• eija76

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Grattis Wannabemom!!! och stort lycka till Ss85!!!

Här har det börjat igen, hoppas... 

• eija76
    afroditekissen skrev 2013-10-12 14:29:06 följande:
    nu är det färdigt.. 20,30 igår kväll kom en liten flicka 3530g och 50cm lång.
    klockan sex kom vi in till fl och sen gick det väldigt fort och halv nio var hon ute..  inga konstigheter under den förlossningen,
    Åh vad kul, stort grattis!!!

Själv har jag kanske möjlighet till igångsättning i dagarna framöver. 
  • eija76

Usch vilken limbo jag befinner mig i. Slempropp som lossnat, molvärk o sammandragningar som är konstanta o vägrar bli mer än så i flera dar. Bf + 8 och bakåtlutad livmodertapp. Här händer allt i slow motion och det tar väldigt på psyket, tålamodet tryter.......

• eija76
    anansie skrev 2013-10-13 18:22:50 följande:
    Fy din stackare.. Ja då ska en annan inte klaga iallafall Flört 
    Men snart snart så kommer bebisen.. då är all slow motion glömd. 
    Hoppas du har rätt,  känns så fruktansvärt svårt o tänka sig, har hamnat i en bubbla av att tiden står stilla.
  • eija76
    sosso03 skrev 2013-10-14 06:43:10 följande:
    Då va han ute me buller o bång vår lille Theo. Född 2013-10-14 kl 03.26. Vikt 3200gr o 49 cm lång. Mer info får ni vid senare tillfälle. Gooodnatt.
    Stort grattis!!!
  • eija76
    TessTessan skrev 2013-10-14 07:07:36 följande:
    Idag är min dag äntligen här!
    Vaken å klar att åka till sjukhuset nu, blir snittad på fm nu nångång. Sjukt nervös, men samtidigt väldigt laddad å glad att få träffa bebisen idag
    Uppdaterar er så fort jag orkar å kan!
    Önskar all lycka till idag!!!
  • eija76
    Lyckan 382 skrev 2013-10-14 08:31:00 följande:
    Grattis till er som fått era små nu! Snart är alla bebisarna här :) Någon frågade efter förlossningsberättelse efter att vår som föddes för 17 dagar sedan. Nu finns det ju så många men jag drar en kort variant i alla fall. Skrev utförligt för ett par dagar sedan men det försvann... På torsdagen den 26:e fick jag kraftiga sammandragningar under dagen som tilltog i styrka och började göra ont på eftermiddagen. Vid 16-16.30 fattade vi att det nog var på riktigt då jag tog riktiga värkar sittandes på huk på Ica! Åkte hem, körde bad och Alvedon i några timmar innan vi ringde förlossningen vid 23.30. Jag var orolig att jag öppnat mig snabbt pga värkarna 10 dagar tidigare men när vi kom in var inte ens tappen utplånad - hemskickad med Citodon för jag hade riktigt kämpigt redan då. Värkarna fortsatte hela natten och blev starkare och starkare men inte tätare. Jag badade, körde TENS, massage... Vid 07.30 på fredagsmorgonen ville jag åka in och få lustgas - var inställd på att inte få stanna men jag hade då öppnat mig till 2cm och eftersom jag hade väldigt stark smärta skrev de in oss. Värkarna fortsatte öka i endast smärtintensitet fram till ca 15 - då tog de hål på hinnorna så vattnet gick och jag fick även morfin och Olle en liten monitorelektrod på huvudet. Han hade bajsat lite i vattnet. Då gick det framåt sakta men säkert. Ca 19 fick jag epidural och det var också kring den tiden jag fick de första krystimpulserna! Kämpade enligt order emot ett tag men sedan gick det inte att hålla sig. Effektiva krystvärkar startade 22.00 och 23.14 på fredagkvällen kom han äntligen! Olle blev stressad där på slutet så de klippte mig när huvudet nästan var ute för att han skulle komma ut på den värken. Annars sprack jag inte alls och personalen sade att jag inte hade gjort det heller om det fått tagit sin tid. Men 31 timmar från värkarbetets start räcker ju ;) Vi njuter till max av vår lille älskling! Lycka till ni som fortfarande har denna häftiga upplevelse framför er :)
    Mycket trevligt att få ta del av din förlossning. Och stort grattis än en gång måste vara fantastiskt!
  • eija76
    TessTessan skrev 2013-10-14 17:51:37 följande:
    Idag kl 10:36 kom våran lilla Philip till oss.
    4140 gram å 53 cm lång
    Snittet gick jätte bra å vi mår bra.
    Nu ligger vi bara å myser på BB.
    Åååh!!! Härligt, stort grattis!!!
  • eija76

Här är en som provat:

Hallonbladste, tre gånger om dagen. (vattnet ska inte koka och det ska stå o dra några minuter med te i innan det silas. socker/honung går bra att ha i.)  Ananas.  Gå i backar.  Trappor.  Färdknäpp.  Hinnsvepning.  Men har endast resulterat i en lossnad slempropp och tid för igångsättning för överburenhet... Verkar som att det inte går att skynda på mer än livmodertappen vill.
    En vecka till sen är det definitivt över... 
  • eija76
    LinnElin skrev 2013-10-14 18:24:51 följande:

Ananas? Det verkar jag ha missat. Sägs det kunna skynda på?
    Ja det sägs så men vet inte hur, kanske nåt i ananasen som är bra för hormoner el nåt, ingen aning.. men värt o pröva, det är ju om inte annat en nyttig frukt. Glad
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?