Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Jahopp, där gick slemproppen. Pff, bäst att den återbildas, det blir ingen bebis för ens om tidigast två veckor har jag ju sagt!!! *mutter mutter*

• Lullabay

Ja jag är inte orolig, jag har sagt att det inte blir något för ens v 36. Och har jag sagt något så blir det så :P.

Snultan, Välkommen! Vad skönt att du haft en problemfri graviditet!! :D Alltid lika roligt att höra. Den där ilande smärtan låter dock inte som UVI, UVI brukar väl svida när man kissar och man vill kissa HELA tiden. Så var det när jag hade det iaf, är ju några år sedan nu men...det gick ju inte kissa, kändes bokstavligt talat som en kniv kördes upp och vreds om ett varv. Det gjorde så ont att det....aahh, huaa får panik bara jag tänker på det.

TessTessan, jättefin vagn!! Beställde du den på nätet eller har du valt den i butik? Jag funderade själv på att beställa en nämligen, men jag var för feg. Jag är visst en sån som helst vill ha ett märke jag känner igen plus att jag vill liksom "känns och klämma på den" :P.

• Lullabay

En fråga såhär på kvällskvisten. De flesta säger att en förlossning börjar med mensvärk, att de första värkarna känns som det. Hmm ok tänker jag....hur fan känns mensvärk? :O (Har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv:S)

• Lullabay

Haha, jag vet inte. Men när folk berättar här på fl och när jag googlat osv så påstår folk att det började med mensvärk som ökar i intesitet. Då blir man ju lite fundersam bara :P Jag har tänkt på det flera gånger då ni skriver att ni har mensvärk också. Hur kan man ha mensvärk utan mens för det första? :P haha xD

• Lullabay

Idag känns det inte bra. Ont i huvudet, smått illamående emellanåt, dålig i magen och småont överallt i kroppen.Vad är der frågan om du? :/ Bebisen har dessutom varit ooolvanligt lugn, både inatt och idag...

• Lullabay
    Snultan, svårt att säga i mitt fall iaf. Min son var otroligt lugn i magen, nu var han liten och klen verkligen så det var troligtvis därför han inte rörde sig så mycket. Han använde liksom all sin energi till att växa. När han väl kom ut var han ju lika lugn egentligen, men jag var tvungen att mata honom 1 gång i timmen första dagarna och varannan timme när jag kom hem från BB. Så vare sig han ville eller inte, skulle han upp och amma + ersättning.

När väl den perioden var över så sov han kanske 4-5timmar, upp och äta och sen sova igen. Så blev ett nattmål kan man väl säga. Själva dygnsrytmen höll man lite i själv upplevde jag iaf, när han väl sov hela nätter så vaknade han runt 8.00. Men det beror ju liksom på vad man håller för dygn själv. Man kan ju natta senare så man får sova längre på morgonen...så har iaf jag kunnat göra. Kanske har en snäll pojk? :P
  • Lullabay

Hur vet man om man har åderbråck? Senaste veckorna har jag varit svullen där nere, nästan hela tiden...och kan vara öm också, riktigt öm :( Skulle det kunna vara ett åderbråck då? Isf, vad gör man åt det?

• Lullabay

För att förtydliga så är det mina yttre blygdläppar som är svullna, och jag är även väldigt röd i de inre blygdläpparna, ja jag är röd och öm överallt förutom i de yttre blygdläpparna egentligen, vilket är konstigt eftersom det är de yttre som är svullna :S

• Lullabay

Hej alla! var några dagar sedan jag var aktiv här inne, ber om ursäkt för det men det har varit lite att göra de senaste dagarna så när kvällen väl har kommit har jag bara velat ligga i soffan och slöa, har inte har ork att ta mig till datorn :P

Hade UL idag, den där extrakontrollen på tillväxten, och det såg bra ut. Phu! Men började få värkar igår, och nu under morgonen har värkarna kommit med 3-4 minuters mellanrum, vissa är mer smärtsamma än andra. Detta märkte ju självklart läkaren på UL så hon ville kolla när jag ändå var där så att säga.
    Min slempropp har ju lossnat, tappen var nu strax under 2 cm och den är mjuk och framåtbuktande...vilket kanske inte är så bra...redan. Dom stoppar inte förlossningen sa hon, eftersom jag nu är i v36, men det är klart att vi vill att bebisen stannar så många dagar till som möjligt så jag fick inte åka till jobbet idag, skulle ta minst 2 dagar hemma och vila i hopp om att det lugnar ner sig istället. Fortsätter värkarna i takten som dom är nu, så kommer det inte dröja många dagar nämligen. NERVÖST!!!!!

För att förtydliga lite så är det visst stor skillnad på om tappen är mjuk eller inte, hon kunde liksom få in ett finger bakom tappen för den är så mjuk....det gjorde ONT när hon gjorde det btw, AJ! :P

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?