Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-10-31 14:00:27 följande:
    Verkar som att vattnet har gått! Nu åker vi in och hoppas på bebis snart :)

Woho! Jag håller tummarna för dig och väntar spänt på uppdatering!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    friwen skrev 2013-10-31 18:23:02 följande:
    Är det någon som har tips på fina pojknamn? Jag vet att jag väntar en liten kille men tycker att det är sååå svårt med namn.

Hade vi väntat en pojke hade det nog blivit Victor. Annars gillar jag Jonathan, Theodor, Sebastian och Oskar.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-11-01 08:00:29 följande:
    God morgon från BB :) ligger och njuter för fullt av vår lilla Melvin

Stort grattis till er!!! Vad härligt! Gick allt bra? Var han stor?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jahapp... Det blir ingen igångsättning för min del. Träffade en annan läkare (överläkare) på spec mvc idag och vi pratade och diskuterade. Han förklarade väldigt bra och utförligt för både mig och sambon. Jag träffade honom när jag väntade dottern och gillade honom skarpt just för att han lyssnade och förklarade. Hur som helst så är jag iaf öppen 2 cm och han trodde att det inte var långt kvar nu och menade att jag behöver de kraftiga värkarna man får vid naturlig förlossning då bebis är lite större. Och faktiskt så är jag mycket lugnare nu. Fick en tid för UL och ett nytt besök på torsdag OM bebis inte tittat ut till dess.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

SmultronSöt - vilken chock det måste ha varit för er! Kommer han att få några men av det? Hur söt som helst är han iaf!

Mami2013 - Vilken pärs att få sfinkterruptur! Hur ser läkningsprocessen ut? Har du ont nu?

Här händer det inte ett skit. Var på Ikea, till Solna Centrum och Ica maxi igår. Knatade som bara den för att försöka sätta igång lite värkar. Hjälpte inte. På kvällen blev det att besöka mamma, pappa och gammelmorfars gravar. Gick i flera backar men det hjälpte inte heller. Börjar bli lite frustrerad. Idag ska JAG byta till vinterdäck på två av våra bilar och det borde ju sätta igång något!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Anansie - Jag tror att de flesta mammor har sådana dagar. Jag har det definitivt! Nu har inte min lilla kommit än men jag är redan orolig för att inte räcka till. Du är garanterat en toppenmamma och ibland måste man få lätta på trycket och låta tårarna rinna. Man är inte svag eller dålig för det. Massa kramar till dig! Imorgon är en ny dag!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Byta till vinterdäck på bilarna verkar ju inte ha satt igång något. :( På fredag åker min moster utomlands och jag börjar bli rätt stressad över att bebis inte skulle ha kommit till dess. Tanken är att dottern ska vara hos henne när det är dags. Min mormor är ju hemma och två kompisar har erbjudit sig att passa henne men det är ändå ett orosmoment som jag inte kan släppa.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    fitforfight1 skrev 2013-11-03 22:28:44 följande:
    Bf +4 hoppas att det är på g snart... har haft "mensvärk" hela dagen o lite värk i ryggen och på köpet tror ja slemmis släppt, har kommit massor under hela dagen... spännande o se hur det.blir...

Håller tummarna för att det är dags för dig! Själv håller jag på att bli vansinnig på alla som ringer 5457 ggr om dagen och frågar om jag inte känner ngt än. De lär ju märka när det är dags! Och att de tjatar sätter garanterat inte igång ngt!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Någon mer än jag som fortfarande väntar på att bebisen ska behaga komma ut?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Princessa07 - Grattis till er! Obehagligt med navelsträngen runt halsen men skönt att han återhämtade sig fort. 41+5? Jag hoppas verkligen att jag slipper gå så länge! Håller på att bli tokig redan nu och för min del är det bara 40+5 idag...

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?