BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Tack tack
Snaaart ät alla oktober bebisar här. De går fort
Tack tack
Snaaart ät alla oktober bebisar här. De går fort
Vilka små bebbar de flesta fått
Kämpig natt. Lillen hade magknip och skrek i tre timmar. Jag o sambon va allmänt uppgivna. Tur min mamma är på besök, hon vet alltid vad man skall göra..
Dessutom gör det sååå sjukt ont att amma. Jag bara skakar och gråter. Har inga sår men de är så ömma o de verkligen skär i själen av smärta. Pallar inte.
Nu på morgonen fick han sin första flaska ersättning. De gick superbra. Han drack bara halva (30ml) men va så nöjd så nöjd o prutta/bajsa/rapa direkt.. låg och log en bra stund o tyckte livet va allmänt toppen sånt gör en glad. Sen somnade han om utan problem.
Överväger nu i att gå över helt till ersättning. Tror det resulterar i happy mom / happy child!
Grattis till alla nya bebisar, ploppar ju ut en massa nu, skoj!
Hur har era bebisar det med magknip? Matheus är 6 dagar nu och har haft de senaste två nätterna.. på dagarna är han jättelugn, sover mest! Sen vid 23-tiden börjas de o gny/gråta/skrika. Magen bubblar som bara den o han kämpar i typ tre timmar o sen sover han resten av natten..
Jobbigt när inget hjälper!
Jo jag vet det. Man gör ju vad man kan. Jag har redan googlat o har även min mamma på besök o hon har avlstat lite på nätterna vilket är rätt skönt. Svårt att behålla lugnet i såna situationer å när man är trött oxå.. men mamma har sju barn o flera barnbarn så hon är van hehe.. blir jobbigt när hon åker hem på torsdag. (Hon bor 50 mil bort)..
Mm får testa babyskyddet eller rulla vagnen. Man får ju liksom prova sig fram. Hoppas på att minifom hjälper oxå..
Mm får testa babyskyddet eller rulla vagnen. Man får ju liksom prova sig fram. Hoppas på att minifom hjälper oxå..
Hehe aa alla sätt är bra utom dom dåliga :-P
Nyfiken. Hur mycket sover era små?
Första badet för Matheus precis, han tyckte de va superskönt :)