TessTessan skrev 2013-09-23 09:59:00 följande:
Snultan när du skulle in å göra ul å vändningsförsöket, skulle du oxå fasta från midnatt då??? Bara dricka vätska skulle man visst få göra. Vet inte hur jag ska klara det, är en sån människa som måste äta frukost på morgonen :-/ är lite orolig för det nämligen. Hur lång tid tog det innan du fick äta nåt?? Har för mig att du oxå va orolig för just den biten. Hur gör dom när dom försöker vända barnet?? Börjar bli nervös inför torsdag nu när jag ska in å göra det.
Har hört massa skräck historier om själva vändnings försöken
Ja precis. Från midnatt fick jag inte äta nåt. Fram till två timmar innan fick jag dricka tjocka drycker jag gick upp kl 4 och drack två glas nyponsoppa. De kan jag tipsa om. Fick frukost på BB klockan 10.30 ungefär. De va jobbigt men de gick bra. Jag brukar oxå va väldigt hungrig så tyckte det var jobbigt men de gick bra. Förhoppningsvis slipper du vänta så llänge.
Lyssna inte till skräckhistorier. De e tyvärr oftast de man bara hör.
Först sätter dom ctg på magen en halvtimme kollar bebins hjärtljud. Sen kommer läkaren gör ul o kollar hur bebis ligger. Ev kollar fostervatten o hur moderkakan ligger. Är den fortfarande i säte får du sen en nål i armen och du får bricanyl. De verkar väldigt snabbt. Hjärtat börjar slå snabbare. Jag blev helt skakig inombords. De va obehagligt o kändes som jag skulle svimma nästan men de är fort över. Så de går bra.
Läkaren tar då tag i bebisens rumpa o trycker uppåt. Jag tyckte de gjorde ganska ont. Men gör de för ont får du säga till så slutar dom. Han tryckte på rumpan två ggr sen gav dom upp för han konstatera att de inte skulle gå.
Sen får man ligga kvar en stund. Kolla ctg. Sen får man gå å äta frukost o sen tillbaka och kolla ctg. Sen tar dom bort nålen o du får gå hem. Om bebis vänder sig antar jag dom gör ett ul innan du går hem oxå.
De kommer gå bra