• eija76

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Stort grattis Therese S!!!

Klockan har passerat tolv och är nu på bf+1, med onda värkar fast inte så täta. Kommer säkert gå över som tidigare. 

• eija76

Åh Snultan vad fantastiskt! Blir alldeles tårögd! Var intressant att läsa och vilken otroligt gullig bebis! 

• eija76

Mami2013, tack för omtanke, ja hu det börjar bli litte deppigt här, känner mig lurad på konfekten. Smärtor osv men ingen förlossning...

Ss85: Tror som TessTessan att det kan vara stress bakom hjärtklappningarna. Om det är stress på jobbet i kombo med dålig sömn tex. Men så himla bra att ni tog det på allvar och åkte in, för man vet aldrig, bra att kolla upp ordentligt. Har lovat mig själv att aldrig ta lätt på något när det gäller tex hjärtat, alltid kolla upp sånt! Hoppas er dotter får träffa pappa snart!

• eija76
    Snultan skrev 2013-10-05 11:57:35 följande:
    Vad kul att du tycker det

Ville ge en positiv bild av snitt. Tycker mest man får höra bara negativa saker. Och detta med urin katetern o ryggbedövningen var inte alls farligt som jag trodde
    Ja väldigt bra att ge din bild. Faktiskt så är jag själv jätterädd för kejsarsnitt men nu efter att ha läst din berättelse så känner jag min mindre rädd. 

När tas stygnen bort?

• eija76
    Kanu82 skrev 2013-10-05 14:27:30 följande:
    Hej hopp!!!! 3 oktober 00:07 föddes en liten prinsessa. 10 dagar för tidigt men känns underbart. Började med att jag ställde mig upp vid tv:n för att gå ut i köket och kände att något rann längst benen och allt blev blött. Gick in på toaletten och luktade, hmm tankarna fladdrade. Är det vattnet? Sen började jag skaka. Satt kvar på toaletten, visste att min sambo var på väg hem från jobbet., han kommer in och hittar mig på toaletten och jag säger bara att jag tror vattnet gått. Klockan var 15:20. Ringde till förlossningen som sa att jag skulle komma in då de tyckte jag lät andfådd. Påpekade att det var första barnet och att jag inte ville ligga inne i 36h innan hon kommer. Men de propsade på att jag skulle komma in. Skrevs in 16:30 för en kurva, slutade med mer vatten som gick och wilmas hjärta slog för fort. 18:15 kom till ett förlossningsrum, kände värkar i magen men en barnmorska sa att jag skulle få 2 citadon och komma till avd för att sova under natten för de ville ha mig uppkopplad hela tiden. Upp på salen, gick dit, och värkarna ökade. 19:30 undersökt och var öppen 4cm i samma stund började jag skrika m smärtlindring och att det kan inte göra så ont nu. Skickad ner på förlossningen igen, denna gång gick jag inte. 20:00 nåt började med lustgas o h skrek efter epidral. Fick epidral sa 21, himmelriket och den skulle sitta i i två timmar, jo tjena, 45min senare å jag va i helvetet igen kändes det som, men annan smärta dvs öppen tio cm. Klockan va ca 22 och hon hade inte riktigt kommit ända ner. Mellan 22-00 e allt diffust, tittar upp vid 00 och åtta personer står i rummet och säger att nu eller snitt. 4 kryst och sen kom hon med hjälp av sugklocka. Nu e vi hemma och mår prima efter lite gulsot och problem med amning.
    Oj Grattis!!! Vilken grej, skönt att det slutade bra!
    Här kommer bebisar på löpande band, verkar bara vara jag som får gå över tiden. 
  • eija76
    Singoallaa skrev 2013-10-05 16:21:18 följande:

STORT Grattis Snultan! Hittade tråden nu av en slump och läste bak lite nu. Vi var i samma oktober tråd ett tag men den rann sakta ut i sanden. Vet du hur det har gått med Dompans mamma?

Återigen otroligt kul att läsa att allt gått bra med dig och att du nu fått din otroligt fina son. Själv är jag på BF +1, BF var 4 oktober. Känner dock ingenting än. Många kramar till dig och din fina bebis.
    Ah en till med bf 4e okt, får se vem av oss som står på tur :)
  • eija76
    Singoallaa skrev 2013-10-05 17:45:05 följande:

Oj nä vad roligt! Ingen annan i den andra tråden jag är med i hade BF 4 oktober, gud vad roligt! Ja nu måste jag ju följa denna tråden med för att se hur det går för oss. Jag har tyvärr inga sammandragningar eller "mensvärkar", allt är såååå stilla och lugnt i magen, vet ej om det bådar gott :) Tror hela helgen blir ganska lugn för min del. Hur mår du i magen?
    Idag är det lugnt men hela natten hade jag sammandragningar så pass att jag vaknade av dom. Har förut mer haft sammandragningar när jag varit ute o gått. Men har även haft regelbundna förvärkar vid tre fyra tillfällen. Allt det där sägs ju vara samma sak men jag vet inte...

Det känns frustrerande att ha mycket känningar, önskar jag hade som du, så kommer det på riktigt när det väl händer, istället för att bli lurad.  

Men nu försöker jag att andas och inte förvänta mig så mycket. Förstår inte hur mitt bf kunde bli 4e okt... Först fick jag veta att det skulle bli 10e okt efter min senaste mens, men sen blev det tillbakaflyttat en vecka efter undersökningen på ultraljud. Vilket betyder att jag skulle blivit gravid under min mens... 
  • eija76
    LinnElin skrev 2013-10-06 17:27:31 följande:
    Mami2013 - Det är mest i övre delen av magen. Gör svinont hela tiden. Till och med huden är öm och gör ont vid lätt beröring. Tidigare var det bara på höger sida, nu är det även på vänster. Igår hade jag dessutom ont i nedre delen av magen men det känns inte av lika mycket idag.
    Hoppas du är och blir undersökt nu eller iaf ringt o fått råd, låter inte kul det där! 
  • eija76

Att gå förbi datum för bf känns verkligen som en berg o dalbana att så pass långt innan tro att det är dags, kände mig redo för säkert en o en halv månad sen. Och att plötsligt vara framme vid det där magiska datumet men ingenting händer.
    Det känns verkligen som om det aldrig kommer att hända, mest för att det känns otroligt att min kropp verkligen kan sätta igång en förlossning. Känns som om barnet är fånget i magen...typ.

Så om det blir fler graviditeter i framtiden kommer jag definitivt slå bort idéer om att föda vid bf och endast rikta in mig på 42 v. Nu handlar det mycket om hur det känns i kroppen, men kommer ignorera varje sammandragning och förvärk, förrän det verkligen inte går att se förbi.

Är nu på bf+2 men har säkert minst tio dar kvar att jäsa ännu mer.......Skrattande 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?