade kudde så skulle den vara liten.

Jag stickade en kudde och fyllde med ett hopvikt mindre tygstycke, och stoppade sen in i ett örngott. Kudden är mjuk men ganska liten o platt. Som madrass har jag ett tjockare täcke (för vuxna) som jag vikt ihop så att det går upp lite på sidorna och blir lite av den där imagenkänslan. Vet inte om det är det bästa men det känns bra...

God morgon föresten alla!

Sover oftast i intervaller, vaknar mellan kl 2-5 men sover oftast nån timma eller två från ca åtta och kanske en stund på dagen. Nätterna när jag sovit hela natten utan ens kisspaus förekommer och är väldigt uppskattade :)

Har ett ganska tjurigt tonårshumör här hemma och tycker synd om min sambo, men han förstår (oftast).

Måste säga att ni som redan har barn är en stor inspirationskälla, att läsa om er vardag och allt omkring.

Ni verkar vara toppenföräldrar!

Blobba, glad att du fått sömn i natt och önskar dig en bra dag! 

Men gud vad konstigt! Man tycker ju att barnmorskorna, mvc/bvc, sjukvården etc ska vara enade. Men tydligen inte. Då ska man ju egentligen inte lyssna på någon annan än en själv annars blir man bara ännu mer velig hehe
    Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!
  • Snultan

Gaah dumma telefon!

Hoppas oxå du får ut din bebis då nästa vecka eija76 så spännande!

• Snultan

Blir man extra mån om att det ska va snyggt o fint omkring sig precis innan man skall ha barn eller? :)

Tycker jag varit väldigt duktig de senaste veckorna på att städa, diska, plocka undan.. bara just att plocka undan kan göra så mycket. Att allt ligger snyggt och prydligt.. annars brukar jag vara ganska lat när det gäller sånt. Men nu kan jag verkligen störa mig på det och vill hellre få det gjort. Blir en städning varje dag iallafall! Visst så samlas det mkt damm och smuts när man har hund o så men ändå..

Någon som känner igen sig? :)

Frågan är bara om detta sitter kvar när bebin väl har kommit, haha! 

• Snultan
    anansie skrev 2013-09-25 14:18:18 följande:
    Snultan  - Det är bra att du känner så nu för när bebisen är här är det inte alls säkert att du hinner eller orkar plocka undan Glad
    Hehe ja precis. Skönt är väl att jag kommer ha min mamma och syster på besök i några veckor efteråt (de bor 50 mil bort) så jag får lite avlastning med allting :)
  • Snultan
    Mami2013 skrev 2013-09-25 14:21:55 följande:
    Snultan, åh vad jag känner igen mig. Det är väl det där boandet. Man vill ju att det ska vara rent och fint när man kommer hem med bebis från BB :)
    Jaa precis :) 
    Eftersom jag vet när jag får bebis så ska jag se till att städa fint och bädda och fixa innan jag åker.. men sen kommer min mamma och syster va här när vi kommer hem från BB så kommer be dom städa också och har även beställt en ostkväll när jag kommer hem :P Haha! :)

Finns ju inget bättre än att komma hem till ett rent o städat hem :) O gärna dukat bord också ;) 
  • Snultan
    LinnElin skrev 2013-09-25 14:51:47 följande:
    Snultan - Är du oxå en ostälskare? Efter förra förlossningen hade jag beställt kycklingsallad med blue cheese-dresssing av min mormor. Hon hade gjort en extra skål med dressing till mig! Jag älskar mögelost och längtar till jag får äta det igen!
    Jaa brieost älskar jag :) Saknar såna ost & kex kvällar, hiihi :)
  • Snultan

Eller ah inte bara brieost men det är nog det jag saknar mest hehe

• Snultan

Aooch kände ett sånt jävla tryck neråt nyss.. va tvungen att stanna upp och andas.. fundera lite på va de kan va.. inte känt så förut.. annars känns magen som en hård boll som vanligt.. 

• Snultan
    3småprinsar skrev 2013-09-25 20:19:37 följande:
    Oj! Stå upp ett tag... hur känns det?

Nu har jag mensvärk istället :-P
  • Snultan

Tycker inte om Lykka.. de är ju lycka liksom och jag tycker inte man kan heta så :-P

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?