Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lullabay härligt med ul och skönt att det gick bra :) jag har tid för UL imorgon det ska bli så mysigt. Funderar på att fråga om könet!

Lillapyretsmamma nej man är ju helt uppslukad av hela situationen så man kan ju inte tänka klart alltid! Hoppas ni slipper solning denna gången då!

• Mami2013

LinnElin är det pga foglossning som du får akupunktur? Vad tycker du om det? Har själv fått enorm foglossning de sista veckorna så allt gör ju ont. Vända sig i sängen, ta sig upp från soffan, gå i trappan :-P det är tur att det kommer något bra utav det i slutändan :)

• Mami2013

Vad skönt LinnElin att glidlakanen hjälpte :) det låter fruktansvärt jobbigt att du har sån kraftig foglossning! Jag har nog mkt mildare, även om det gör ont. Hoppas det hjälper med akupunkturen idag då! Du får skriva och berätta hur det var sen :)

• Mami2013

Välkommen Novembermommy :) vi är flera stycken som har hoppat på tråden de senaste dagarna så du är absolut inte för sen!!

Det låter inget vidare med foglossning sen vecka 8-9 :-O hur mår du i övrigt?

• Mami2013

Erli: Haha det hade vart riktigt gött med akupunktur då med andra ord :-P fick du det genom bm eller kontaktade du sjukgymnasten?

• Mami2013

Välkommen Plusset :) vi har samma bf datum, jag är också beräknad till den 25:e! Jag har fött barn för tidigt, vila och ta det så lugnt du bara kan. Ju längre bebis stannar i magen desto bättre! Men det går säkert bra!

Lullabay, skönt att UL gick bra :) roligt att se den lilla igen!! Anledningen till mitt extra ul är pga att moderkakan täckte utgången för bebisen vid rul, så nu vill de kontrollera att den inte ligger för. Gör den det blir det planerat snitt, om den har flyttat sig så ska allt vara som vanligt... Funderar på att fråga om kön men har inte bestämt mig :)

• Mami2013

Haha på tal om korv, jag har haft craving på att gå och köpa french hot dog på korvmojjen titt som tätt den här graviditeten :) ibland vara MÅSTE jag ha det :-P

• Mami2013

Lullabay, tanken på att det faktiskt skulle kunna bli snitt känns lite skrämmande om jag ska vara ärlig. Men det är nog för att jag vet så lite om det. Är rädd för det "okända" eller vad man ska säga. Men det går nog bra :) hoppas den ligger "rätt" nu!

Plusset, jag åkte in med vattenavgång i vecka 31+5, då var livmodertappen helt utplånad och jag hade börjat öppna mig. Det var första barnet och jag blev inlagd med strikt sängläge och medicin fram till 34+0. Så fort jag slutade med medicinen som stoppade värkarna så satte förlossningen igång och han föddes i vecka 34+1 :) men allt gick bra, vi var på Neo i 10 dagar sen fick vi hemsjukvård! Vården på Neo är jättebra (iaf där jag var)!
    Ojdå, ja det förstår jag att det inte kan vara lätt att vila så mkt för dig! Har själv två busar hemma och det är ju tyvärr inte bara att gå och lägga sig så fort man känner sig trött. Önskar dock att barnen hade mer förståelse haha :-P barnens pappa, hjälper han till mkt? Och hur gamla är dina barn?

• Mami2013

Vad skönt plusset, då hoppas jag du kan ta det lugnt! :) mina fyller 5 och 3 nu i höst! Känns som att tiden går alldeles för fort ibland. 5åringen var ju nyss bebis :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?