Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Nu har jag varit på UL :) moderkakan låg och täckte bebisens utgång vid RUL så därför fick jag ett nytt nu! Allt såg bra ut, moderkakan ligger som den ska så den har flyttat sig och bebis är en lillebror som vi redan misstänkt :) såå glad vill att det ska bli oktober nu!!

• Mami2013

FamMorrhår, för mig var det ev också tal om snitt pga att moderkakan låg ivägen... Som tur är så visade UL idag att den har flyttat sig så om planerna går som de ska så blir det en normal förlossning för oss. Men man vet ju aldrig hur det blir...

Lullabay, får man fråga vad du jobbar med? Känner du att du klarar jobbet fastän du har ont? Jag har dragit ned rejält på arbetet men ändå kommer sd, ryggont och foglossning... Och jag har ett stillasittande jobb :-P

• Mami2013

Novembermommy, jag sökte också Gravidpenning sent. Har väntat i två veckor jag med utan svar :( man vill ju gärna veta om man får det beviljat eller inte..

• Mami2013

Lullabay vad skönt att du kan vila emellan :) och variera arbetsstllning! Är grymt imponerad att du klarar av att jobba och planerar att göra det ända fram!

LinnElin, ja guud ja! Kramp borde verkligen förbjudas. Men mitt har lättat sen jag började med magnesium tack och lov. Jag gick på föräldragrupp/föreläsning med andra barnet. Första barnet hann jag aldrig. Men det var roligt att möta andra blivande föräldrar iaf :) denna gången hoppar jag över det... Det jag saknat är amningsföreläsning eller nåt sånt där man kan få hjälp och råd om amningen. Har haft lite svårt med den biten men vill så gärna att amningen ska funka!!

• Mami2013

LinnElin jösses att du orkade hihi:) jättebra gjort!! Jag fick också väldigt ont för min dotter fick inte heller nåt bra tag. Så körde med amningsnapp jag med. Men delammade från start nästan och två månader framåt sen övergick vi helt till ersättning. Vill du amma denna gången? Tips på bra amningsnapp?

• Mami2013

Okej vad bra LinnElin! Ska kolla efter medelas amningsnapp då :) sist hade jag nog esska men den var inget vidare!

• Mami2013

Åh vad roligt det är med allt förberedande :) jag har också en del begagnat. Det mesta är kvar från de andra barnen, förutom skötbord och babyvakt... Och så insåg jag nyligen att jag har ju INGa som helst pojkkläder kvar efter A, så jag får skaffa nytt till lillebror. Fast man brukar ju överösas med kläder till den nyfödda när folk kommer på besök! :)

• Mami2013

Åh vilken dag... Trött som bara den. Natten innebar att vakna av vadkramp flera ggr (typiskt bara för att jag igår skrev här att dom hade slutat sen jag började med magnesium), två ungar som låg tätt intill mig på varsin sida och en sambo som drog av mig täcket.. För att inte tala om bebis som trycker på blåsan hela tiden! Hur har ni det med att sova hela nätter?

Idag har jag haft jätteont i magen till och från och en del sd...

LinnElin!! Superfint babynest, vad duktig du är :)

Lullabay, vilken vecka är du i nu? Tips på gott hallonbladste? Det jag drack när jag väntade dottern smakade inte alls gott och det köpte jag på Life! Åh imorgon ska jag och Lilltjejen ta fram bebisvaggan och förbereda den. Det har hon längtat efter :)

• Mami2013

Hjälp jag misstänker att jag slemproppen har lossnat för mig. Eller iaf delar av den. Har haft ont i magen de två senaste dagarna och nu på morgonen när jag varit på toa så var det segt slem (ursäkta detaljerna) med... Absolut inte som vanliga flytningar. Känner igen det från när slemproppen gick med dottern. Men den kan väl återbildas?

• Mami2013

Känns lite skönare att veta att den kan återbildas. Jag ska nog vila och ta det lugnt så ringer jag bm på måndag... Blir bara lite nojig iom att jag åkte in med sonen i vecka 32... :-P men ska nog ta och packa BB väskan ifall att haha!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?