Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Är det ngn som vet om man kan begära/önska att få bli igångsatt tidigare än beräknat om bebisen är stor? Dottern vägde ju 4460 gram (38 cm huvudomfång) när hon föddes och att trycka fram henne var inte lätt. 50 minuters krystande... Plus att jag sprack och fick bristningar.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

anansie - Ja, läkaren på förlossningen som vi träffade igår skickade en remiss för tul. Ska va där kl 13 idag.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

TUL gick bra. Bra med fostervatten och bra flöde i navelsträngen. Som jag trodde så är hon stor som sin syster... +400 gram mot "normalt" så om hon kommer som beräknat blir det ungefär 4 kg. Ska till BM imorrn och tänkte då fråga om igångsättning för att slippa klämma ut ännu en melon. Och vi fick bekräftat att det är en lillasyster.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Det kanske inte är så stort ändå men när jag var på TUL med dottern så låg hon under normala och ändå vägde hon nästan 4,5 kg... Så lite nervös blir jag. Lillasyster kanske blir ännu större! Får se vad BM säger imorrn. Tippar på att hon inte vill gå med på igångsättning.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Wow! Det var minst sagt en annorlunda förlossning anna 2011! Hur kändes det efteråt? Sprack du ngt eftersom att det gick så fort?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Dagens besök hos BM gick väl bra. Jag berättade om min oro för att lillasyster oxå kommer att vara stor då hon ligger 16,8% över "normalt". BM sa att jag ska påminna henne i v 40 om ett till TUL för att se hur stor hon är då. Gråter Har inte tänkt så mycket på det förrän nu och jag får verkligen ångest när jag tänker på hur ont jag hade efter förra förlossningen. Kunde inte gå eller sitta ordentligt på 8 veckor. Inte ha sex på ett år för att det gjorde så ont. Inte göra nr 2 ordentligt vilket ledde till att jag blev förstoppad vilket förvärrade det hela ännu mer. Ska man behöva ta till tårarna för att hon ska lyssna? Nu hoppas jag iofs att det sätter igång tidigare än v 40.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    anns skrev 2013-10-02 19:35:00 följande:

Vad konstigt att du ska behöva vänta till v40, då är du ju redan fullgången. Ring henne igen och förklara att du vill bli igångsatt. Hoppas hon lyssnar på dig =)
    Jag tycker oxå att det verkar lite konstigt för vad ska de göra då liksom? Då är det ju bara att klämma ut en melon oavsett om jag vill eller ej.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

God morgon tjejer! Hoppas att ni har sovit gott! Själv har jag haft ont i övre, högra delen av magen. Det har även börjat vandra in mot mitten av magen. Vaknat 5-6 ggr pga det. Ingen höjdare. I onsdags glömde jag ju skriva att lilltjejen har fixerat sig nu. Ang min barnmorska så är hon lite svår... Kan inte förklara riktigt men hon lyssnar, nickar på huvudet och sen när man har berättat klart så säger hon inte så mycket. Inte den reaktionen man vill ha alla gånger. Hon är ju väldig kunnig och erfaren. Har aldrig varit till någon annan bm så jag vet inte om de brukar vara så.

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?