• eija76

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lullabay: Åhhh!!! Vilken fantastisk liten krabat! Stort grattis! 

Nu längtar jag ännu mer efter att få se min...Glad 

• eija76
    Elliots mamma skrev 2013-09-19 20:45:31 följande:
    Hoppar också in här, vi har bf 9/10 Glad
    Välkommen! Nära för dig nu!

Limawij: Spännande, då händer det nu för dig! Stort lycka till!

Nikita87: Precis så som du beskriver har jag haft förra veckan. Trodde det var dags, men det avtog. Fick sen veta efter en undersökning att bebisen tryckt sig neråt och att livmodertappen var mogen men inte öppen, att det var därför jag känt smärtan. Det är helt enkelt en förberedelse på förlossningen och förloppet är så olika för vad som händer sen, hur fort osv. Så ta hand om dig, avvakta och se om det blir starkare och regelbundna värkar.
  • eija76
    Nikita87 skrev 2013-09-20 09:53:16 följande:
    eijla76 : Okej kanske är så för mig ,med spännande hoppas att det är på G snart :) Nu känns det som att det börjar lite igen men känns mest i ryggen än i magen idag fast typ i mitten av ryggen. 
    Det liksom spänner i magen och värker i ryggen
     Vilken vecka är du i? 
    Jag går in i v 39 nu så det kan ju sätta igång på riktigt när som helst. Låter som du är nära! Det där med både värk i rygg och mage. Själv är jag trött på att bli lurad av värk(arna) så nästa gång det händer lär jag rycka på axlarna och inte ta det på allvar... men plötsligt så smäller det till med accelererande värkar antar jag. Snart så hoppas! Hade senast regelbundna värkar på fem min o trodde att nu börjar det, men efter några timmar var det totalt borta, både värkar och molande värk. 
  • eija76
    FamMorrhår skrev 2013-09-20 13:32:32 följande:
    Å här kom en liten flicka igår morse! ?
    Jag trodde de var en pojk men tji fick jag! Snittet gick super bra och ett otroligt team i opsalen!! Bra upplevelse blev det! De enda som blev vart lågt blodtryck och puls så jag vart yr. Men de fixade dom snabbt!!
    51cm och ganska precis 3kg... så vacker!!
    Uppe å går är jag men kanske inte så kaxig haha... känns ju om man säger så..
    Wow grattis!!!!
  • eija76

Lullabay: Vilken obehaglig upplevelse med lustgasen, låter som en Matrixfilm. Jag läser alla förlossningsberättelser med stor intresse! Tack för att du delade med dig!

• eija76
    Solrosens skrev 2013-09-23 07:53:54 följande:

Oh skulle också behöva plastad frotté. Skulle du vilja länka till Ikea vilken vara du köpte. Jag kan nämligen inte hitta plastad frotté när jag letar på deras hemsida. Tacksam för svar. Jag behöver mest ett skydd till barnvagnen ( liggdelen). Eller andra tips som skydd till barnvagn tas gärna emot!
    Jag var där o köpte igår, den finns här: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40143304/  

Varan heter Len madrasskydd 
    Har lagt i barnsängen och på skötbordet så länge, kanske borde  vara i barnvagnen istället. Väldigt billigt och len!
  • eija76

ca 1,5 v kvar till bf för mig, magen är över genomsnitt och hjärtat pumpar som aldrig förr konstant känsla av att kunna tuppa av när som helst. Som att bära på en stor stenbumling puh... 

Dessutom har en märklig stress infunnit sig, tänk om jag inte blir en bra förälder, tänk om jag inte kommer känna så som det ska kännas.... Fåniga tankar, ska försöka samla ihop krafterna och istället njuta av det härliga med allt det här, som jag längtat efter så länge.

Var tvungen att skriva av mig... 

• eija76
    Mami2013 skrev 2013-09-23 20:21:24 följande:
    LinnElin, åh vad gulligt av din dotter och hennes farmor!! Jag tror att storasyskon ofta tycker att det är lite speciellt att få ge en egen present till bebis. Så gjorde vi när 2:an föddes, 1:an fick köpa en egen present (en liten snutte) till 2:an och så köpte vi en present "från bebisen" (2:an) till 1:an! Mkt uppskattat!

Eija76, det är verkligen inga konstiga tankar du har! Det är nog väldigt vanligt att man känner sig lite orolig, det är ju trots allt en stor omställning att få barn. (Eller har ni sen innan!? Mitt minne existerar typ inte just nu) för min del så vet jag att jag har gått och funderat på vad fasen vi har gett oss in i som skaffar en trea :-P men nu är jag lugn med det!
    Det är vårat första, men var inte planerat (även om vi pratat om det) men båda är väldigt glada att det hände. Ja det är ju verkligen en omställning och kan tänka mig att det känns så här för varje barn efter första, av olika eller liknande anledningar. 
    Jag är väldigt tacksam över att jag ska få barn. Ändå är det mycket runtomkring som gör sig påmint och skapar oro. Dela lika på ansvar, min passion för mitt arbete osv. Men min sambo övertygar mig om och om igen att vi ska vara lika delaktiga i föräldrarskapet så jag borde känna mig trygg med det. Att ingen av oss kommer behöva ge upp mer än den andra. 

Skönt att kunna skriva av sig här! 
  • eija76
    anansie skrev 2013-09-23 21:17:04 följande:
    Det är fullkomligt naturligt att känna/tänka så.. Gjorde detsamma när jag väntade dottern.
    Denna gången tänker jag istället bara på dottern och hur hon kommer ta det att få ett syskon.
    Är så rädd att hon kommer känna sej åtsidosatt eller inte älskad...
    Men det kommer gå så bra för oss alla (hoppas jag, haha) 
    Tack, det lugnar! känner mig som en rutten förälder när jag tänker så här, men är väl hormonerna oxå...hehe

Har varit sjukskriven i nästan tre månader så det är väl det också, att visst är det skönt att få möjligheten att ta hand om sig men har förlorat en hel del spännande jobb och rastlösheten kommer så småningom.

Men snart så! 
  • eija76
    Blobba skrev 2013-09-24 03:05:10 följande:
    Igår vaknade jag 04, nu har jag varit vaken sen strax innan 02.
    Förutom graviditeten beror det säkert på att det är sista jobbveckan. Lite stress över att göra klart och hinna med. Gravidhjärnan gör att jag glömmer bort mycket och det skapar mer stress.
    Imorn (idag) kommer min ersättare och vi går dubbelt. Lite avlastning hoppas jag på.
    Måste somna nu! Kl 08:00 har jag tre politiker som besöker min lektion. Känns inte som att jag kommer imponera med mörka ögon, gäspningar och virrig hjärna :) Men det är ju eleverna som ska glänsa :)
    Godnatt igen, hoppas ni sover.
    oj hoppas verkligen du fick somna om. Det där med sömnen är verkligen ett gissel speciellt gravid och orka arbeta på det... hoppas din sista vecka går fort, att du snart får vila ordentligt. 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?