Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anansie skrev 2013-10-16 15:07:37 följande:
    Men är hon på riktigt eller? Man får ju en remiss för att det behövs. Sånt väntar man ju INTE med att skicka!!

Hon menade på att de iaf inte gör ngt förrän i v 39. And guess what... Imorgon är jag i v 39! Har gråtit halva eftermiddagen och är på riktigt dåligt humör nu. :(
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Kanu82 skrev 2013-10-16 19:22:26 följande:
    Hej på er å grattis till alla nya bebisar som kommit. Det e två veckor sen Wilma kom å jag har fortfarande problem att röra på mig som tex promenader utan att få ont i ryggslutet å övre rumpan. De sa på bb att det kan va en biverkning av epudralen då fler får det men det ska inte bli värre utan bättre vilket det blivit eller är det fogarna?! Någon som har samma känningar. Första barnet så vet ju inte riktigt hur det ska vara....

Jag fick oxå rätt ont efter epiduralen vid första förlossningen. Vet flera som fått det.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Woho... Katten och sambon snarkar ikapp. Har legat vaken i två timmar nu. Så frustrerande att inte kunna ligga ner utan att det gör ont någonstans. Är det inte magen så är det höfterna. Om någon vecka klagar jag väl på att jag inte får sova pga bebis som vill äta men det kan jag ta bara jag slipper ha så här ont!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jahapp... Jag vet inte vad jag ska känna just nu. Besöket hos bm gick bra. Hon hade skickat remissen i fredags så jag fick lite dåligt samvete över de onda tankar jag haft om henne. Hon ringde iaf specmödravården och jag fick en tid. Nästa fredag, 25/10. Inte vad jag hade hoppats på! Är ju beräknad till 30/10. Då känns det som att det kvittar. :(

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Carniwhore skrev 2013-10-17 13:40:39 följande:
    Försök att se det positivt. En vecka går egentligen ganska fort. Själv står jag ut helt enkelt. min bm tar inte alls mitt onda på allvar och själv känner jag mig mjäkig om jag måste börja gråta där, så det går inte. Ska alltid försöka vara stark sedan så finns det saker jag gått igenom som var rena helvetet i jämförelse så det ger också perspektiv på smärtan. Du får tänka som så att i värsta fall kunde du gått över flera dagar och då är ju den 25:e ett bra datum. Du fixar detta!

Den 25:e ska jag bara dit för att diskutera ev igångsättning... Inte ens säkert att de går med på det. Jag hoppas ju att det sätter igång innan men det tvivlar jag på! Jag brukar oxå försöka bita ihop men i kombination med att den lilla är rätt stor enligt TUL så vill jag inte gå över en enda dag.

Har du några förvärkar än? Visst var du beräknad till 29/10?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Carniwhore skrev 2013-10-17 15:03:13 följande:
    Åh okej få vet jag verkligen om ursäkt. Det är ju förjävligt att det ska ta sådan tid. Då förstår jag att det känns hopplöst :( Trodde verkligen du fått tid för igångsättning. Jag har haft nån slags ihållande mensvärk någon enstaka gång, det är allt. Inga andra känningar knappt. Bebisen är iaf fixerad, nånting positivt. När jag fick sonen så gick vattnet i vecka 38+1 utan några som helst tecken på att de var på gång innan. Med honom hade jag inte en endaste förvärk heller så försöker att tänka på det och inte misströsta att jag inte har några förvärkar. Hur går det för dig med det? Och har ditt onda blivit värre? Mitt blir bara värre och värre så jag går runt här hemma i en topp jag drar upp som stöd över brösten. Ingen bh och ingen tröja som täcker magen, sambon tycker att jag ser för rolig ut :) Finns det ingen möjlighet att ringa dit du ska och be om en annan tid?

Det är inget att be om ursäkt för! :) Hade verkligen hoppats på att få komma tidigare men det är bara att härda ut. Det har blivit värre här oxå. Tidigare har jag kunnat ha en kudde under magen när jag ligger på sidan men nu gör det alldeles för ont för att ha det. Halvsitta och sova är väl det jag har kvar att prova...

Haha! Det låter lite roligt med din utstyrsel men funkar det så är det ju bara att köra på det. Killarna skulle nog inte garva om de förstod vad vi gick igenom. Hos bm idag så pratade vi om att det kändes som att hela underlivet höll på att ramla ut när man ska bajsa efter förlossningen, då vart sambon lite blek och började vrida på sig i stolen...
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Det vore ju guld om jag blev igångsatt dagen efter men det är en lördag. Jag är tveksam till att de planerar en igångsättning till en lördag eller tänker jag fel? Barn föds ju iofs dygnet runt året om. Jag ska sätta mig ner och skriva ner allt jag vill förmedla till dem och ta med mig så att jag inte glömmer något.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-10-17 22:22:23 följande:
    Jag blev igångsatt på en lördag förmiddag ;) så jag håller tummarna stenhårt för din skull. Jag vet inte hur det är där du ska föda, men i Borås så verkar dom göra det även om det är helg :)

Du ger mig hopp och det tackar jag för!! Hur har det gått för dig? Ingen bebis på g?

Loggade precis in på fb och såg att en kompis (som har bf 25/10) fick sin dotter inatt. Jag vill oxå!!!!! Får trösta mig med att jag har sovit rätt bra i natt. Var bara vaken i en timme tror jag. Den här helgen är dottern hos pappa så det blir till att vila, vila och åter vila!
    Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?