• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Nu har jag bestämt hur jag skall göra.. såg att jag hade gjort 3 ansökningar så var tvungen att ringa till FK och rätta till det där hehe :P Men nu bestämde jag att jag ska vara hemma helt i 4 månader.. ta ut 6 dagar i veckan.. det var ju liksom ett mellanting så det blir bra :) sen efter det blir det antagligen 4 dagar i veckan ett par månader sen får vi se helt enkelt.. tur man får ändra sej under tiden hehe :) inte helt lätt att veta i förväg hur man vill göra..

Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!
  • Snultan

Skönt att du mår lite bättre fy för att va gravid OCH sjuk. De har jag klarat mig från

Igår var sista besöket hos MVC. Vad konstigt det känns Vi va där nästan en timme denna gången hehe.. dök upp en del frågor om snittet och amning sen va de ju en sammanställning av graviditeten..

Lite kul att se min kurva på SF-måttet. Den va som en båge haha. Men alla värden såg bra ut, som vanligt hehe..

Vikten står nu på +10 kg.. så de blir nog inte mycket mer. 12 dagar till bebis kommer nu

• Snultan

Grattis fammorrhår

Jag har precis suttit 2, 5 timme hos frissan och klippt och fått ny färg. Så sköönt måste jag säga.

Undrar om jag ska ta min pedikyr med fotmassage innan snittet oxå? :-P

• Snultan
    Mami2013 skrev 2013-09-20 19:13:11 följande:
    Klart du ska Snultan :-P Passa på nu innan och unna dig lite extra!! Vad blev det för färg på håret då? :)
    Typ en rödbrun :)
  • Snultan

Jag har också sovit bra. Fick nån konstig kramp längst ner till höger i magen men de gick över.. nu har jag en kompis på besök över helgen så ska ta lite paus från fl ni får ha en trevlig helg!

• Snultan

Kul med namn disskution vår lille ska heta Matheus. Det bestämde vi när vi visste det var en pojk, men de va inte helt lätt. Vi ville ha ett namn som funkar både på svenska och polska då min sambo är polsk. Däremot kan vi inte komma överens om något mellannamn.. jag vill han ska heta Martin efter sin pappa, men de vill inte min sambo

I min familj är oxå alla döpta efter någon så jag vill gärna ha de så. Får se om jag kan tjata till mig ett Martin^^

• Snultan

Jag har ju haft en kompis på besök i helgen och sambon har då sovit på soffan och kompisen i vår säng med mig. Har sovit JÄTTEBRA dessa tre nätter. Funderar om sambon skulle få flytta ut i soffan tills bebis kommer :-P haha..

Idag är det vecka 39 och 9 dagar kvar tills vi plockar ut bebis. Wiiiie

• Snultan
    TessTessan skrev 2013-09-23 09:59:00 följande:
    Snultan när du skulle in å göra ul å vändningsförsöket, skulle du oxå fasta från midnatt då??? Bara dricka vätska skulle man visst få göra. Vet inte hur jag ska klara det, är en sån människa som måste äta frukost på morgonen :-/ är lite orolig för det nämligen. Hur lång tid tog det innan du fick äta nåt?? Har för mig att du oxå va orolig för just den biten. Hur gör dom när dom försöker vända barnet?? Börjar bli nervös inför torsdag nu när jag ska in å göra det.

Har hört massa skräck historier om själva vändnings försöken

Ja precis. Från midnatt fick jag inte äta nåt. Fram till två timmar innan fick jag dricka tjocka drycker jag gick upp kl 4 och drack två glas nyponsoppa. De kan jag tipsa om. Fick frukost på BB klockan 10.30 ungefär. De va jobbigt men de gick bra. Jag brukar oxå va väldigt hungrig så tyckte det var jobbigt men de gick bra. Förhoppningsvis slipper du vänta så llänge.

Lyssna inte till skräckhistorier. De e tyvärr oftast de man bara hör.

Först sätter dom ctg på magen en halvtimme kollar bebins hjärtljud. Sen kommer läkaren gör ul o kollar hur bebis ligger. Ev kollar fostervatten o hur moderkakan ligger. Är den fortfarande i säte får du sen en nål i armen och du får bricanyl. De verkar väldigt snabbt. Hjärtat börjar slå snabbare. Jag blev helt skakig inombords. De va obehagligt o kändes som jag skulle svimma nästan men de är fort över. Så de går bra.

Läkaren tar då tag i bebisens rumpa o trycker uppåt. Jag tyckte de gjorde ganska ont. Men gör de för ont får du säga till så slutar dom. Han tryckte på rumpan två ggr sen gav dom upp för han konstatera att de inte skulle gå.

Sen får man ligga kvar en stund. Kolla ctg. Sen får man gå å äta frukost o sen tillbaka och kolla ctg. Sen tar dom bort nålen o du får gå hem. Om bebis vänder sig antar jag dom gör ett ul innan du går hem oxå.

De kommer gå bra
  • Snultan
    Mami2013 skrev 2013-09-23 12:53:54 följande:
    Oj Snultan det låter som att du var på sjukan länge då när du gjorde vändningsförsöket?!

Vi kom klockan 8.00 och fick åka hem klockan 11/11.30 nånting.. va lite väntetid på doktorn och sen så fick han ett larm mitt i så lite mer väntetid hehe
  • Snultan
    Limawij skrev 2013-09-23 14:36:12 följande:
    Nu är det nära till vi får träffa Lilleman! I morgon bär det av till sjukhuset för snitt. Väntar på att de ska ringa Och berätta vilken tid som de vill att vi ska komma in. Hoppas också att värken i galgångarna försvinner så Vi kan fokusera allt på vår nya lilla familjemedlem!

Åh så mysigt lycka till
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?