• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Spännande att få se bild

Jag har inte köpt jättemycket gravidkläder. Mycket har jag kunnat ha eftersom jag har 40/42 i kläder o har "bara" gått upp 10 kg.. de mesta nu mot slutet. Av misstag köpte jag två gravid tshirts när jag inte ens va gravid haha men som sagt har kunnat använda mkt vanliga kläder. Blivit mkt klänningar. Så skönt. Gravidleggins har jag dock köpt som går över heeeeela magen

SÅÅ skönt sen har jag fått mkt oxå.

Idag har vi varit på ullared. Köpt en massa köpte t ex ett par mammaleggins. Mina leggins används så mkt att de spricker i skrevet hehe.. dessa tänker jag att jag kan ha även när bebis är ute.

Såå.. nu e jag redo för bebis ska bara köpa en näsfrida men annars har vi allt. Skönt!

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan

Little Miss Sunshine :) Jag älskar den!

• Snultan
    TessTessan skrev 2013-09-14 21:04:56 följande:
    Lite ny info mitt läge:
    Har vart inne på förlossningen nu på em i 4 timmar ca pga "mensvärkar" som vägrade ge me sig. Ringde förlossningen för att rådfråga innan jag åkte in å då ville dom ha in mig på engång å kolla upp det.
    Vi åker in, blir på kopplade en sån ctg kurva allt va normalt där, hjärtljuden låg jämt å fint på bebisen, mina sammandragningarna gick upp å ner. Fick lämna ett urinprov, visade lite bakterier så jag kan ha urinvägsinfektion. Men fick träffa en läkare oxå som undersökte mig, livmoderhals tappen va stängd å oberörd av sammandragningarna. Fick göra ul oxå å då kom den stora överraskningen, bebisen ligger me rumpan neråt så har den inte vänt sig till vecka 37 ( är i v 35+3) så blir det vändningsförsök eller snitt för våran del. Så om 2 veckor blir det nytt ul för att kolla om den lilla vänt sig.
    Men fick tabletter mot sammandragningarna som hjälpt lite, känner mig mest öm nu
    Doktorns order blev oxå vila å inte göra nåt alls, för gör jag nåt så kan bebisen komma å det är för tidigt å inte bra nu när den ligger som den gör. Åh om värkarna fortsätter komma eller vattnet går så är det förlossningen på engång!
    Hoppas ni andra mår bra!
    Jag ska göra vändningsförsök på tisdag!

Är du nervös? 
  • Snultan
    NovemberMommy skrev 2013-09-14 23:39:15 följande:
    Kan informera att min bebis har äntligen vänt sig dock väldigt ostabil. Hoppas bara att den inte vänder tillbaka

Vilken vecka är du i?
  • Snultan
    TessTessan skrev 2013-09-15 07:16:14 följande:
    Snultan nja lite nervös är jag hur allt ska sluta nu. Vart så paff å chockad av beskedet igår bara. Hoppas ditt vändnings försök lyckas på tisdag! Du får gärna berätta om det sen. Känner att jag måste börja läsa på lite om det å snitt om det skulle bli det!

Förstår det. Jag vart åxå jätte chockad. Var hundra på att han vänt sig för flera veckor sen. Försökte ju psykiskt förbereda mig på en vanlig förlossning sen så hände det och alla tankar slogs om. Nu är jag mest inne på hur vändningsförsöket blir. Kommer det göra ont? Kännas obehagligt? Kommer det lyckas? Har rätt bra koll på hur de fungerar. Fått information och kan tipsa om att googla hittade ett häfte från ks där de fanns massa bilder. Är mest orolig för att fasta. Hur ska detgå till? Jag som är hungrig hela tiden :-P
  • Snultan

Och detta att man kan bli darrig och få hjärtklappning av bricanylen tycker jag låter väldigt obehagligt :-/

• Snultan
    muffins01 skrev 2013-09-15 08:52:21 följande:
    Snultan! Jag gjorde vändningsförsök med mitt första barn (kommer förm få göra de igen då även detta barn har rumpan ner än så länge) och kan säga att jag var jätte rädd innan för jag hade läst så mkt otäckt om det!! Men jag tyckte inte alls det gjorde ont på nåt sätt? Visst, lite smått obehagligt men absolut inte ont eller så. Nu misslyckades försöket för hon satt som ett smäck, gick inte att rubba henne, så det blev kejsarsnitt, även de gick jättebra och är ett fint minne :) lycka till! :)

Jag har läst ganska många "fina" historier oxå. De verkar som de beror på vilken läkare man får. Som alltid. Sen är jag rätt känslig så kan uppfatta lite som mkt ont ibland :-P men de ska nog gå bra och återstår att se om han vill flytta på sig eller inte :-P
  • Snultan

Jag är faktiskt inte rädd för snitt. Tvärtom faktiskt. Men de känns lite tabu att säga att jag vill ha det. Man "ska" ju föda naturligt... o nä de gör så ont efteråt.

Alla hoppas att vändningsförsöket lyckas själv så hoppas jag lite på att de inte gör de just för att jag alltid hoppas lite i smyg på snitt. Känns bra att höra de finns positiva till det åxå så slipper man känna sig "dum"..

Men jag tänker att på tisdag får min bebis göra som HAN vill. Vill han vända sig så gör han de, vill han inte så gör han inte de och sen får han bestämma hur o när han vill komma ut sen så får jag göra det bästa av situationen då försöker ha ett öppet sinne typ.

• Snultan

Nu var det inte till mig du skrev men jag läste så jag måste bara säga tycker inte du skall känna dig tjatig, dom finns för dig och bättre du ringer en gång (eller kanske flera gånger) för mycket än en gång för lite. De är vana vid "oroliga" mammor och tycker ju faktiskt att det är bra att man oroat sig. Så fråga kan man alltid :)

Ett annat tips, ni som har Folksams gravidförsäkring, det finns ett gratis nr man kan ringa dygnet runt, till en barnmorska och ställa frågor :) Det gjorde jag när jag va orolig vid minskade fosterrörelser. Hon var SUPERtrevlig verkligen och tyckte jag skulle ringa Förlossningen och sen sa hon till och med att jag gärna fick ringa tillbaka senare o berätta hur de gick :) så när jag talat med henne och sen talat med FL så kände jag mig inte alls så dum längre :) 

• Snultan
    NovemberMommy skrev 2013-09-15 16:18:46 följande:
    V35+2 när jag va på kontroll.
    Okej, hoppas bebisen håller sig på plats nu :)
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?