Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Therese S,  Tack! Det hoppas jag också. Vet inte om man kan be dom mäta faktiskt...men man kanske skulle ta och fråga om det på nästa besök...frågan är ju vem man frågar isf, tror inte BM kan mäta direkt utan det får man nog göra på sjukhuset isf.

Vad roligt att ni börjat plocka! Själv sitter jag bara och väntar tills det blir helg då jag ska ut och shoppa saker till den lill*. Har sammanställt en lista på vad jag har redan och vad jag inte har. Det jag har panik över mest är barnvagn och babyskydd. Kan inte bestämma mig för vagn!!! *morr*

Det jag ska handla nu i helgen är iaf bröstpump, nytt spjälskydd (slängde det gamla), ny madrass till spjälsängen (slängde också den gamla:P), skötbädd, lite nya sängkläder till spjälsängen och tänkte även gå in på apoteket och fixa sånt som bindor, idominsalva, bh-inlägg, blöjor.
    Annars har jag nog det mesta i alla fall :)
  • Lullabay

Samma här faktiskt! Blandar både begagnat och nytt. Sedan har jag en del kvar sen Emanuel, köpte bara neutrala saker till honom också eftersom jag inte visste om det skulle bli pojke eller flicka då heller. Vagnen jag hade till Emanuel avskydde jag dock så den har jag inte kvar. Och babyskydd fick vi hyra sist då Emanuel kom så snabbt och tidigt....var inte direkt väntat:P Har inte bestämt mig om jag ska hyra igen eller hur det blir med det. Annars har jag väl allt....tror jag:P Kan väl hjälpas åt lite? Här kommer en liten lista på vad jag har, jag kanske har glömt något? :O

*Badbalja
    *Leksaker
    *Höstoverall
    *Sängkläder till vagnen
    *Värmefilt till vagnen
    *Mobil
    *Täcke+kudde till vagnen
    *Babygym

Utöver saker så har jag kläder, örngott, lakan, påslakan, kiss-skydd (till säng och vagn).

Det jag behöver vad jag vet själv är sagt vad vagn (inkl. regnskydd+skötväska), babyskydd och senare babysitter. Inte tvunget att inhandla babysitter innan bebisen kommer eftersom dom inte kan använda den på en gång endå. Ja sen är det lite av det där småplocket som jag nämnde innan, som jag ska köpa i helgen.

• Lullabay
    Gladadagar, det är mest mjuka saker ja, även lite mjuka klossar och "prassel"-saker/böcker. Det enda som är hårda saker är i hårdplast, som en nyckelknippa i olika färger, bitring som man kan lägga i kylen. Emanuel tyckte prassel-sakerna var mest intressant:P
    Men behöver definitivt inte ett babygym! Man kan absolut lägga ut en filt och leksaker runtom. Fördelen med babygym är att bebisen kan ligga på rygg och titta på saker, i början brukar dom inte vända och vrida huvudet så mycket utan ligger ju mest stilla. Men jag vet väldigt många som funnit babygym ganska meningslöst. Finns både hårda och mjuka babygym också ju, jag hade båda till Emanuel (ren slump, gåvor båda två) och jag vet egentligen inte vilket jag föredrog....sak samma typ:P

När det gäller vagn så håller jag med er båda, oftast blir det inte så mycket dyrare att köpa en ny, tycker dom tar lite för mycket för vagnarna, iaf på blocket...de få gånger man hittar något som är prisvärt så är den självklart sålt redan:P haha, Gladadagar, du hade tur!! :P
    Men jag tittar efter begagnat jag också, och hittar jag inget som är prisvärt så kommer jag gå och köpa mig en ny vagn istället.

Therese S, du sa att du köpte din online? Vilken sida beställde du ifrån?
  • Lullabay

Ja visst är det underbart! Och jag fick ett ryck här nu ikväll då jag satt och inte visste vad jag skulle hitta på. Så nu är det mesta av BB-väskan packad och jag har äntligen skrivit mitt förlossningsbrev!!!
    ...har ju en känsla av att den lill* tänker titta ut tidigare än "planerat" :P

• Lullabay

Nej du skämtar??!!! Usch vad otäckt!!! Det var så jag vaknade när jag hade moderkaksavlossning med pojken, jag skulle nog svimma om det hände igen, oavsett orsak. Skönt att allt är ok hittills och håll oss uppdaterade när du kan! Vila och ta det lugnt nu så sitter jag här hemma och håller tummarna för dig!

Ta hand om dig!

• Lullabay
    Anansie, Välkommen! Sköt att du mår bra i graviditeten! Haha, jag vet hur det kan vara, har själv en liten på 3 år här hemma som är mer vild än tam:P Kommer bli roligt att se hur man klarar av att underhålla honom samtidigt som man har en nyfödd sen :P

Sara b 79, Välkommen! Grattis till den lilla tösen! Hoppas du mår bra i övrigt, vet att foglossningen kan vara en pina och det är väl det vi verkar ha problem med allihopa här, somliga mer somliga mindre såklart. Hoppas i alla fall det inte blir värre för dig!!

FamMorrhår, väntar ivrigt på en uppdatering!!! Hur/vad gör dom om en "bit" har lossnat då? Och med "bit", menar du av moderkakan då? Hoppas verkligen allt är ok!! Kramar!

LinnElin, Kanonfint babynest!! Jag hade faktiskt inget sånt till pojken, har hört annars att dom används flitigt första tiden. Jag gissat att det är för man ska kunna lägga bebisen typ i soffan, utan att vara orolig för att den trillar ner. Men jag använde hårdliften från vagnen till allt sånt, han låg i den hela tiden nästan, och jag tog den bara med mig när jag skulle byta rum liksom. Men ett babynest kanske är smidigare? Kanske blir svårt att flytta på den om bebisen somnat i den dock?
  • Lullabay
    FamMorrhår, usch vad jag lider med dig! Jag vet hur det känns att ligga där inne, värst är när man inte vet vad som händer och vad som är planen. Måste vara jobbigt för dig, samtidigt är det tryggt att vara där. Om det skulle vara något så finns hjälpen till hands hela tiden.

Håller tummarna för dig!
  • Lullabay

Åhh vad härligt det känns. Imorgon bär det av till stan, då det sista av kläder som jag behöver inhandlas. Kommer även handla amningsinlägg, blöjor, madrass, sängkläder, spjälskydd, skötbädd och så ska vagnen beställas! Ja allt det sista egentligen ska fixas!

Beställde även precis mitt Hallonbladste!!!! Det får man ju börja dricka nu om två veckor så :D

Underbara fredagskvällar :)

• Lullabay
    Mami2013, Jag är 33 fullgånga veckor imorgon. Så jag kände såhär att efter vecka 35 kan bebisen komma när som helst....och det betyder ju att det bara är två veckor kvar som känns "safe" på något vis:P ahaha....fick lite panik där först men tiden bara springer iväg.

Jag vet inte hur hallonbladstet kommer smaka ärligt talat, har inte smakat det förut. Men jag beställde mitt från hallonbladste.se. Det jag har hört är att det i lösvikt är det som är gott, det som finns i påsar är inte rent hallonbladste utan det är massa annat där i.
  • Lullabay

Förresten, det är svårt med nätterna här med. Vaknar en gång i halvtimmen på grund av mardrömmar och måste då gå på toa, kan liksom inte somna om när jag väl har vaknat för då känner jag ju hur kissnödig jag är :P
    Så har det varit nu 4 nätter i rad, drömmer samma varje natt dessutom...störande!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?