Therese S, Åh så roligt! Nedräkning för dig:D. Ja packa en väska kan ju vara bra, jag packade ner:
- Kläder till bebisen (3-4bodys, 2-3 byxor, strumpor och ytterkläder till hemfärden)
- Blöjor
- Bindor
- Amningsinlägg
- Bekväma kläder till sig själv (mysbyxor, stora sköna t-shirts, trosor, strumpor etc.)
- Mobil + laddare (eventuellt en kamera om mobilkameran inte är bra)
- Papper om Blodgruppering
- Förlossningsbrev (fast detta kanske inte du behöver då om du har planerat snitt)
Pepparsalt, Jo kroppen mår ok måste jag säga. Jag sprack ju en del, fast bara invändigt. Tror dom lade 6 stygn fast på två olika ställen. Det konstiga är att det inte gör ett dugg ont där! Har inte gjort det någon gång, däremot känns det "spänt" på något vis i klitoris. Mycket konstigt! Jag är nästan lite fundersam över varför jag inte haft ont...känns lite bra för att vara sant. Eller så har man haft ont, fast smärtan efter förlossningen har gjort att man är härdad och inte känner av det? :P Haha. Jag födde ju helt utan bedövning.
Förstår att det är lite förvirrande första gången, men härligt ändå sig! :D Det kanske är latensfasen du är i? Om slemproppen gick och dina värkar eskalerade och blev regelbundna? Så gick det ju till för mig i alla fall, slemproppen gick och sen hade jag värkar i 3-4 dygn, helt plötsligt så försvann bara värkarna och kände knappt någonting alls i 2 dygn (bara vanliga sammandragningar som inte gjorde ont)...och pang så gick vattnet:P.
LinnElin, Jag drack hallonbladste från v35. 3 koppar om dagen med socker i annars är det odrickbart:P. Om det hjälpte kan man aldrig veta, men från det att vattnet gick tog det 6 timmar och 20 minuter tills hon var ute. Jag har läkt jätte bra och blöder inte mycket alls. Förra gången kunde jag inte amma, jag kämpade med att gå igång det och gjorde inte annat än att amma och pumpa 24/7 i 3-4veckor innan jag gav upp och min son fick ersättning istället. Denna gången har jag så mycket mjölk att Isabella inte ens behöver suga ut det, och tar bröstet i munnen och börjar "klunka"....det rinner bara ut ^^.
Om allt detta är tack vare hallonbladsteet, ja det kan man ju inte veta men...skulle jag någonsin bli gravid igen, så kommer jag dricka hallonbladste då också!!
Snultan, Hallonbladste hjälper kroppen att förbereda sig inför förlossningen, så man får en snabb och smidig förlossning alltså. Det hjälper också kroppens läkningsförmåga efter förlossningen, livmodern drar ihop sig lättare och man får mindre avslag som tidigare nämnt, och även amningen sägs komma igång lättare.
Du kan läsa mer på
hallonbladste.se (ps, om du beställer teet, ta det som är i lösvikt! Det som är i påsar är inte rent hallonbladste utan har en massa annat jidder i).
TessTessan, Grattis till datum! Oj oj oj, inte många dagar kvar nu då! Spännande:D
3småprinsar, Härligt att ni får komma hem nu! Underbart!! Hur går det för dig med amning och så? Om du nu ska/vill amma alltså.