• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Aah ska avvakta och se hur det känns.. känner mig ju febrig nu oxå min sambo har precis blivit sjuk så kanske jag fått det nu med ;/ sen har jag sammandragningar också så inte riktigt lätt att veta vad det är som gör ont eller varför snarare..

Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!
  • Snultan
    Mami2013 skrev 2013-09-18 22:04:15 följande:
    Hur går det för dig Snultan? Har det lugnat sig för dig?

Ja det gjorde faktiskt det tog en lång varm dusch och sen blev det bättre! Har till och med sovit hela natten igenom inte ens varit o kissat... halleluja!! Idag är de lite molvärk.. men ingen större värk.
  • Snultan
    Mami2013 skrev 2013-09-19 09:41:42 följande:
    Snultan vad skönt att det lugnade sig! Kroppen kan allt vara bra lurig ibland ;) snart har du liten hos dig iaf och det är ju bäst att h*n stannar där tills det är dax! Vilket datum hade du snitt nu igen?

Precis nu när man fått ett datum så får han ju gärna hålla sig till det 2 oktober så nu är det 13 dagar kvar

Fick hem papper igår lite om hur de går till. Man e ju inte så påläst.. så lite läskigt känbs de. E lite orolig för katetern haha :-P måste va sån oobehaglig känsla.
  • Snultan
    anns skrev 2013-09-19 10:17:26 följande:
    haha jag har inte heller skrivit något förlossningsbrev eller packat väskan. Vi renoverar för fullt här hemma, så det kommer nog dröja innan jag hinner med det=). Men känner du att det kan bli tidigare och att det är viktigt för dig att allt kommer med till bb (saker o info) så kanske du ska fixa det nu=). men du e inte ensam.

Vad skönt Snultan att det lugnat sig. Men du behöver inte va orolig för drar det igång innan ditt planerade snitt så blir du snittat ändå=), det e den info jag fått ialllfall.      

Jo precis de är skönt men då blir de ju akut snitt så lite annorlunda. Men får försöka förbereda mig på de oxå lite tid har man ju på sig iaf sålänge de inte går jättefort så de blir urakut. Men de ska nog gå bra jag har ingen känsla av att han skulle komma för tidigt jag har en känsla av att han är lite lat o bekväm av sig haha :-P
  • Snultan

Antar att man inte behöver skriva förlossningsbrev när man ska göra snitt? :-P

Ska till barnmorskan ikväll iaf så får väl gå igenom lite med henne nu inför snittet.

Jag har beställt ett par boots som min sambo ska betala så de är min present hehe. Vi pratade om detta och han tyckte han oxå skulle få nåt :-P han brukar säga att han oxå är gravid. Haha. Han ska få något när vi kommit hem från bb, vad återstår att se

• Snultan
    Therese S skrev 2013-09-19 13:54:34 följande:
    Snultan - katetern är lite obehaglig , men det går så bra :) eller jag har upplevt det lite så , men behöver ju inte alls betyda att du tycker det ! Jag har ju mitt snitt dagen efter dej ! Vet du om du får snitt på fm eller em ? Mitt är lagt på em ! Känns lite tråkigt! Kommer bara vänta ut det...
    Jo det är väl egentligen det minsta problemet med ett kejsnarsnitt hehe så det ska nog gå fint, bara hoppas dom är duktiga å sätta in de o att de går fort hehe :)

Ingen aning faktiskt.. har bara fått en tid jag ska vara där, kl 8.00 så jag antar de gör de på förmiddagen då kanske?

intressant med "dubbeldusch" haha. Fick hem papper igår med instruktioner :P 
  • Snultan

En fråga, ni som skall vara föräldrarledig på heltid, hur många dagar i veckan kommer ni ta ut? :)

Jag kommer vara hemma heltid till 8 Januari och har ansökt om 7 dgr i veckan.. de är ju totalt 110 dagar.. det blir ju mest pengar så sätt men å andra sidan förlorar man ju fler dagar :P vet inte riktigt hur jag ska tänka. Från och med 9 januari kommer jag bara ta ut 3 dagar, sambon kommer ta ut 1 dag.. 

Hur resonerar ni?

Fick föresten besked från FK att de räknat om min SGI, de beräknar på min förra inkomst som var mycket högre, supernice ju!!! =D Det var ganska stor skillnad så det gör en gott! 

• Snultan
    Lullabay skrev 2013-09-19 15:07:03 följande:
    Äntligen hemma! Fick ligga kvar några dagar extra då Isabella blev gul och behövde sola. Men nu så!! :D

Oj, vad jag har missat mycket, får nog sätta mig här ikväll med en kopp kaffe och läsa på lite så man är uppdaterad, 92 olästa svar stod det när jag kom in!! hahah, ops :P

Här kommer de efterlängtade bilderna :DHon insisterar på att ha handen upp i ansiktet hela tiden, vilket är lite trist när man vill ta en bild men jag ska försöka ta lite bättre bilder nu när jag är hemma:)

Men gud så söt. Nu längtar man ju ÄNNU mer
  • Snultan

Aaah. Tack för svar. Ni ska ju va hemma längre på heltid än mig.. så svårt att jämföra. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med dagarna.. men jag ska iaf söka skola nästa höst och sambon ska då va hemma två månader innan liten börjar på dagis. Såi januari ska jag börja jobba lite så då får man ju ut mer pengar där så slipper man ta ut fler dagar. Vill ju mest spara dagar så man kan ta ut när man får lust eller när han är 3 år då skavi flytta till norrland ett år pga sambons jobb.. ja de är tanken. Men ja allt bros ju på hur de går med allt.. o att jag kommer in på mina studier som jag vill

Men va skönt att ni tänker att ekonomin inte är ett hinder. Här är de lite åt andra hållet, eller är väl mest sambon som bryr sig.. jag tänker att de löser sig, o de gör de ju

• Snultan

Okej :) Jaa, jag funderar om jag skall ta 5 eller 7 dagar ja.. får klura lite på det :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?