• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin - de bara måste ju godkänna en igångsättning tycker man. Det är ju inte rätt att du ska gå runt och ha så ont. Du har ju faktiskt ett barn till att ta hand om, det måste de ju förstå. Och bebisen ät ju "färdig bakad" liksom. Håller alla tummar jag har för att det går igenom för dej !

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-23 12:01:54 följande:
    Vad gör ni när ni inte kan sova på nätterna??

Har knappt fått en blund inatt...
    Jag kör på den traditionella - ligga och irritera mej på att jag inte kan somna.. vilket gör att jag har ännu svårare att somna och är på riktigt dåligt humör. Sen kissar jag 1000 ggr oxå. Borde nästan gå upp & typ kolla på tv istället... eller läsa en bok. Är bara så rädd att dottern ska vakna isåfall. Inte för att jag tror hon skulle det men det hade ju vart väldigt typiskt.
  • anansie
    sha skrev 2013-10-23 20:38:21 följande:
    Ikväll har jag äntligen packat bb-väskan, men känns ju som jag ska flytta in där när jag ser väskan! Hur mycket har ni andra packat ner? :) Jag tycker ändå jag packat ner mindre än vad jag läst att andra gjort, haha.
    Jag har 2 mysbrallor, något linne & kofta nerpackat. Innetofflor & hygienartiklar. Sen lite kläder & filtar till bebisen. Nu bor vi ju i stort sett granne med sjukhuset så mannen kan ju lätt åka hem & hämta nåt om jag saknar det.
    Sen när det väl är dags kommer jag packa ner mobilladdare, Ipad (laddat med en Vänner säsong) & mat till mannen mm.
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-10-23 20:34:28 följande:
    Tjoho! Jag tror jag har förvärkar! Inte så jättestarka, ca 30 sekunder långa men rätt regelbundna. Eller så är det bara magknip...
    Yeay, den kanske beslutar sej för att komma ut så mamma slipper lida mer :)

Själv känner jag som vanligt ingenting. Ger mej fan på att jag får gå över både en & två veckor. Suck !! 
  • anansie
    SmultronSöt skrev 2013-10-23 21:43:10 följande:
    princessa07 skrev 2013-10-23 20:58:50 följande:
    Jag har ganska mycket sammandragningar, kommer rätt ofta men gör inte ont alls... Haha inte ofta man önskar att det ska göra ont men nu hoppas hoppas hoppas de börjar göra lite ondare snart..
    Min slempropp gick igår när jag klev upp ur ett bad, och har fortsatt att komma idag. I natt vaknade jag av värkar vid halv två, vid halv fyra fick jag gå upp och la mig i badet och tog alvedon. Värkarna fortsatte, varken så starka eller täta i och för sig (5-6 st/h) men som ond, ond mensvärk och höll i sig i kanske 60 sek. Hade fortfarande värkar imorse, tog ett till bad och en alvedon i förmiddag... och vips, alla känningar borta! Så nu har jag haft några värkar utspridda över dagen, och en hel del sammandragningar men jag tänkte verkligen i natt att nu är det på G! Men nu känner jag inte ett smack och har inte gjort det på mååånga timmar! FAN vad sur jag blir  haha! Man ska passa sig för att tänka att nu händer det!  Vi får väl se om det händer nått mer i natt eller om det bara spökade lite... som sagt, 40+0 idag!

Pang så börjar det säkert på riktigt :) Håller tummarna på att du ligger på förlossningen imon ;)
  • anansie

Åh vilken jäkla natt. Knappt sovit alls. Inte av nån direkt anledning utan bara legat vaken.
    Till råga på allt på allt har mannen blivit sjuk... varför inte liksom ?!
    Inte för att jag tror att det kommer dra igång den närmsta tiden men OM det skulle göra det är det väl sådär kul att ha med en sjuk man. Ni vet ju vad en förkylning gör med dom liksom.
    Tack & lov att dottern ska till dagis idag för jag måste verkligen sova. Dödstrött.

Hoppas ni andra sovit bättre.
    Och välkommen  Melek :) 

• anansie
    Blobba skrev 2013-10-24 07:23:34 följande:
    Anansie: sov så mycket du kan idag. Förlossning i kombo med en mansförkylning kräver krafter ;)

Här är det snart dags att gå upp. Mjölken har runnit till ordentligt och brösten är s stinna fast Estrid vill bli ammad hela tiden. Var tredje timma!! Try every hour! Men jag är glad över att amningen funkar så bra. Mina bröst har dock inte vant sig ännu och gråter nästan blod.
    Ja jag får göra det sen... Ska bara göra frukost, fixa lillan & lämna henne på dagis först. Känns som världens projekt !

Åh se till att få in en bild, vill ju se underverket :)
    Har förstått att det kan göra riktigt ont att amma... kunde ju aldrig det med dottern, förutom 1,5 dag då det inte fanns tillräckligt med mjölk sen. Hoppas dina tuttar vänjer sej snart :) 
  • anansie
    SmultronSöt skrev 2013-10-24 08:40:59 följande:
    God morgon tjejer! Vaknade vid 03 av ordentligt magont. Kissade och la mig och sov igen. vid 04.30 gick vattnet! Det bara forsade det har kommit flera liter! Säkert 1 liter i sängen och 5 stora handdukar och 3 små helt genomblöta! Förvånad och har fortsatt rinna fram tills för någon timma sedan. Värkar har börjat komma och håller i ca 1 minut, var 8:e minut. De gör jävla ont, redan! Men emellan värkarna känns det som himmelriket, som om att det är luuuungt Glad

Jag ska hoppa i badet här och vi ska in på kontroll klockan 10 till sjukhuset. Vi får se hur det hela fortlöper men chansen är väl skaplig att det blir bebis mot kvällen, i natt eller i morgon. 

Tror inte att det blir någon mer uppdatering nu innan bebis kommer, det börjar bli intensivt... 

Kram på er alla, från världens lyckligaste tjej! Skrattande
    HEJA !!! Stort lycka till !
    Tror inte du ska hänga i badet dock efter att vattnet har gått.. infektionsrisk. Men jag kan ha fel. Ligg hellre ner i badkaret & "duscha" för säkerhets skull.
    Yeay, snart kommer bebisen ! 
  • anansie
    Carniwhore skrev 2013-10-24 12:53:36 följande:
    Vad sysselsätter ni er med under dagarna? Jag börjar snart klättra på väggen känns det som. Blir bättre när sonen och sambon kommer hem på eftermiddagen men de här förmiddagarna tar knäcken på mig. Jag är så fokuserad på förlossningen att jag inte kan tänka på något annat. Klarar inte av att läsa någon bok eller se på någon film. Tar tom emot att kolla på nya avsnitt av favorit serien. Har inte riktgt ork att städa mer heller då det mesta redan är noggrant städat. Hur gör ni?
    Jag vilar, går ut på promenad, träffar kompisar eller kollar på serier.. Har inga som helst problem med att fokusera på det Flört mest för att jag inte tror att det kommer bli nån förlossning på ett bra tag. 
  • anansie

anns - Men gud det behöver du ju inte be om ursäkt för. Du har ju haft en massa annat att tänka på och bry dej om. Skönt att ni mår bra och väldigt tråkigt att BB tiden var så otrevlig. Men nu är ni ju hemma och kan njuta som bara den Vi är ju några kvar som ännu väntar på våra små men sen får vi allt skaffa en ny tråd kanske och följas åt.

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?