• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 - Ja storasyster var här igår och hälsade på. Det gick väldigt bra. Hon visade inte så stort intresse av lillasyster först utan tyckte mest det var roligt att träffa sin pappa och konstaterade att mammas mage inte var lika stor längre

Men sen fick hon hålla sin lillasyster och blev galen när hon inte fick det längre, haha. Blir spännande att komma hem, är nästan lite nervös.

• anansie
    amandaa - Jättestort grattis till flickan. Låter som ett par jobbiga dagar.. din stackare. Som tur är så glömmer man det ju snabbt Glad njut i massor !
  • anansie

Så då ska jag lite snabbt författa min förlossning..
    Vattnet gick ju redan natten mellan tors & fredag vid 03-tiden. Fick sen lite "mensvärk" men inget annat. Men inte fan kan man sova efter det, låg ju och kände efter hela natten. In på kontroll 11.00. Bebis mår bra & jag känner ingenting så vi får åka hem med en ny tid för igångsättning kl 9.30 dagen efter. Åker hem & laddar med pizza och sover lite. Känner fortfarande ingenting... Var väldigt förvånad över det med tanke på att det var ju så det började förra gången.. vattenavgång & sen värkar.
    Gick o la mej vid 22.00 på kvällen och sov 1,5 timme sen började jag få värkar. De gjorde ju ont men var inte så att jag kände att jag behövde åka in tidigare än 9.30. Sen var de väldigt oregelbundna. Ibland kom de med 6 minuter mellan... nästa gång 17 minuter mellan.
    Hur som helst så åkte vi in till 9.30, blev uppkopplad på CTG. De skulle bara förlösa lite barn sen skulle vi få ett rum, haha. Kl 12.30 undersöker de mej för första gången. Är då öppen 2 cm, 1 cm mjuk tapp kvar. Sen får jag ett rum. Ber om lavemang & att duscha. 13.45 sätter de värkstimulerande dropp. 14.55 är jag öppen 5 cm, får då lustgas. 16.05 är jag öppen 8 cm och då kallar dom på läkare för att ge mej spinal bedövningen, vilket de förbereder för. Men 10 minuter senare tycker jag att det trycker på, de undersöker mej och jag var visst öppen 10 cm. Läkaren kommer och får fint gå igen, ingen spinalbedövning hinns med här inte. Börjar krysta 16.20 och vår lilla Liv är ute kl 16.54.
    Så oj vad intensivt det var... trodde jag skulle gå sönder under värkarna. Upplevde krystvärkarna som mycket lättare än sist och det var nästan "skönt" att få krysta. I slutet fick de hålla emot så hon inte skulle komma för snabbt. Allt gick toppen, behövde inte sy nånting. Mår väldigt bra efter, visst jag är trött men det är vi ju alla. Har bara förbannat ont i svanskotan.. det hade jag sist med och det höll i sej ganska länge minns jag.

Hur som helst, det blev lite längre än jag tänkt :)
    Nu är vi iallafall hemma och det är sååå skönt. Somnade på 1 minut när jag la mej i sängen tidigare idag. Älva har tagit lillasysters hemkomst väldigt bra... ja idag iallafall. Imon kanske det är annat. Men jag har lekt lite med henne och badat henne och myst en massa. Har ju saknat ihjäl mej och hon tyckte det var skönt att mamma var hemma igen.  

• anansie

Åh väntar med spänning på att de sista bebisarna ska titta ut. Tänker på er som är kvar

Mami2013 - det låter ju definitivt som fostervatten. Kan ju ha gått hål lite längre upp och då kan det ju komma lite då och då. Tycker du ska ringa förlossningen så att de åtminstone kollar upp det.

Här går allt bra. Det är skitväder ute dock, regnar och blåser. Jag som ville komma ut på en liten promenad idag och få LUFT och testa vagnen.. men får väl fint vänta. Ska iallafall åka och handla med mamma och stora dottern nu, alltid nåt Självklart har ju stora dottern gått och blivit förkyld och har hosta nu. Precis vad jag fasat för. Hon har inte vart sjuk på ett halvår och blir det direkt vi kommer hem. Jag är ju livrädd för RS virus

• anansie

Mami2013 - ja men att de ärlig inte rosaaktigt måste vara ett bra tecken tror jag. Det hade jag med när vattnet rann :) Spännande!!! Dottern är hemma med oss nu men annars går hon ju på dagis. Är så jäkla typiskt bara för hon är i stort sett aldrig sjuk. Sist var för ett halvår sen och då var det jag som smitta henne. Men försöker få henne att tvätta händerna en massa plus att Liv ligger inne i vårt sovrum och sover så Älva inte kan pilla på henne.

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-31 14:00:27 följande:
    Verkar som att vattnet har gått! Nu åker vi in och hoppas på bebis snart :)

Wohoo, LYCKA TILL
  • anansie
    nicolaysen skrev 2013-10-31 16:40:55 följande:
    Imorses kom min lilla ängel!

Efter att ha väntat och väntat i flera dagar på några känningar....

Igår (bf+2) var jag och vandrade runt flera timmar på ett köpcentrum för att förhoppningsvis sätta igång något.. hände inte nåt..... 

På kvällen däremot, när man självklart vart supertrött och ville sova, så satte värkarna igång. Regelbundet från och med första värken. 

Låg hemma i 2 timmar med värkar och åkte sen in till förlossningen halv 3 , då vart jag 4 cm öppen och blev  inskriven. 

7.36 imorses kom min lilla Stella! 

Grattis till din lilla flicka. Njut i massor
  • anansie
    friwen skrev 2013-10-31 18:23:02 följande:
    Är det någon som har tips på fina pojknamn? Jag vet att jag väntar en liten kille men tycker att det är sååå svårt med namn.

Pojknamn är så galet svårt.. Vi har haft Lee, Levi, Vide, Sigge och Ebbot som möjliga alternativ.
  • anansie
    princessa07 skrev 2013-10-31 19:14:49 följande:
    Imorgon ska jag in på överburenhetskontroll. Så det blir ultraljud, gynundersökning. Så jag hoppas att de kan svepa hinnorna då, egentligen hoppades jag på att allt skulle starta själv men en hinnsvepning om det skulle funka kanske inte är så tokigt. Legat vaken inatt och oroat mig för att min kropp helt plötsligt inte vet vad den ska göra.... Helt orationellt men iaf.. 

Så idag har jag lånat en bok så jag har någonting att göra inatt när jag vaknar istället för att stressa upp mig själv, usch känner verkligen inte igen mig själv... Men ska bli skönt med en kontroll imorgon...

Ha en bra natt alla! Glad halloween!!

Håller tummarna på hinnsvepning & att det sätter igång sen :) 
    Lycka till !!  
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-11-01 08:00:29 följande:
    God morgon från BB :) ligger och njuter för fullt av vår lilla Melvin

Åh underbart. Äntligen. Stort grattis! Hoppas ni mår bäst hela familjen.
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?