Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Ja det har du rätt i. Och det kan ju kännas segt om man blir hemskickad, men ändå. Bättre att åka in i tid. Haha jag är änna nervös. Hoppas det startar med att vattnet går, då vet man iaf att nåt snart är på gång... :)

• Mami2013

Anansie, skönt att ni bor nära! Vi har typ 30 min till fl, men tycker ändå att det är bättre att åka in lite tidigt än för sent. Haha min granne stod utanför fl och bankade och skrek för bebisen var påväg ut. Det var hennes andra barn. Men hon hann precis komma in på avdelningen innan dottern föddes. Sån tur att hon föddes inne iaf :)

Ikväll har jag haft en livlig krabat i magen, verkar som han har partaj där inne! Och imorn är det förhoppningsvis sista besöket hos bm :)

• Mami2013
    Snultan, OM det är ersättningen det kan bero på så är Nans ersättning är bättre än sempers (tycker jag, men det är ju helt individuellt) mina barn fick magknip av sempers. Det finns olika varianter av den första ersättningen från Nan. Min Moa drack Nan 1 Hypoallergen, den var mild mot magen. Ett tips, ifall det skulle bero på ersättningen. Mina barn är typ helt uppvuxna på ersättning. Jag försökte amma men det gick liksom inte...så de har fått ersättning från start! Annars vet jag att vi satte Alfons i bilbarnstolen på kvällen och gungade honom i den, testat det? för oss hjälpte det iaf ibland...man få ta till små knep. Tycker så synd om dem när de har ont!
  • Mami2013

Ss85, åh vad jag känner igen mig i dina känslor!! Förstår att du vill att bebis ska komma nu. Jag gjorde likadant i helgen, städade både lördag

• Mami2013

Varit hos bm idag, sf måttet låg på 35 och hjärtljuden på 136 och bebis är ruckbar! :)

• Mami2013

Usch det där med gulsot! Jag ser fram emot BBtiden men inte solandet. Eftersom jag är RH-positiv med O-blod så får mina barn gulsot. Dottern låg på gränsen för blodbyte, så jag hoppas och håller tummarna för att lillemannen i magen inte har såå höga bilirubinvärden...

• Mami2013

LinnElin!! Gud va härligt att höra att det gick bra hos läkaren :) hoppas för din skull att det går att ordna en igångsättning!! Sa han nåt om ungefär när du skulle få komma till spec.mödravården? Hoppas inte att det dröjer länge :)

Blobba, åh slemproppen! Hoppas det sätter igång snart då :) har du några värkar eller förvärkar?

• Mami2013

Verkar som att många sover dåligt om nätterna... Jag sov som en stock inatt, behövde bara gå upp och kissa två gånger. Men är ändå sjukt trött... Nu blir det vila, sen promenad med hunden...

Välkommen Treanpåg :) hur mår du? Några känningar av att det kan vara något på gång nu när du är så nära bf?

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?